Zadels met brede boom én brede kamer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:04


da_vinci
Berichten: 25
Geregistreerd: 20-07-06
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:53

Lante schreef:
Vriendin van mij had ook een heel breed kussenkaal nodig en kwam uiteindelijk uit op een schleese zadel via Polane.


Polane moet je niet eens zaken mee willen doen... Wat een naar persoon vind ik dat zeg....

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Zadels met brede boom én brede kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:02

En jij vindt jezelf wel sympathiek met deze lekker anonieme reactie achter haar rug om?

SanchoPanza
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:38

da_vinci schreef:
Lante schreef:
Vriendin van mij had ook een heel breed kussenkaal nodig en kwam uiteindelijk uit op een schleese zadel via Polane.


Polane moet je niet eens zaken mee willen doen... Wat een naar persoon vind ik dat zeg....


Wel gek dat ze juist bekend staat als vakidioot, zeer begaan is met paarden, en haar vak met passie uitoefend. Wellicht spiegel je je eigen karakter, hopelijk doen de moderators iets aan dergelijke laster.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:45

Heb er 1 te koop met voor een tussenkanaal breedte van 17 cm. Hoeveel heb je nodig?

da_vinci
Berichten: 25
Geregistreerd: 20-07-06
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:35

Wel gek dat ze juist bekend staat als vakidioot, zeer begaan is met paarden, en haar vak met passie uitoefend. Wellicht spiegel je je eigen karakter, hopelijk doen de moderators iets aan dergelijke laster.[/quote]

Wat je zegt kan allemaal wel kloppen, maar ik denk dat je haar pas leert kennen als je een probleem met je zadel hebt. Iedereen maakt fouten, maar hoe je ermee omgaat is ook belangrijk. En bij het probleem bij mijn zadel destijds was ze echt niet prettig helaas.

da_vinci
Berichten: 25
Geregistreerd: 20-07-06
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:00

Lante schreef:
En jij vindt jezelf wel sympathiek met deze lekker anonieme reactie achter haar rug om?


Ik ben al vanaf mijn tiende hier op bokt dus heb niet speciaal een account aangemaakt. Ze heeft erg slecht werk geleverd bij mijn Andalusier en ze was erg ‘vervelend’ met een oplossing zoeken. Ik ben zelf vrij onzeker en ik ben in de praatjes getrapt. Gelukkig heeft mijn huidige zadelmaker mij heel fijn geholpen.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Zadels met brede boom én brede kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:41

Mijn brede en korte Barnsby is in de verkoop ligt helaas niet goed meer. Mij is een wintec (wintec bates dressage of isabell werth) aangeraden en dan met name een model dat niet ouder is dan 2.5jaar ivm de pasvorm tevens is hij kort, wijd en aanpasbaar.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Zadels met brede boom én brede kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:50

Ik ben echt super blij met mijn Wintec op mijn hele brede en korte IJslander. En heb de boom ook al eens verwisseld (zadel heb ik een half jaar nu en nieuw gekocht).

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Zadels met brede boom én brede kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:04

Is Wintec korter geworden de laatste jaren? Bij mijn paarden paste dat nooit, veel te lang.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:38

Ja, Wintec/Bates timmert erg aan de weg met innovaties. Vandaar dus ook dat je dan een vrij nieuw zadel moet nemen. Vorm van de kussens is veranderd (onder andere).

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Zadels met brede boom én brede kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:52

Ik heb zelf sinds kort een Ideal (Crown) Rebecca zadel, die heeft ook een U vormige boom, omdat ik ook een rondgeribt paard hebt. Afbeelding

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Zadels met brede boom én brede kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:10

Mijn nieuwe bates heeft een oplegvlak van 45cm ong. Maar alleen bij de modellen jonger dan 2.5 jaar