Wie heeft zijn (Schumacher) swarovski al ge-nagellakt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Wie heeft zijn (Schumacher) swarovski al ge-nagellakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:25

Mja, beetje maffe titel, maar het is toch echt waar het om gaat.

Ik heb vandaag na lang wachten mijn swarovski frontriem binnen van Schumacher. Zo'n smalle met heel veel steentjes.
Nu heb ik bij een stalgenoot en ook al bij een bokker gezien dat zij best al veel steentjes kwijt waren! Ik heb niet precies dezelfde frontriem, dus niet helemaal bezaaid met steentjes maar ook nog met zwarte glimmende metalen plaatjes. Mja, beetje moeilijk uit te leggen.

Nu vraag ik me dus af: hoe houd ik de steentjes zoveel mogelijk op mijn frontriem?! Het kreng heeft over de 100 euri gekost, dus ik wil ten eerste dat ie mooi blijft, en ten tweede wil ik er ook gewoon mee kunnen rijden.

Nu heb ik regelmatig de tip gelezen om er blanke nagellak overheen te doen. Ik ben nu dus op zoek naar mensen die dit al eens hebben gedaan. Gaat de glans/schittering niet heel erg van de steentjes af? En blijven ze daadwerkelijk beter zitten?

Eigenlijk zou ik voor het enorme bedrag dat ik heb uitgegeven moeten verwachten dat ze gewoon blijven zitten. Ik weet niet of er mensen zijn die bij Schumacher ermee terug zijn gegaan? Ervaringsverhalen van wel of niet de steentjes verliezen zijn ook welkom!

Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 29-09-08 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Jibbel

Re: Wie heeft zijn swarovski al ge-nagellakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:25

heb je niet gewoon garantie dan?

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:26

hoe lang heb je garantie, ik zou gewoon even vragen wat je moet doen als ze eraf vallen, als het bedrijf dan zecht dat gebeurt niet dan heb je een soort bewijs als het toch gebeurt. ze moeten je dan wel een nieuwe geven

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:28

Ja dat weet ik dus niet. Als bij iedereen die steentjes eruit vallen lijkt het me niet dat Schumacher iedereen steeds een nieuwe verstrekt.

Daarom ben ik dus ook benieuwd naar verhalen over de betreffende frontriemen, of bij iedereen de steentjes eruit vallen en of iemand er al mee terug is geweest naar de winkel.

Edit: ik zou de winkel toch nog mailen dat hij is aangekomen, zal gelijk even naar garantie op de steentjes vragen.

Askim

Re: Wie heeft zijn (Schumacher) swarovski al ge-nagellakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:53

Ik heb er twee en doe er eigenlijk helemaal niks mee!

Alleen netjes in een hoofdstel tas leggen en voor de rest gewoon niet aan zitten!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:55

Waarom zou je ze dan kopen, als je ze toch niet gebruikt?
TS wil er mee kunnen rijden en dat de steentjes dan nog blijven zitten.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-09-08 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:56

Lieverd ik rij ermee Clown Clown Clown
Maar ik doe ze erna weer netjes in een hoofdsteltas Tong uitsteken
Ik ken iemand die ging ze schoonmaken met een tandenborstel en die was gelijk haar steentjes kwijt Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-09-08 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:18

Ik heb ook een Schumacher hoofdstel met swarovski in de frontriem.
Ik heb het hoofdstel al een paar jaar, maar nog nooit een steentje kwijt geraakt.
Ik ben er wel super zuinig op en bewaar hem ook in een hoofdsteltas.
Nagellak erover zou ik noooooooit doen. Veel te veel risico dat het niet netjes wordt en dan haal je het er niet zo af. Daarnaast kunnen daar ook weer krassen op komen waar weer vuil in komt.
Ik denk dat als je er gewoon zuinog op bent er niets mee gebeurt.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:35

Oke bedankt voor de tips. Heb inmiddels op het kaartje gelezen dat je de frontriem zelf ook niet moet invetten voor het behoud van de steentjes. Misschien hebben anderen ook nog wat aan deze tip Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:45

Alle frontriemen met dit soort steentjes zullen dit probleem hebben. Het blijft nou eenmaal kwetsbaar vraag me ook af of nagellak daartegen zou helpen?

Ik heb 1 van de eerste shumacher frontriemen gehad met swarovski en daarvan lieten de steentjes idd los ik ben toen terug gegaan naar de winkel waar ik een nieuwe kreeg. Met die gebeurde precies hetzelfde. Ik heb nu een andere shumacher wat geen problemen oplevert omdat de steentjes nu anders bevestigd zitten dan in het begin.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:51

Ik heb al jaren een Schumacher frontriem en er is nog nooit een steentje los gegaan. Dus ik denk dat je er echt geen nagellak op hoeft te smeren hoor!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 08:57

Misschien ligt het er dan toch aan hoe je er mee om gaat. Ik ben zelf super zuinig op mijn spullen. Dit is mijn 3e Schumacher, had er 1 met bloemetjes en 1 met grote swarovskistenen, maar die zijn ook allebei heel mooi gebleven.Nooit een steentje uitgevallen. Ga dus ook gewoon mijn best doen deze mooi te houden, ik houd hem denk ook alleen voor wedstrijden.

Ik heb trouwens een mailtje van de webshop waar ik hem gekocht heb. Dit is wat zij zeggen:

Citaat:
De fabrikant verleent de garantie maar wij regelen dat uiteraard allemaal voor onze klanten. Het is wel heel belangrijk om de instructies op de kaartjes goed op te volgen qua onderhoud en dergelijke en uiteraard om je paard niet te laten schuren! Schumacher is daar wel heel streng in geworden want als er problemen zijn (komt gelukkig zelden voor) dan is dat meestal door “geweld” van buitenaf. Maar wij verkopen ze veel en hebben daar nog geen problemen mee gehad.

In ieder geval een pluim voor deze webshop zeg, echt een superservice hebben ze daar!

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:07

Wauw! Nou dat is nog eens een super service van de webshop! Ik heb ook al vele frontriemen gezien waar steentjes uit zijn, dat is eigenlijk ook de reden waarom ik nog niet zo een frontriem heb aangeschaft!
Maar nu ik dit lees... Clown Vind de frontriemen namelijk echt PRACHTIG! Party!!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:10

Lees ik er over heen of heb je niet genoemd waar je hem besteld hebt. Ben wel benieuwd. Zoek zelf nog een mooie frontriem. Heb nu 1 van HKM, maar dat bevalt voor geen meter.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:28

Nee ik ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar! Is alleen maar positieve reclame dus kan best toch?! Haha!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:34

Ja positieve reclame idd! Het was wel even spannend, had er nog nooit wat besteld, maar het is echt super gegaan.
De webshop heet The Horse House en ze kunnen alles van Schumacher bestellen.
Je kunt dus gewoon de online frontriemen catalogus ( http://www.os-sattlerei.com/pdf/zube.pdf ) er bij pakken en het bestel nummer doorgeven via de mail.
Dan kunnen zij hem bestellen in de juiste maat. Ik had bijv. maat Cob nodig en die zie je in winkels maar weinig, eigenlijk is alles altijd full.

Het duurt wel even, en het is soms iets duurder omdat het speciaal gemaakt wordt, maar dan heb je ook wat!

Dit is hun site:
http://www.thehorsehousewebshop.nl/

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:39

Hmm nou in de Schumacher folder kan ik wel wat vinden wat ik zou willen bestellen! Welke heb jij genomen?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:42

Ik heb de rechte vorm genomen, en dan in de kleur Metal Black. (Die staat bij de gebogen vormen). Ik dacht dat deze helemaal zwart was, maar hij is witte swarovski afgewisseld met zwarte metalen plaatjes. Heel apart! Ben dr heel blij mee, hij blingt echt de pan uit. Maar kan dr zo nog wel 3 bedenken die ik zou willen Bloos
http://img404.imageshack.us/img404/7710 ... 004ib0.jpg
Dit is hem.
Werd echt in zo'n mooie fluwelen zakje geleverd Clown

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:44

Bedankt! Ga direct even kijken.
Die jij zelf hebt besteld is ook supergaaf!

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:48

Ja super mooi! Ga 'even' sparen...!! Schijnheilig

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:25

ik heb al jaren een schumacher hoofdstel met steentjes, en ongeveer een half jaar zo'n wave frontriem. Er is nog nooit een steentje los gegaan. Er zijn trouwens ook neppers in de omloop, die worden als schumacher zijnde verkocht, maar zijn het niet (zelfs bij sommige ruitersportzaken). Misschien heeft je stalgenootje ook geen echte. Er staat nl geen merkje in de losse frontriemen, best lastig controleren of je een echte hebt..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 15:30

Ja dat vind ik inderdaad ook een beetje raar, dat ze geen merkje op de frontjes hebben. Maar ik geloof wel dat die van mijn stalgenoot echt is hoor.. de steentjes zijn iig wel echt, want hij blingt ook onwijs. Meestal zie je wel het verschil tussen strass en swarovski.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:33

Heb een paar weken een Friss & Company tas gekocht met steentjes erin en de verkoopster gaaf me hetzelfde advies om er doorzichtige nagellak overheen te doen om de steentjes erin te houden. Heb het 's avonds meteen gedaan. En ze glimmen nog precies hetzelfde. Niet teveel in 1 keer natuurlijk en goed uitsmeren.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:36

Ik heb ook een frontriem met steentjes (geen Schumacher), ik heb er ook blanke nagellak overheen gesmeerd.
Ik zie geen verschil en de steentjes blijven er mooi inzitten (ben er uiteraard wel voorzichtig mee Knipoog).

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:04

Ik heb inmiddels mijn hoofdstel met swarovski al meerdere jaren en alle steentjes zitten er nog keurig op Verward
Heb ik niks voor hoeven doen en zelfs niet eens heel netjes onderhouden.