Crown/Ideal Suzannah zadel, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Crown/Ideal Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 00:04

Hoi allemaal!

Mijn Tekna zadel is overleden en past niet goed op mijn nieuwe paard, waardoor ik op zoek ben gegaan naar een nieuw zadel :D
Uiteindelijk hebben mijn zadelmaker en ik besloten dat de Crown Suzannah de beste optie is!

Zijn er meerdere mensen op Bokt die dit zadel hebben? :) Hoe bevalt het? En welke kleurcombinatie hebben jullie gekozen? (Fotoooo :D )

Ik denk dat ik voor de donkerbruine variant ga met cognac details!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:09

Ik ben helemaal fan van dit zadel en ben al een paar jaar de trotse eigenaar van eentje.

Heb een zwarte met lak en swarovski. <3 <3

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 00:10

kimmie1 schreef:
Mocht iemand interesse in dit zadel hebben: ik heb het te koop, zgan , zwart, 18 inch MW kamer. Het ligt helaas niet goed op mijn paard. Super fijn zadel, zit heerlijk, kan het echt aanraden!


Fijn om te horen dat het een super zadel is! Ik vond hem ook geweldig zitten toen ik er even op ging rijden!
Helaas ben ik op zoek naar een zadel met W boom! Wel ook 18 inch.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Crown Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:34

Ik heb er ook 1, wel gewoon een simpele zwarte maar daar houd ik ook van.. Vind het zelf echt een heerlijk zadel.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:50

Wat toevallig, zocht informatie maar kon weinig over vinden, maar ik heb vanmiddag een monoflap gekocht.
Zadel maker had deze retour dus mocht tijdje gebruiken en nu dus overgekocht, niet meer helemaal nieuw dus en geen keuze meer in kleur oid, maar aangezien paard nogal kieskeurig is, durf ik het ook niet aan om voor helemaal nieuwe te gaan en voordeel is nu ook meteen heb ipv nog moet wachten.

Voor mijzelf is het zadel nog erg wennen, vind het veel breder dan ik gewend ben. Hopelijk past het ook op het andere paard wat ik rijd, dan hoef ik niet steeds te wisselen en wen ik hopelijk sneller.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Crown Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:55

Ik vind juist die bredere maar toch stevige zit super fijn

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 01:03

Jaime_ schreef:
Ik vind juist die bredere maar toch stevige zit super fijn


Voor mij voelt het nog totaal niet stevig, op video ziet het er prima uit qua zit maar ik zit er voor mijn gevoel meer op nog dan omheen.
Maar na jaren bezig te zijn geweest wat te vinden, nu maar daarin compromis gesloten, paard doet het er heel fijn mee dus dat het belangrijkste

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Crown Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:15

Toch zei mijn zadelmaker dat het zeer belangrijk is dat je als ruiter er goed en comfortabel in zit omdat je anders ook je paard hindert. Ik heb dit zadel even op proef gehad en het leek goed te liggen, maar na een lesje bleek ik er er niet aan te kunnen wennen, Mn beenligging werd heel onrustig en kon ik geen steun in Mn beugels meer vinden... :')
Ook qua ligging op de rug van mijn paard na het rijden was het een en ander aan te merken....ontzettend jammer, want ik vind het een prachtig zadel. Vooral de brede kussens en ruimte in het tussenkanaal...
Ik sta nu een beetje in dubio wat nu.. -O-

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Crown Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:17

Wij hebben geen Suzannah, maar wel een Leonardo gehad en altijd zeer tevreden van geweest! Heel degelijke zadels!

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Crown Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:25

Als je in je openingspost ideal erbij zet krijg je vast meer reacties, zo heette het merk eerst

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:31

Pallatin schreef:
Toch zei mijn zadelmaker dat het zeer belangrijk is dat je als ruiter er goed en comfortabel in zit omdat je anders ook je paard hindert. Ik heb dit zadel even op proef gehad en het leek goed te liggen, maar na een lesje bleek ik er er niet aan te kunnen wennen, Mn beenligging werd heel onrustig en kon ik geen steun in Mn beugels meer vinden... :')
Ook qua ligging op de rug van mijn paard na het rijden was het een en ander aan te merken....ontzettend jammer, want ik vind het een prachtig zadel. Vooral de brede kussens en ruimte in het tussenkanaal...
Ik sta nu een beetje in dubio wat nu.. -O-


Tuurlijk is fijn zitten belangrijk, maar het moet ook fijn zijn voor het paard en die reageert zo positief op dit zadel dat ik dat het belangrijkste vind. Al zoveel zadelmakers gehad waar niks was waar ze fijn mee liep, dat ik beter zelf kan aanpassen dan dat van paard kan verwachten.
En zit wel ok hoor, maar gewoon veel breder en daardoor nog minder stabiel voor mijn gevoel, voor het beeld is het netjes

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Crown Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:51

Ik heb een crown Jessica. Super fijn zadel, ook goed aanpasbaar als het paard nog veranderd. Ik ben niet zo'n ster met onderhoud, maar hij ziet er nog prima uit. Alleen de singelstoten zijn een keertje gelijmd en zullen een keer vervangen moeten worden. Ik heb hem tweedehands gekocht toen mijn pony vier was, nu is ze acht en het zadel past nog steeds (boom is een keer verbreed) en ziet er nog goed uit.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Crown Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 17:04

Fijn om te horen dat de meeste er positief over zijn! Ik vond het zadel zelf heerlijk zitten.
Ik zal inderdaad even vragen of er in de titel/openingspost 'ideal' mag komen te staan, ben benieuwd of er dan meer mensen komen om hun ervaringen en foto's te delen :D

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:16

Ik heb inmiddels mijn tweede. Mijn eerste was gestolen. Ik had een zwarte met grijze bies, en nu heb ik een bruine met cremekleurige bies. Ik vind het een heerlijk zadel, al heb ik nu al een hele tijd niet gereden. Maar we zijn echt onwijs vooruit gegaan sinds we dit zadel hebben, ik ben fan!

Ik had deze:
Afbeelding

Nu heb ik deze:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Iselda op 25-03-18 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:18

Ja, ik heb dit zadel ook!! Bij zijn vorige eigenaresse voor mn paard aangemeten en ik heb hem overgenomen. Het is een geheel zwart zadel, erg fijn! :) vrij diepe, stevige zit maar ik vind het niet erg ‘gedwongen’.
Waar zou je foto’s van willen zien? Dan kan ik ze eventueel voor je maken.

Hier een foto te paard, heb zo even geen duidelijkere op mijn telefoon.
Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 17:30

Iselda schreef:
Ik heb inmiddels mijn tweede. Mijn eerste was gestolen. Ik had een zwarte met grijze bies, en nu heb ik een bruine met cremekleurige bies. Ik vind het een heerlijk zadel, al heb ik nu al een hele tijd niet gereden. Maar we zijn echt onwijs vooruit gegaan sinds we dit zadel hebben, ik ben fan!


Oei dat is balen zeg, dat je eerste gestolen was! En klinkt als gave kleuren.. Heb je er foto's van? Ben benieuwd :D


xJolijn schreef:
Ja, ik heb dit zadel ook!! Bij zijn vorige eigenaresse voor mn paard aangemeten en ik heb hem overgenomen. Het is een geheel zwart zadel, erg fijn! :) vrij diepe, stevige zit maar ik vind het niet erg ‘gedwongen’.
Waar zou je foto’s van willen zien? Dan kan ik ze eventueel voor je maken.

Hier een foto te paard, heb zo even geen duidelijkere op mijn telefoon.
[ [url=m/2kTCDL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat mooi! Ik wil vooral gewoon verschillende kleuren zien op foto's, zodat ik een beslissing kan maken haha :D
Fijn dat het zadel je ook erg bevalt!

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:33

Celine_Famke schreef:
Iselda schreef:
Ik heb inmiddels mijn tweede. Mijn eerste was gestolen. Ik had een zwarte met grijze bies, en nu heb ik een bruine met cremekleurige bies. Ik vind het een heerlijk zadel, al heb ik nu al een hele tijd niet gereden. Maar we zijn echt onwijs vooruit gegaan sinds we dit zadel hebben, ik ben fan!


Oei dat is balen zeg, dat je eerste gestolen was! En klinkt als gave kleuren.. Heb je er foto's van? Ben benieuwd :D


Zojuist foto's bijgevoegd, moest even zoeken!
Edit; was echt mega balen, zadel was nog bijna nieuw, heel weinig mee gereden en nog maar een jaar oud ofzo -O-

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:36

Ik lees hier ook mee. Fijn om ervaringen te lezen aangezien ik er binnenkort waarschijnlijk ook een heb voor mijn jonge paard dat nog onder het zadel moet, waardoor ik helaas niet kan testen hoe het zit. Wel spreekt de brede zit mij erg aan, heb hiervoor ook een zadel met brede zitting gehad en vond dat erg fijn. Nu nog even wachten op mijn zadelmaker. Heb laatst haar demo gepast en ze krijgt er binnenkort eentje 2ehands binnen die ik van haar overneem. Kan bijna niet wachten tot hij er is dan kunnen we de stap gaan maken om erop te gaan!

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:43

ook ik heb er (weer) 1. gewoon een simpele zwarte.. Had eerder een 17.5' maar liep er toen tegenaan dat ik wat ruimte in de zit misste, heb nu een 18' en ik zit weer heerlijk..zelfs met mijn korte pootjes

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 12:50

Jaa *\o/* *\o/*
Mijn gloednieuwe, op maat gemaakte Crown Suzannah zadel is eindelijk binnen! <3
Donkerbruin (Sala) met cognac welting en facing <3 Zo blij mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 13-06-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Crown/Ideal Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:53

Heel mooi!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Crown/Ideal Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:58

Ik zag hem al op instagram, wat is hij gaaf <3

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Re: Crown/Ideal Suzannah zadel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:20

Wauw, ontzettend mooi!