Ervaringen Kieffer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daytripper

Ervaringen Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 12:14

Ik wil graag ervaringen horen wat betreft kieffer zadels, zowel VHZ als spring.
Vermeld ook even welke uitvoering.

Erna_

Re: Ervaringen Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:20

Ik heb een Kieffer Garmisch gehad. Dat model is een vzh met afneembare springwrongen (die vallen dan in je knieholte).
Ik vond het een hartstikke fijn zadel, dat ik weggedaan heb omdat het niet meer goed op mijn paard lag.
Het lastige vond ik eigenlijk alleen de lange zweetbladen, waardoor niet alle dekjes eronder pasten.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:42

Wij hebben een Kieffer Munchen (met extra diepe zit). Het zadel zit heerlijk maar het zadel geeft ontzettend veel af op alle dekjes, wat erg zonde is. De kwaliteit vind ik prima en het zadel zit niet te zacht (persoonlijk gaat voorkeur naar iets harder zadel).

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:27

Ik heb ook een kieffer munchen!
een super fijn zadel, met een heerlijke zit!
Het zadel geeft bij mij helemaal niks af op de dekjes (misschien heeft Sence een jonger zadel)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:29

Ik heb 2x een Kieffer zadel geprobeerd.

Op mijn paardje liggen ze wel goed, maar zelf vind ik ze rampzalig.
Ik kan er totaal niet op zitten.
Mijn houding wordt bagger en ik kom er met rugpijn vanaf.

Dus voor mij geen Kieffer.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:32

Innepin schreef:
Ik heb een Kieffer Garmisch gehad. Dat model is een vzh met afneembare springwrongen (die vallen dan in je knieholte).
Ik vond het een hartstikke fijn zadel, dat ik weggedaan heb omdat het niet meer goed op mijn paard lag.
Het lastige vond ik eigenlijk alleen de lange zweetbladen, waardoor niet alle dekjes eronder pasten.

Ik heb dezelfde voor mijn oude pony. Heb 'm al 10 jaar ofzo en is nog steeds goed. Vind 'm nog steeds lekker zitten!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:51

ik heb een Kieffer Inzell,topzadel met prima pasvorm en ik vind hem heerlijk zitten.
kwaliteit is top.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:05

Ik heb een Kieffer Wien dressuurzadel. Nieuw gekocht maar t gaf niet af op de dekjes. Kwaliteit is vergeleken met m'n andere zadel's die ik gehad heb stukken beter. Ik heb er ruim een jaar mee gereden, maar je ziet nog steeds geen gebruikerssporen.
En ik heb nog een Kieffer springzadel ( Ludger Beerbaum) erg fijn zadel, knie-en kuitwrongen kun je eraf halen. Vindt bijde zadel's super fijn zitten. Hoor van veel mensen dat ze de zitting te hard vinden, maar dat vindt ik zelf erg mee vallen. Ik kan er ook uren mee buiten rijden zonder ergens last van te krijgen.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:08

Ik heb de kieffer munchen,nieuw gekocht over twee jaar terug,hij geeft niets af aan de dekjes,mischien behandel je hem verkeerd?
Heb ook de kieffer lech profi deluxe gehad,fijn zadel.
Ik heb verschillende merkzadels hier liggen,maar mijn voorkeur gaat naar kieffer

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:14

Ik heb de Kieffer Aachen en de Wien gehad. Tevens met een Garmisch gereden. Om eerlijk te zijn, ik vind ze 3x niks. Dit komt voornl. door de zitmaten die Kieffer hanteert, maat 1 is een ruime 17 inch en net te klein voor mij, maat 2 is een 18 inch en te groot voor mij. Op alle 3 de zadels reed ik mijzelf stuk.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:16

Ik rij op een kieffer jachtzadel. precies type weet niet.
Vind vooral fijn voor inrijden van paarden.
En om mee te springe. uit dit zadel kan je haast niet vallen. Vork

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:07

Ik had een Kieffer Aachen op mijn pony, zat als een baksteen, sleet enorm af en soepel was het ook niet Nagelbijten / Gniffelen voor mij geen Kieffer meer. Ik heb wel ervaring met een Garmisch, da's een heerlijk ding!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:16

Ik heb een kieffer aachen, dit is een tussenmaat tussen dressuur en vz in.
Zadel is speciaal op maat gemaakt/aangepast voor een haflinger

Ik heb er een nette zit in ( had eerst een wintec 2000 vz...)
Verder vind ik de kwaliteit ook erg goed
Het zadel is al jaren oud

Enige nadeel: harde zitting
Ik ben heel wat keren 'doorgereden' geweest Bloos

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:16

Ik heb een Kieffer Malmo van een jaar oud.
Op zich een fijn zadel maar je moet er wel zelf goed op zitten, het is een zadel wat je niet in een houding dwingt.
Je leert dus zelf goed zitten!
Dit was het enige zadel wat mijn paardje goed paste, dus de keus was snel gemaakt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:31

de kieffer die ik heb heeft juist een fijne zachte zit

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 06:39

mijn kieffer is ook enorm zacht(munchen) maar de wien de luxe vond ik harder,maar hij was ook ouder.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:48

ik heb een (wat ouder) Kieffer Aachen (?) veelzijdigheidzadel. Dat ding gaat volgens mij nooit weer af! Super zacht ook! Ik heb hem ongeveer 9jaar geleden gekocht en daarvoor had een mevrouw met een groningerpaard het zadel 3 a 4 jaar.
Eerst heeft het zadel op mijn e-pony k-welsh gelegen. Toen/ nu op mijn kwpn-ers!
Afgod

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:25

Ik heb zelf een Kieffer dresuurzadel en daar kan ik uren mee rijden. Zit lekker en ziet er mooi uit. Is ook naar m'n paard aangepast.

Verder rijd ik ergens op een verhuurbedrijf. Daar hebben ze ook veel kieffers. Meest veelzijdigheidszadels. Gaan lang mee, gaan niet snel kapot en zitten ook lekker. Kan er wel een hele dag op rijden.

Edit: Mijn dressuurzadel is een Kieffer Frysk.
Die veelzijdigheidszadels zijn meerdere soorten.
Laatst bijgewerkt door mariska_emke op 07-10-08 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:27

Heb een tijd een Fries gereden met een Kieffer zadel. Type weet ik niet meer precies, maar ik wist wel dat ik echt in een houding gedwongen werd in dit zadel. Vond het totaal niet prettig!

Ben wel erg ontevreden over de hoofdstellen van Kieffer.....

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:43

Ik heb een Kieffer Aachen gehad, vond het een fijn zadel.
In juni heb ik een nieuwe kieffer gekocht en dat is een Garmisch met afneembare springwrongen geworden.
Als ik ooit weer is een nieuw zadel nodig heb, dan zal het waarschijnlijk weer een Kieffer worden.

Wat ik ook een voordeel vind is, dat je behoorlijk wat geld terug krijgt als je besluit om je gebruikte kieffer in te ruilen op een ander zadel.
Al blijkt het wel dat er erg veel verschil inzit wat je ervoor terug krijgt, ik ben eerst naar de zadelmaker gegaan waar ik mijn bruine aachen destijds gekocht heb, hij gaf me er 400 voor terug als ik het zadel zou inruilen op een ander nieuw zadel, ik ben uit eindelijk toch naar een andere zadelmaker gegaan die in ieder geval wel passende zadels verkoopt en van hem kreeg ik 700 euro terug als ik mijn oude zou inruilen op een nieuwe.

Edit: Zowel de Aachen als de Garmisch zijn beide vzh en geven/gaven niet af op de dekjes.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:52

Ik heb wel een oudere Kieffer Veelzijdigheid, al weet ik niet welke het is
Ik vind hem enorm fijn zitten en ik kan inmiddels niet meer zonder Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:03

Ik heb een Kieffer Munchen VZH, erg fijn zadel en blijft ook erg netjes ! Ligt super op veel paarden, alleen moet m waarschijnlijk toch weg doen wegens te smal voor m'n nieuwe, die een stuk groter is.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:18

ik heb een lech profi en ben er erg blij mee! Zit ook goed en kwaliteit is erg goed.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:25

Op mijn bijrijdpaard ligt een Kieffer Aachen, geweldig zadel! Goede zit.. Ja en het ligt heel erg goed.. Lachen

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:31

hoi hoi,
ik heb tot 2 x toe een kieffer gehad en hij trok steeds scheef en de boom was ook niet goed, (van 2 nieuwe zadels)
ik ben nu overgestapt op KN en heb nergens meer problemen mee gehad, ook laten na kijken door verschillende zadel makers en hij is goedgekeurd door hun.

groetjes