Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jol1 schreef:Wij hebben dit probleem ook met onze arabieren. De enige zadels die passen (en daar ben ik na heel lang gezoek achtergekomen) zijn de Massimo Trail en de Wintec dressuur pro (onze versie is die met verwisselbare boom en cair). Wij hebben deze zadels allebei en die schuiven niet naar voren. De Massimo ligt boven jullie budget (nieuw tussen de 1000-1100 euro), maar de Wintec dressuur pro is wel binnen jullie budget. Ik zag hem bij de Steilsprong voor 500,00 euro nieuw en tweedehands kun je rond de 300-350 euro slagen.
LiSSy schreef:een zadel wat te smal is schuift juist naar voren.
heel veel mensen denken dat arabieren zo smal zijn, maar dat zijn ze niet! ze zijn bijna altijd rondgeribt met een flinke schouderpartij. heel veel mensen gooien dus een te smal zadel op een arabier.
laat bourrelier op bokt anders eens kijken, zij is echt super goed!
heel veel mensen denken dat arabieren zo smal zijn, maar dat zijn ze niet! ze zijn bijna altijd rondgeribt met een flinke schouderpartij. heel veel mensen gooien dus een te smal zadel op een arabier.
.
) is juist heel breed qua schouders, rondgeribt en tot slot nog een erge ingezakte rug.
Precious20 schreef:LiSSy schreef:een zadel wat te smal is schuift juist naar voren.
Ik ben het volledig eens met Lissy!
De meeste mensen denken idd dat AV's (kruisingen vallen vaak wel wat smaller uit!) smal zijn. Het tegenovergestelde is waar! Mijn AV is op het eerste zicht een gewoon paard maar hij overtreft wel de meeste haflingers en fjorden qua boommaat!
De meeste arabieren zijn erg rondgeribt en hebben veel massa achter de schouderpartij. De schouders zijn vaak smaller.
TS, laat aub een GOEDE zadelmaker komen! Met een te smal zadel kan je heel wat schade aanrichten.