Opgelicht met een zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:58

brighteyes85 schreef:
Odetje92 schreef:
Suzanne Godijn van Zadels&Co
dramatische ervaring mee.

@ts bel je rechtsbijstand en laat hun het oplossen. Kies voor een zadelmaker die al langer in de paarden zit en met zowel 2e hands als nieuwe zadels komt van gevestigde merken.
Iedereen heeft plussen en minnen bij verschillende zadelmakers je moet er vanuit gaan dat iedereen zadelmaker kan worden en dat je dus ook idd mensen tegen komt die makkelijk geld zien.


Dan ben je denk ik de eerste die ik dat hoor zeggen, kon online alleen maar lof vinden plus dat je over een maand pas een afspraak kan maken is ook een goed teken, maargoed, je kan altijd een mindere ervaring treffen

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:04

Koper schreef:
Ik stuur je een PB.


Ik heb ook al PB gedaan met mijn ervaring..


Ik raad 100% country mill aan. Anders Ali van Sella

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:21

Countrymill is voor mij niet haalbaar omdat ik niet over vervoer beschik en ik geen idee heb hoe mijn paard reageert op vreemd terrein. Daar ga ik 2 april pas achter komen.
Ik zat zelf te denken aan Jhon Kool of van Wijk. Sella is voor mij qua prijskaartje niet haalbaar door het verlies dat ik nu ga hebben aan dit zadel. Net als dat ik in termijnen moet kunnen betalen, omdat ik nu het zadel-spaarpotje kwijt ben aan het zadel wat hier nu ligt te verstoffen.

Ik heb nu al begrepen dat ik die Fugers niet moet laten komen. Ik hoop dat ik een zadelmaker kan vinden die van de week tijd heeft èn waarbij ik in termijnen kan betalen en daarmee een goed passend, mooi tweedehands zadel kan hebben.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:46

Over John Kool zijn ook veel wisselende verhalen te vinden. Ik zou je idee voor deze week even loslaten, het is niet leuk om te moeten wachten maar het is wel belangrijk om een weloverwogen keuze te maken. Voor je het weet ben je nog veel verder van huis dan nu.

Is het misschien mogelijk om eenmalig vervoer te regelen? Country Mill is goed en heeft doorgaans veel op voorraad. Je zou ook Anne van Vugt eens kunnen benaderen.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:51

Saaams schreef:
Koper schreef:
Ik stuur je een PB.


Ik heb ook al PB gedaan met mijn ervaring..


Ik raad 100% country mill aan. Anders Ali van Sella

Hier ook goede ervaringen met Ali, is weliswaar al 10 jaar geleden maar kwam toen al als zeer kundig over.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:01

Inderdaad, Fugers echt niet doen! Zeker nu je deze ellende hebt gehad, zou ik echt investeren in het huren van vervoer en naar Country Mill gaan.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:03

Fugers en John Kool zou ik beiden (uit persoonlijke ervaring) ook niet aanraden nee. :n
O.a. de vulling ongelijk of heel bobbelig (had ik bij aanschaf geen verstand van maar toen mijn paard er heel naar op begon te reageren liet mijn stalgenoot en instructeur het me voelen).

Ik ben zelf zeer te spreken over van Rijs!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:04

Absoluut Country Mill. Zeker de moeite waard om te investeren in vervoer!

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:15

Van een nieuw zadel zakt de vulling ook nog erg in in de eerste twee maanden. Sommige nieuwe zadels zijn ook slecht gevuld en daardoor kan het ook komen dat het scheef gaat. Normaal gesproken zit er nog een opvulbeurt bij een nieuw zadel, misschien helpt dat nog.

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:19

Absoluut de Countrymill......toch kijken voor vervoer.
Ze kijken of je huidige zadel ook evt nog aangepast kan worden zo niet ruilen ze ook in.
Super vakkundige mensen met alle geduld.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:22

Ik heb zelf een vergelijkbaar verhaal meegemaakt, zadel gekocht bij een bedrijf met ook zadelservice (gediplomeerd). Paard liep na een aantal maanden beroerd en dus een andere zadelmaker erbij gehaald voor advies. Die zei: dit kan nooit gepast hebben want het zadel is veel te lang. Dit heb ik aangegeven bij het bedrijf waar ik het zadel had gekocht. Die zijn komen kijken, maar het was niet waar volgens hun. Zadel zou prima liggen en was zeker niet te lang (als je m over de schouder heen legt is tie inderdaad niet te lang :D ). Werd een welles nietes discussie en na aangeven dat de rechtsbijstand erop werd gezet en voorstel van paard + zadel laten beoordelen door 3 onafhankelijke zadelpassers ging het bedrijf overstag. Ik heb mijn volledige aankoopbedrag teruggekregen!! Enige voorwaarde was dat ik er nooit meer een zadel mocht kopen. Nou graag zelfs! :D

Daarna meer geld uitgegeven en een zadel op maat laten maken bij Ninon Schutte. Hier nog steeds geen spijt van! :) Ik heb over Willem van Wijk ook goede verhalen gehoord en gezien bij kennissen.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:40

Haha, ik zou dan weer nooooooit Van Rijs adviseren. Ik denk dat elke zadelmaker uiteindelijk wel eens fouten maakt: het is en blijft mensenwerk. Al vind ik dat als je een échte zadelmaker bent, je ook service biedt en dus noet zo’n situatie als waar TS nu in zit. TS; volg je gevoel, laat er evt een aantal komen. Even een investering, maar als je dan een aantal keer hetzelfde verhaal hoort, geeft dat misschien vertrouwen. Ik moet eerlijk zeggen, ondanks dat ik daar ook minder goede verhalen heb gehoord, dat Divoza mij (tweedehands Rossner zadel) fijn heft geholpen. Ik heb het zadel van een particulier overgenomen, maar Divoza (is eigen merk) laten komen voor opvullen en passen. Zadel ligt perfect, door meerdere zadelmakers bevestigd! :D

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:15

Om eerlijk te zijn vind ik dat je op dit moment al de fout in gaat. Je instructrice geeft aan dat de bespiering van je paard aan 1 kant afgenomen is. Dus tenzij je paard scheef bespierd was, is hij dat nu geworden. Conclusie hieruit is dat op dit moment geen enkel recht zadel op je paard gaat passen. Misschien is het verstandig je paard een tijdje te gaan longeren, spieren weer correct op te bouwen, je inlezen in de eisen die een paard stelt aan het zadel (zo kun je de zadelmaker controleren) en dan pas een afspraak te maken.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:25

quickie schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik dat je op dit moment al de fout in gaat. Je instructrice geeft aan dat de bespiering van je paard aan 1 kant afgenomen is. Dus tenzij je paard scheef bespierd was, is hij dat nu geworden. Conclusie hieruit is dat op dit moment geen enkel recht zadel op je paard gaat passen. Misschien is het verstandig je paard een tijdje te gaan longeren, spieren weer correct op te bouwen, je inlezen in de eisen die een paard stelt aan het zadel (zo kun je de zadelmaker controleren) en dan pas een afspraak te maken.


Vind ik wel een goed advies. Daarnaast zou je ondertussen misschien ook af en toe met een goede barebackpad kunnen rijden, om de zadelloze periode te overbruggen?

Rosa1970
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:50

Ik heb ook een historie van zadelproblemen/onkundige zadelmakers. Steeds maar weer zadels kopen en voor veel minder terug moeten brengen (het lag uiteraard altijd aan mij volgens zadelmakers). Zo frustrerend! Vele duizenden euros armer bij elkaar. Ik ben zelf heel blij dat ik uiteindelijk een danny kroetch zadel heb gekocht. Zijn geen goedkope zadels (op marktplaats zijn soms 2e hands te koop) maar zijn op elk paard aan te passen door een fitter. Ik geloof zowiezo niet in 1 zadel voor jarenlang gebruik. Paarden veranderen steeds

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 01:25

Ik zou ook voor Ali van Sella zadels gaan.. Heb, 4 jaar terug een JC tweedehands voor mijn toen 3 jarige via hem gekocht, en vorig jaar een Sella.
Ik geloof dat hij ook weleens tweedehands Sella’s heeft of showmodellen, dan zit je qua prijs denk ik niet gek veel anders dan je voor je BR hebt betaald..

Rosa1970
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-03-18

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 01:53

Ali snapt er ook niks van!!

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 06:06

Je zou kunnen kijken of Kees bregmans bij jou komt.
In dressuur heeft hij veel tweedehands, wellicht kun je met hem iets regelen of kan hij je huidige zadel aanpassen (ik weet niet waarom die niet goed ligt).

Heel eerlijk zijn er bij alle zadelmakers wel positieve en negatieve verhalen. En bij de grotere bedrijven is het maar net welke zadelmaker je treft en ook echt afhankelijk van de bouw van je paard.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 06:41

Vreselijk zoiets , ik denk ook te weten wie het is ... hoop negativiteit rond diegene...
ik zou ook naam en toenaam noemen op FB en dreigen met stappen te ondernemen als hij het zadel niet terug neemt. Zo niet , stappen ondernemen .. waren al wat links gedeeld zag ik.

Ik kom zelf ook uit NH en ik heb al jaren Drunensruiterhuis na een hele negatieve ervaring met een ruitersportwinkel uit Heemskerk die gewoon doodleuk zei dat na 3 keer ( verkeerd opvullen ) van mijn net nieuwe zadel (6 mnd oud ) het niet paste op mijn paard .. Drunensruiterhuis gebeld daarheen gereden en na een uur lag hij weer perfect , sindsdien niet anders meer voor mij .

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 06:44

Rosa1970 schreef:
Ali snapt er ook niks van!!


Meningen verschillen over iedere zadelmaker.

Hier heel blij geweest met Ali van Sella.
Ik heb een Sella laten maken maar hij heeft ook andere zadels tweedehands.
Daarnaast kon je bij hem ook in termijnen betalen (iig een jaar geleden toen ik op zn site keek). Zelf nooit gedaan.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 07:08

moniek21 schreef:
Ik kom zelf ook uit NH en ik heb al jaren Drunensruiterhuis na een hele negatieve ervaring met een ruitersportwinkel uit Heemskerk die gewoon doodleuk zei dat na 3 keer ( verkeerd opvullen ) van mijn net nieuwe zadel (6 mnd oud ) het niet paste op mijn paard .. Drunensruiterhuis gebeld daarheen gereden en na een uur lag hij weer perfect , sindsdien niet anders meer voor mij .


En die hebben op hun beurt mij dan weer opgelicht.
Jaren gespaard voor een nieuw zadel voor mijn C pony.
Toen de ballen verstand er van.
Gloednieuw zadel aangeschaft.
Tijdje mee gereden totdat ponylief steeds slechter liep.
Boommaat was 3 maten te smal en het zadel was ook nog eens veel te lang. 17.5inch daar waar dus maar max 16inch mogelijk bleek te zijn....



Het is inderdaad overal wel iets.
Zo lastig..
Vorig jaar heb ik een zadelpasservice laten komen welke zelf geen zadels verkoopt maar wel aanpast.
Voor het eerst heb ik een goed gevoel..


Ts wat ontzettend naar en lastig.
Ik zou het er iig niet bij laten zitten.

Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 07:09

De conclusie van dit topic: Over iedere zadelmaker is wel iets negatiefs te lezen :)

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:53

Zelf ook wat problemen gehad bij countrymill ivm fabricagefouten. Maar die gaan echt tot het naadje om je zadel goed te krijgen. Toen dat niet lukte kreeg ik een nieuw (duurder!!) Zadel zonder extra kosten ervoor terug. Dat is service! En daar heb ik veel voor over.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:00

Dreamy schreef:
Fugers en John Kool zou ik beiden (uit persoonlijke ervaring) ook niet aanraden nee. :n
O.a. de vulling ongelijk of heel bobbelig (had ik bij aanschaf geen verstand van maar toen mijn paard er heel naar op begon te reageren liet mijn stalgenoot en instructeur het me voelen).

Ik ben zelf zeer te spreken over van Rijs!


Daar ben ik dan weer niet over te spreken.. ze hebben bij mijn zadel keer controle gedaan iets weg geklopt? En mocht flink betalen... en maand of 2 later kreeg stan lichte druk plekken. En dat heeff hij nog nooit gehad

En zo hou je altijd wel iets. Ik denk dat ze haar gevoel moet laten spreken en de tijd voor moet nemen wie ze wilt.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:02

Fugers heeft wel erg veel 2e hands zadels en die mag je ook een tijdje op proef. Maar voor het passen moet je daar niet zijn.

Ik heb goede ervaringen met Jeroen van De Zadelmeester. Totaal geen verkoper, echt adviserend en denkt goed met je mee.
Ben benieuwd of andere mensen eigenlijk ervaring met hem hebben?