Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:53

Dank je, het nadeel is dat het bit te laag komt te hangen als ik het in zijn geheel 1 gaatje laat zakken...

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:55

Kun je daar geen gaatje bij maken?

Moet wel zeggen fijne kwaliteit hoofdstel dit model!
Heb hem net in mijn handen gehad, lekker zacht!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:09


_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:11

A_nouk schreef:
Kun je daar geen gaatje bij maken?

Moet wel zeggen fijne kwaliteit hoofdstel dit model!
Heb hem net in mijn handen gehad, lekker zacht!


Zal denk wel kunnen maar vind dat ik meteen zo zonde..
Jaa het hoofdstel voelt heel fijn!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:15


Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:20

Dat dacht ik al. Er wordt dan gesproken over een anatomisch hoofdstel, maar dat is het eigenlijk niet. Maar doet zo'n neusriem die taps loopt ook wat?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:55

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met het Passier hoofdstel. Kopstuk is toch meer anatomisch dan wat ik nu heb en ik vind het bit mooier liggen bij zo'n soort neusriem. Ik wilde eerst een Bridle2fit, maar daar ben ik van terug gekomen.

Qua anatomische neusriemen, ik heb weer geen fijne ervaringen met Micklem en zulk soort hoofdstellen, de andere soorten vind ik te prijzig om uit te proberen. Een anatomische neusriem enzovoorts heeft weinig zin als paard het niet prettig vindt. :+

Mijn paard loopt gewoon goed op een gecombineerde neusriem, hoewel ze er voor de sier aan zitten. Ik vraag me altijd af hoe strak mensen een hoofdstel doen, want toen ik huidige hoofdstel kocht was dit meteen het enige wat dicht kon met ruim 2 vingers ertussen op het harde gedeelte en mijn merrie heeft echt geen groot hoofd. Andere hoofdstellen konden alleen dicht als ik aansnoerde.
Nadeel van huidige hoofdstel is dat het zo zacht is dat alles gaat hangen, als ik de neusriem netjes op de plek wil houden moet ik aansnoeren en dat wil ik absoluut niet. (logisch toch? ;) ) Ik wil dus eigenlijk de Passier, dat was samen met bridle2fit de enige die aan eisen voldeed. Best moeilijk, een donkerbruin hoofdstel, niet rondgenaaid en zonder lak enzovoorts.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:21

Ik heb de shockemohle slimford (hetzelfde als de Malibu, echter met plat leer en zonder sperriem) en hoewel dit een hoge neusriem is, is deze toch anatomisch gevormd. Dit is het eerste hoofdstel waar ik echt heel enthousiast over ben.

Normaal vond ik bij hoge neusriemen het anatomische ook geen meerwaarde hebben maar deze ligt echt ontzettend mooi op mijn paard. Het drukt nergens en volgt mooi de vorm van zijn hoofd. Het leer is ook heel mooi zacht. Het kopstuk is ook heel fijn, drukt ook nergens en volgt ook heel mooi zijn hoofd en oren.

Ik vond zelf de passier hoofdstellen niet erg zacht aanvoelen. Ik wilde daar in eerste instantie voor gaan, maar viel toch wat tegen in de winkel. Ik heb vroeger een passier gehad en kan mij niet herinneren dat ze zo waren.

Ik heb ook PS of sweden in handen gehad, ook heel zacht maar wel erg brede kopstukken. Ik vond ze iets grof.

De micklems die in de winkel hingen zou ik nu niet meer kopen, heel stug. Mijn Micklem is een stuk soepeler, deze heb ik nu zo’n vier jaar denk ik. Ik denk niet dat het een hoofdstel is wat qua leerkwaliteit 20 jaar mee zal gaan.

De Dy’on hoofdstellen vond ik ook erg mooi aanvoelen, maar die neusriem is toch net weer even anders als de shockemohle die ik nu heb. Ook is het kopstuk anders gevormd.

Dan heb ik nog dobert, Anky en stubben bekeken maar dat was het ook allemaal niet voor mij.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:24

Ik heb dus geen idee hoe mijn paard reageert op een ander soort neusriem, dus vind het ook zowat om een dure schockemohle te kopen. Misschien dat ik nog even ga kijken naar de Kramer hoofdstel.

Edit: oke, de kramer vind ik lang niet zo mooi als de schockemohle :') Lastig!

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:04

Misschien is er morgen ivm vaderdag wel een leuke actie ergens O:)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:06

meiske1577 schreef:
Misschien is er morgen ivm vaderdag wel een leuke actie ergens O:)

Ik hoop het. En volgende week krijg ik heel wat belastingcenten binnen! :D

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:50

A_nouk schreef:
_PatriciaH schreef:
Ik heb de Lingus binnen, willen jullie mee kijken of het goed zit?[ [url=m/PiPG2R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4Eb61n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou deze nog iets laten zakken :j zodat hij helemaal vrij ligt.

Zelf ben ik momenteel op vakantie in Zweden. Vanmorgen de hooks binnengelopen en een Fairfield besteld. Kan hem morgen ophalen in Gotenburg.

Ze vertelde dat de voorraad in Full ook in het magazine op was. Dus deze zal binnenkort weer niet meer te bestellen zijn.

Leer voelt wel aardig droog aan trouwens, hoe hebben jullie je hoofdstel de eerste keer behandeld?

Tot nog toe heb ik al de tijd met mijn micklem gereden. Paard reageert er goed op. Vind deze net wat sjieker dus kon het niet laten hem niet mee te nemen :=


Welke Fairfield heb je? Ik heb de Overton en deze eenmalig voor gebruik ingevet met Rapide. Nu is hij heel soepel. :)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:59

De Chester :)

Ik lees ook veel over een nachtje in olie leggen? Werkt dat echt ?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:01

Mijn lage neusriem die ik bij Agradi heb besteld paste voor geen meter. Dus maar gauw weer afgedaan. Ik ga een nieuw zadel kopen en waarschijnlijk een bruine, dus ik wacht nog even met een ander hoofdstel. Dan kan ik meteen voor een bruine gaan.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:10

Ik heb ooit eens mijn Kieffer hoofdstel een nachtje in de lederolie laten liggen en daarna dagen laten drogen. Is mij niet goed bevallen. Nog wekenlang sponzig geweest en elke keer na het rijden had mijn pony olie op haar neus. Nu na 2 jaar is hij nog wel sponzing. Ik geef zelf liever de voorkeur aan om de paar uur olie met een kwastje in te vetten en dat laten opdrogen, net zolang tot hij ''verzadigd'' is.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:51

patriciaH: Bij jou zit hij wel mooi vind ik. Lijkt wel mooi te passen. Alleen een beetje laten zakken.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:23

Gisteren verschillende hoofdstellen gevoeld. Rambo, Dyon en een anatomische Horka. Allen vond ik erg stug. Vooral de Dyon vond ik erg tegenvallen voor de prijs die hij heeft.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:49

A_nouk schreef:
De Chester :)

Ik lees ook veel over een nachtje in olie leggen? Werkt dat echt ?


Persoonlijk doe ik dat alleen met hoofdstellen die echt zo uitgedroogd zijn dat ze vrijwel onbruikbaar zijn, in een soort laatste poging er nog iets van te maken :'). Een nacht in de olie is erg slecht voor de stiksels en ze blijven zo lang enorm vettig!

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:38

Ik gebruik voor zulke hoofdstellen altijd lederbalsem van Passier, en dan goed inwrijven. Keer of 3 achter elkaar en leer is dan weer heerlijk soepel!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:41

Dat zijn die ‘blikken’ toch?
Dat witte spul is een soort van zeep en dan heb je het vet nog. Volgens mij heb ik die namelijk nog staan :j

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:41

Ik heb Anky even gevraagd hoe het nou zit met dit hoofdstel, aangezien hij wel op deze site staat maar niet op hun eigen website: https://rosruitersport.nl/nl/anky-hoofd ... opped.html
"Het klopt dat dit een ANKY hoofdstel is, één van onze nieuwste modellen. Het hoofdstel zal zichtbaar komen op onze website wanneer wij de eerste voorraad ontvangen hebben, dit wordt nu half Augustus verwacht."
Dus ik ben benieuwd!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:41

Janntjuh schreef:
Ik heb Anky even gevraagd hoe het nou zit met dit hoofdstel, aangezien hij wel op deze site staat maar niet op hun eigen website: https://rosruitersport.nl/nl/anky-hoofd ... opped.html
"Het klopt dat dit een ANKY hoofdstel is, één van onze nieuwste modellen. Het hoofdstel zal zichtbaar komen op onze website wanneer wij de eerste voorraad ontvangen hebben, dit wordt nu half Augustus verwacht."
Dus ik ben benieuwd!


Zo, die prijs! %)

Ik zou dan wel graag een foto willen zien met het hoofdstel op een paardenhoofd, want vind het zo wel lastig te zien hoe die zou moeten zitten.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:39

Daphara schreef:
Janntjuh schreef:
Ik heb Anky even gevraagd hoe het nou zit met dit hoofdstel, aangezien hij wel op deze site staat maar niet op hun eigen website: https://rosruitersport.nl/nl/anky-hoofd ... opped.html
"Het klopt dat dit een ANKY hoofdstel is, één van onze nieuwste modellen. Het hoofdstel zal zichtbaar komen op onze website wanneer wij de eerste voorraad ontvangen hebben, dit wordt nu half Augustus verwacht."
Dus ik ben benieuwd!


Zo, die prijs! %)

Ik zou dan wel graag een foto willen zien met het hoofdstel op een paardenhoofd, want vind het zo wel lastig te zien hoe die zou moeten zitten.


Ik gok net als die van PS of Sweden:
Afbeelding

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:52

Afbeelding

Ben er blij mee :D

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:16

Mooi!! Wil je eens een foto maken van het kopstuk? Gewoon nieuwsgierigheid :D

Ik ben erachter waarom paardlief hier het best loopt op een hoge neusriem; hij heeft een oud litteken, precies in de kingroeve waar lage neusriem/micklem etc. loopt. Balen want vind juist veel van deze hoofdstellen zo mooi.