Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:35

Skippy01 schreef:
Mijn haflinger met de Chester maat full. Past netjes. Neusriem moet nog even rechtgetrokken worden, snel foto's gemaakt, zie nu pas dat neusriem wat verschoven moet... Mevrouw was het aardig beu, stilstaan en gepluk - had ook net alle vlechten opnieuw gemaakt Maat is hier in elk geval goed!

[ [url=m/jNVsSc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rDjFON.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi hoofdstel! Als ze deze nou eens in een bitloze variant gingen maken <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:43

sasika schreef:
Hoi, ik kom even binnenvallen in dit topic. Ik heb een paard met een redelijk breedte hoofd maar geen lang hoofd(schwarzwalder) nou past een normale full neusriem en het kopstuk niet maar de bakstukken en keelriem zijn vaak prima.

Wie weet waar je een langer anatomisch kopstuk kan vinden? Neusriem heb ik inmiddels zelf kunnen aanpassen door de bakstukken opzij te plaatsen
Kramer heeft wat anatomische kopstukken in Extra Full! (*Klik*)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:38

Onze Chester is ook binnen <3
Afbeelding
Het leer is zo ontzettend soepel, echt heel fijn!

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:47

Ik vind hem zooo mooi!! Misschien toch maar bestellen. Wat was de levertijd?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:37

Ik heb hem van een bokker overgekocht :)

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:29

Hoi allemaal,

Ik heb gezocht maar kan er niet echt iets over vinden.Dus ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik het vraag en misschien dat iemand het antwoord heeft :) Weten jullie of de anatomische hoofdstellen ook te rijden zijn met kneveltrensje. Of dat het dan vast komt te zitten onder de neusriem.

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:36

Simbaa schreef:
welmoed__ schreef:
Helaas, hij past mijn merrie niet. :(

Ik heb dus een Chester maat cob te koop.


Is het hoofdstel te klein?


Te klein inderdaad helaas. Heb verkeerd gegokt, paard heeft toch een full hoofd. Toen ik hem besteld had begon ik al heel erg te twijfelen en inderdaad, te klein.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:11

_KaWi_ schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb gezocht maar kan er niet echt iets over vinden.Dus ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik het vraag en misschien dat iemand het antwoord heeft :) Weten jullie of de anatomische hoofdstellen ook te rijden zijn met kneveltrensje. Of dat het dan vast komt te zitten onder de neusriem.


Bij mij haakte die inderdaad soms onder de neusriem.
Zowel met een micklem multi als met de Lund van kramer. Heb er nu dus ander bitje aan hangen.

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:17

Bedankt, daar was ik inderdaad al bang voor. Helaas loopt hij heel erg fijn op dit bit dus wil ik eigenlijk niet wisselen. Dan ga ik even verder kijken. Nogmaals bedankt!

darkadia schreef:
_KaWi_ schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb gezocht maar kan er niet echt iets over vinden.Dus ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik het vraag en misschien dat iemand het antwoord heeft :) Weten jullie of de anatomische hoofdstellen ook te rijden zijn met kneveltrensje. Of dat het dan vast komt te zitten onder de neusriem.


Bij mij haakte die inderdaad soms onder de neusriem.
Zowel met een micklem multi als met de Lund van kramer. Heb er nu dus ander bitje aan hangen.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:46

sasika schreef:
Hoi, ik kom even binnenvallen in dit topic. Ik heb een paard met een redelijk breedte hoofd maar geen lang hoofd(schwarzwalder) nou past een normale full neusriem en het kopstuk niet maar de bakstukken en keelriem zijn vaak prima.

Wie weet waar je een langer anatomisch kopstuk kan vinden? Neusriem heb ik inmiddels zelf kunnen aanpassen door de bakstukken opzij te plaatsen


Ik dacht bij bridle to fit....

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:59

_KaWi_ schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb gezocht maar kan er niet echt iets over vinden.Dus ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik het vraag en misschien dat iemand het antwoord heeft :) Weten jullie of de anatomische hoofdstellen ook te rijden zijn met kneveltrensje. Of dat het dan vast komt te zitten onder de neusriem.


Ik heb een enkele hoge neusriem en anatomisch kopstuk om die reden. Zo blij met knevel bitje dat ik m’n EQP hoofdstel met watertrens amper meet gebruik.

Balen Welmoed!

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:40

Capriootje schreef:
_KaWi_ schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb gezocht maar kan er niet echt iets over vinden.Dus ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik het vraag en misschien dat iemand het antwoord heeft :) Weten jullie of de anatomische hoofdstellen ook te rijden zijn met kneveltrensje. Of dat het dan vast komt te zitten onder de neusriem.


Ik heb een enkele hoge neusriem en anatomisch kopstuk om die reden. Zo blij met knevel bitje dat ik m’n EQP hoofdstel met watertrens amper meet gebruik.

Balen Welmoed!


Oja, daar zou ik ook nog eens naar kunnen kijken! Dankjewel!

Ominira

Berichten: 129
Geregistreerd: 07-10-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:36

Iemand die toevallig ervaring heeft met een anatomisch bitloos hoofdstel? Ben opzoek naar een bitloos hoofdstel en ben wel benieuwd naar de mening/ervaringen van anderen. :D

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:46

Ominira schreef:
Iemand die toevallig ervaring heeft met een anatomisch bitloos hoofdstel? Ben opzoek naar een bitloos hoofdstel en ben wel benieuwd naar de mening/ervaringen van anderen. :D


Wat bedoel je met bitloos? Welke vorm/systeem zoek je?

Ik heb een barefoot contour physio met een kaptoomneusriem eraan die je ook als sidepull kunt gebruiken. Maar weet dus niet of je een sidepull zoekt of iets anders?

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:07

Ominira schreef:
Iemand die toevallig ervaring heeft met een anatomisch bitloos hoofdstel? Ben opzoek naar een bitloos hoofdstel en ben wel benieuwd naar de mening/ervaringen van anderen. :D


Ik heb een anatomisch bitloos hoofdstel van Equibling. Alles is top, alleen komt mijn paard pas in januari dus moet ik even geduld hebben met het testen ervan.

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:59

Nou, mijn Chester is verkocht en heb een nieuwe in bestelling staan. :)

Ominira

Berichten: 129
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:10

pluisje88 schreef:
Ominira schreef:
Iemand die toevallig ervaring heeft met een anatomisch bitloos hoofdstel? Ben opzoek naar een bitloos hoofdstel en ben wel benieuwd naar de mening/ervaringen van anderen. :D


Wat bedoel je met bitloos? Welke vorm/systeem zoek je?

Ik heb een barefoot contour physio met een kaptoomneusriem eraan die je ook als sidepull kunt gebruiken. Maar weet dus niet of je een sidepull zoekt of iets anders?


Ben eigenlijk op zoek naar een sidepull en een hackamore. Denk niet dat ik ze beide hou, maar het ligt eraan welke mijn pony het fijnste vind.
Hoe bevalt die van jou? Heb je misschien een fotootje? :o
Laatst bijgewerkt door Ominira op 17-12-18 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ominira

Berichten: 129
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:12

Danuah schreef:
Ominira schreef:
Iemand die toevallig ervaring heeft met een anatomisch bitloos hoofdstel? Ben opzoek naar een bitloos hoofdstel en ben wel benieuwd naar de mening/ervaringen van anderen. :D


Ik heb een anatomisch bitloos hoofdstel van Equibling. Alles is top, alleen komt mijn paard pas in januari dus moet ik even geduld hebben met het testen ervan.


Hmm ja dat gaat een beetje lastig zonder paard. :=
Welk hoofdstel heb je precies?

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:16

Ominira schreef:
pluisje88 schreef:

Wat bedoel je met bitloos? Welke vorm/systeem zoek je?

Ik heb een barefoot contour physio met een kaptoomneusriem eraan die je ook als sidepull kunt gebruiken. Maar weet dus niet of je een sidepull zoekt of iets anders?


Ben eigenlijk op zoek naar een sidepull en een hackamore. Denk niet dat ik ze beide hou, maar het ligt eraan welke mijn pony het fijnste vind.
Hoe bevalt die van jou? Heb je misschien een fotootje? :o


Ja ik heb een foto. Zoals te zien is ie jammer genoeg een maatje te groot, zowel het hoofdstel als de neusriem (valt heel erg groot) Maar het geeft een idee. Pasvorm is verder mooi, leer ook van super kwaliteit. Lekker soepel, dun maar ook heel degelijk. Dit is de Kaptoom neusriem. De sidepull heeft alleen de ringen waar nu de teugels aan zitten en is daarmee ook goedkoper dan deze. Ik wilde vooral de Kaptoom ;)
Afbeelding

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:22

Ominira schreef:
Hmm ja dat gaat een beetje lastig zonder paard. :=
Welk hoofdstel heb je precies?


De enigste bitloze die ze verkoopt :D. Weet de precieze naam even niet.
Afbeelding

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 07:55

Ominira schreef:
pluisje88 schreef:


Wat bedoel je met bitloos? Welke vorm/systeem zoek je?

Ik heb een barefoot contour physio met een kaptoomneusriem eraan die je ook als sidepull kunt gebruiken. Maar weet dus niet of je een sidepull zoekt of iets anders?


Ben eigenlijk op zoek naar een sidepull en een hackamore. Denk niet dat ik ze beide hou, maar het ligt eraan welke mijn pony het fijnste vind.
Hoe bevalt die van jou? Heb je misschien een fotootje? :o

Jewels for horses dus. Je kunt de hack dan ipv neusriem er aan maken. En ook nog kaakgekruist proberen.

Ik kijk nu nog naar equibling voor er bij, maar twijfel of de ringen sterk genoeg zijn. Er komt best wel wat druk op soms natuurlijk.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:45

Is hier iemand die de Horsegear Aquila Deluxe heeft gebruikt en wat is jullie ervaring? Vind hem erg gaaf, maar lees wisselende ervaringen.

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:52

Als je in het topic zoekt kom je foto’s van mij tegen. Ik vond het een mooi hoofdstel, alleen paste de frontriem niet...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:22

Simbaa schreef:
Ik vind hem zooo mooi!! Misschien toch maar bestellen. Wat was de levertijd?


Bij mij was hij zondagavond besteld en vrijdagavond binnen.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:12

Mijn Arabisch Volbloed met haar nieuwe hoofdstel, de Chester Fairfield. Ik ben er erg blij mee, staat haar erg mooi! Hoe vinden jullie het hoofdstel zitten? :-)

Afbeelding


Afbeelding