Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Anoniem schreef:Mijn moeder begint eindelijk haar ogen te openen. En zoekt al naar instanties en weet ik veel wat.
Wel snapt ze dat ze het hele bedrag niet terugkrijgt. Omdat het dus een paar maandjes is gebruikt. Nou is dit natuurlijk onzin, want die man verkoopt ons een zadel wat al die tijd al niet past dus. Ik vind dat het gevolg dan voor zijn rekening is.
Maargoed. Ja mn pa houd zich liever erbuiten. Die is wat dat aan gaat niet heel gebekt op het moment zelf. Thuis wel, maar als het dan echt moet gebeuren niet.
Ik zit er al over te denken die man gewoon weer op te bellen straks. Ik heb nu op papier wat mijn instructrice en de instructrice van mijn vriendin hebben gezien wat allemaal niet past aan het zadel.
Het is in elk geval te groot volgens mijn vriendin haar instructrice je kan 2/3 volle vuisten in de kamer proppen als het zadel er gesingelt op zit.. mogen dacht ik 3 vingers zijn.
Ik ga kijken wat ik hiermee kan.
Note: mijn ouders zijn inderdaad erg laks. Altijd al geweest met dit soort dingen.
dianaw33 schreef:Hoe zit het juridisch in elkaar: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... 67078.html
cobiie schreef:Janouk heeft aan het begin van het topic geplaatst hoe consumentenrecht in zijn werk gaat.
janouk schreef:https://www.rechtsbijstandverzekering.c ... e-stellen/
Hier geldt het consumentenrecht. Een brief sturen waarin, je de verkoper een termijn stelt waarin jij verwacht dat het zadel passend wordt gemaakt. Ingebreke stellen.
En anders de koop ontbinden.
https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/
janouk schreef:Ik zie dat je het zadel al te koop heb staan op bokt markt. Niet zo slim nog.
Ik heb het al eerder geschreven, dit een consumenten aankoop.
Je hebt hele sterke rechten al consument.
Niet zo snel opgeven. Lees de gegeven links. Het gaat om 1500 euro en daar mag je best moeite voor doen, dus schrijf een nette zakelijke brief, aardig want met lelijk doen bereik je niets op dit moment, waarin je de verkoper ingebreke stelt en hem in staat stelt het zadel goed passend te maken binnen een redelijke termijn. En als hem dat niet lukt om een alternatief zadel te leveren en deze terug te nemen en anders je geld terug te geven.
Dat betekent dat je dit zadel nu nog niet kan doorverkopen omdat je de leverancier in staat moet stellen om het zadel aan te passen wettelijk. Vraag je instructrice of staleigenaar om erbij te zijn en mee te kijken bij he aanpassen.
En met een nieuw zadel is het normaal, dat de vulling aangepast moet worden na een paar maanden rijden, omdat de vuliing inzakt en zich vormt en je paard verandert in bespiering.
Dus adem in adem uit.....rustig zakelijk de onderhandelingen aangaan en samen op zoek gaan naar een goed passende oplossing voor jou en jouw paard.
En als jouw paard rugproblemen heft is een goede fysiotherapeut aan te raden en die vragen erbij te zijn met aanpassen van het zadel, hoe meer deskundige hulp je erbij heb, hoe beter.
Ineke2 schreef:Die zadelpasser die nog maar 200 euro wil geven wat jou 1500 euro heeft gekost is met recht een oplichter zeg!
Citaat:k kom ook nooit meer als klant bij die man. Echt schandalig vind ik het.
Afspraak op papier lijkt mij niet nodig, ik weet hem te vinden
Cowgirl schreef:Citaat:k kom ook nooit meer als klant bij die man. Echt schandalig vind ik het.
Afspraak op papier lijkt mij niet nodig, ik weet hem te vinden
En dan wat gebeurd er dan?
Je bent gewoon opgelicht met 1300 euro.... maar dat lijkt nog wel niet door te dringen.
Maar jou centen niet de mijne...ik had het eerdere advies echt opgevolgd ...no way dat ik mij die 1300 euro door de neus had laten boren.