Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:04

Nou dat klinkt inderdaad niet fijn.
Ik vond het vanaf het eerste moment dat ik opstapte gewoon super fijn.

marjolein88Jarig

Berichten: 4052
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:34

Ik heb dit ook gehad. Demozadel zat heel fijn, maar het nieuwe zadel zat totaal niet lekker en ik reed me er zelfs op open. Na 2 weken was dit niet beter en is het zadel terug gegaan. Toen kreeg ik een zadel van het zelfde type maar door iemand anders niet genomen, die zat meteen super en was echt prachtig (met mooi wit lijntje en extra luxe leer) .. Ik was er meteen verliefd op, maar wat er ook aangepast werd, het zadel bleef maar naar voren schuiven. Terwijl de demo en de 1e dat niet deden. Nu uiteindelijk het demo zadel kunnen kopen en die zit fantastisch

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:55

Heb het ook gehad achterover gaan na 2 weken opgevuld achter en nog eens 4 weken later weer! Het is nu al bijna een jaar geleden maar ligt nu nog steeds prima

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:46

Bedankt voor jullie ervaringen!

Gister avond is de zadelmaker geweest en hij is lang bezig geweest,

Boom breder smaller, meer vanachter opgevuld, alles minder opgevuld, echt alles geprobeerd maar het probleem blijft

Daarna nog paar andere zadels gepast maar dat was het ook niet

Hij gaat maandag naar kantoor bellen kijken of ze nog iets speciaals hebben, of kunnen doen.
En hij stuurt iets van een leenzadel op want ons een beetje uit de brand kan helpen evt

Hij heeft ook foto's gemaakt van Gossa's rug en gaat dat naar een collega sturen die zelf ook in de Friezen zit

Ik ga het dus maar even afwachten, de zadelmaker doet echt super zn best dus ik wil dit zeker nog een kans geven, maar vanbinnen ben ik een beetje bang dat custom toch niet het merk is voor gossa -O-

Het custom zadel van Mn merrie is gister ook nagekeken en dat zat echt perfect! Dus het is zo raar dat het op haar wel uit te zitten is en op gossa niks passends te vinden is ;(

_Lot_
Berichten: 1265
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:38

gossa4ever schreef:
Bedankt voor jullie ervaringen!

Gister avond is de zadelmaker geweest en hij is lang bezig geweest,

Boom breder smaller, meer vanachter opgevuld, alles minder opgevuld, echt alles geprobeerd maar het probleem blijft

Daarna nog paar andere zadels gepast maar dat was het ook niet

Hij gaat maandag naar kantoor bellen kijken of ze nog iets speciaals hebben, of kunnen doen.
En hij stuurt iets van een leenzadel op want ons een beetje uit de brand kan helpen evt

Hij heeft ook foto's gemaakt van Gossa's rug en gaat dat naar een collega sturen die zelf ook in de Friezen zit

Ik ga het dus maar even afwachten, de zadelmaker doet echt super zn best dus ik wil dit zeker nog een kans geven, maar vanbinnen ben ik een beetje bang dat custom toch niet het merk is voor gossa -O-

Het custom zadel van Mn merrie is gister ook nagekeken en dat zat echt perfect! Dus het is zo raar dat het op haar wel uit te zitten is en op gossa niks passends te vinden is ;(


Ik kreeg ook geen enkele custom passend op mijn Kwpn merrie, ben goed geslaagd bij anatomica nu. Wellicht is dat wat?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:46

Wat ontzettend balen Gossa. Ik ben uiteindelijk van mijn Custom naar Fairfax gegaan. Mede daar pasvorm en kunnen zitten. Er is zoveel heuse en mogelijk. Gaat vast nog goedkomen!

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:21

Ik heb mijn Custom op 2 Friese merries liggen. Ik heb een Icon Flight.
Ik ken meerdere Friezen die goed onder de Flight lopen.

Hopelijk lukt het toch om jouw zadel voor jullie beide goed passend te krijgen.

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:00

Bedankt allemaal voor de reacties en ervaringen! :j

Afgelopen vrijdag avond is de zadelmaker geweest en we Zijn heel lang bezig geweest :x

Boom breder smaller, meer vanachter opgevuld, alles minder opgevuld, echt alles geprobeerd maar het probleem bleef |o

Daarna nog paar andere zadels gepast maar dat was het ook niet Helaas -O-

Zadelmaker vond het heel jammer dat niks lukte en deed echt zn best om ons te helpen
Hij zou gaan informeren bij het kantoor voor ideeen en had foto's doorgestuurd naar een collega van hem die zelf ook in de Friezen zit :j

Gisteren meer te horen gekregen,

Van die collega fitter werden we niet wijzer, die zei dat een icon coda het beste was over het algemeen voor Friezen
Maar dat hadden we en dat lag echt niet goed :')

Inmiddels kan ik vertellen, er is een oplossing onderweg naar ons toe *\%/*

Ik kan er nog niet teveel over zeggen maar volgende week komt het zadel als het goed is, dus ik ga duimen :D

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:14

Mijn twee weken proeftijd zit erop en ik ben nu eigenaar van een icon flight met brede en lange wrongen!

Ik kan opeens een uur doorzitten terwijl ik op mijn vorige zadel na een dressuur proefje aan de beademing moest.

Helemaal blij <3

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:20

Wouw :D gaaf cheminee! Gefeliciteerd!! :D

Ella_
Berichten: 465
Geregistreerd: 16-11-10

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:17

Wat is ongeveer de prijs voor een custom zadel?

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:36

2900+ zonder de extra opties als steentjes etc.

Ik ben nog steeds onwijs blij met mijn icon star na een jaar, wil niets anders meer

Ella_
Berichten: 465
Geregistreerd: 16-11-10

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:29

Welke zadels hebben een diepe zit?

PartOulOver

Berichten: 599
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:33

Ella_ schreef:
Welke zadels hebben een diepe zit?

Meerdere zadels wel denk ik maar de Flight vind ik wel een diepe zit hebben.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:50

De star heeft ook een diepe zit, die had ik in eerste instantie besteld maar uiteindelijk kon ik er toch niet fijn in zitten en ben ik voor de minder diepe coda gegaan :)

Nathiie

Berichten: 677
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Meise (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:20

Ik heb gisteren een nieuw zadel besteld *\o/* het is de Custom Icon Flight geworden :D Gewoon zwart buffelleer.
Ik rij momenteel met een Albion SLK, maar deze ligt spijtig genoeg niet goed op mijn jong paard.

Het wachten kan dus beginnen... ;)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:11

Ik hou marktplaats uiteraard in de gaten en m'n fitter weet dat ik ernaar zoek, maar mocht iemand hier nog een bruine Advantage of Flight weten 17 inch hoor ik het graag :D

KayaKaat
Berichten: 29
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Kranenburg (D)

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:08

Bij Het Gareel staat een zwarte advantage 17” te koop.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:12

Ik zit nu op bijna 13 weken van de levertijd die tussen de 10 en 16 weken zou liggen. Van mij mag ie komen want ik heb al die tijd geen leenzadel. Hopelijk loopt de levertijd niet uit...

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:13

Ik heb deze week ook een custom besteld :D! Het is een zwarte Icon Star geworden met lak details.
Het wachten is begonnen haha. Heb wel een leenzadel, ook de star, ook om te kijken hoe hij eronder blijft lopen. De star zou eigenlijk niet geschikt voor hem moeten zijn maar hij liep het beste onder deze en lag ook het mooiste.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:15

Bij mij komt volgende week een zadelfitter. Ben benieuwd of ik ook zo weg ben van custom

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:31

Tomorrow schreef:
Ik heb deze week ook een custom besteld :D! Het is een zwarte Icon Star geworden met lak details.
Het wachten is begonnen haha. Heb wel een leenzadel, ook de star, ook om te kijken hoe hij eronder blijft lopen. De star zou eigenlijk niet geschikt voor hem moeten zijn maar hij liep het beste onder deze en lag ook het mooiste.


Wat werd bij jou als levertijd opgegeven?

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:03

Ze zei tegen mij dat normaal 12 - 14 weken is maar nu door vakantie rekening moest houden dat het 14 -16 weken kan duren.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:25

Viel er bij jullie nog af te dingen op de prijs? Of is het echt een vaste prijs?

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:14

Ik ben wel benieuwd hoelang de daadwerkelijke levertijd is.. hoelang hebben jullie moeten wachten totdat t zadel werd geleverd?