Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maartje_h

Berichten: 8070
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:14

Ik ben eigenlijk op zoek naar de micklem in maat pony of iets soortgelijks .
Helaas zag ik hem bij EJ online alleen in cob en full.. hetzelfde bij Divoza..
Agradi heeft hem wel in maat pony.

Maar zijn er toevallig ook mensen die een soortgelijk hoofdstel hebben van een ander merk en dan in maat pony?
Ik zag hier diversen voorbij komen, alleen bij het opzoeken ervan vond ik ze ook weer alleen in maat cob of full.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:39

Hallo allemaal,

Ik kom mijzelf hier ook even melden. Ben toch overstag gegaan voor de Micklem, eens kijken hoe paard lief daarop reageert. Toch alvast een kleine vraag, welk maat?
Hoofdstel is cob en heeft nog genoeg gaatjes over, maar mijn halsters zijn toch echt full.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:43

gisteren voor het eerst er mee gereden voelde wel goed aan.

heb hem nog een week extra te leen van iemand :j

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 11:38

Als je halster een full is zou ik een full proberen .
Ik spam mijn merrie nog maar eens .

Afbeelding

Met nieuwe frontriem


Afbeelding

Halster en hoofdstel maat cob.
Micklem maat klein paard en alles in het midden .
Smal maar lang hoofd met klein voorhoofd

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:19

Hier ook een micklem comprtition
In dark havana
Cob was te klein voor mijn tinker dus terug gestuurd. Terwijl hij wel cobmaat past normaal. Nu een full dat lijkt prima te passen op de frontriem naar.

Foto voort beeld.. was nog ffe druk.op maat aan het maken.
Heb uiteindelijk nog 1 gat langer gemaakt.

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:04

Afbeelding

Wat denken jullie? Toch maat Cob he?
Zonde.. hopelijk kan ik iemand vinden die mijn Full wilt ruilen voor haar Cob. Weer een nieuwe wordt ook zo een uigave :p

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:15

Voor de nieuwschierige dit is de hooks Alton. Gisteren eindelijk binnen gekomen na ruim 1.5 week verzendtijd

Afbeelding

Het leer is niet om over naar huis te schrijven maar goed wat mag ik ook voor 45€ verwachten....

Wat wel opvalt is dat hij heel klein valt! Het is een full op de foto :')
Normaal zitten de bakstukken bij een full op ongeveer het 2e gaatje van boven, ze zitten nu op het een ns laatste! :+

Belangrijkste is de werking uiteraard, gisteren heeft mijn dochter gereden dus nog niet zelf kunnen testen maar ze vond pony wel fijner lopen en makkelijker te sturen(dit zijn de bevindingen van een 10 jarige he dus eerst ikzelf er maar op met dit hoofdstel ;) )

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:33

Dan is ie nog vlug gekomen! Hij zou eigenlijk pas 15 maart in de winkel komen, net zoals de Lingus, maar zie dat ie er inderdaad eerder is.

Ben wel benieuwd wat jouw bevindingen zijn, twijfel hier nog steeds tussen deze, Lingus en de Micklem zelf. :+

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:20

little_birdy schreef:
Als je halster een full is zou ik een full proberen .


Heb zojuist een full gepast, maar m’n bakstuk zat op t 2e gaatje van boven. Dat brengt me wel aan het twijfelen.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:36

Ik kom hier ook even volgen. Ik zit erg over te denken om de schockemohle beta aan te schaffen maar ik lees hier dat er een paar zijn waarbij paard tussen cob en full zitten.

Ik heb nu een hoofdstel van LJ Leathers Pro Dressage, cob bakstukken en keelriem maar full front en de neusriem is nu Cob maar krijg die net op het laatste gaatje..

Dus welke maat moet ik dan nemen >;)

Ik heb thuis nog een ander schockemohle hoofdstel van mn vorige paard en dat is full en staat bijna alles op het hoogste gaatje.. dus eigenlijk veelste ruim, alleen de neusriem is goede maat...

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:23

Samy schreef:
little_birdy schreef:
Als je halster een full is zou ik een full proberen .


Heb zojuist een full gepast, maar m’n bakstuk zat op t 2e gaatje van boven. Dat brengt me wel aan het twijfelen.


Ik heb maat cob en pony van de multi. Je mag m passen?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:29

Romanoff schreef:
Ik kom hier ook even volgen. Ik zit erg over te denken om de schockemohle beta aan te schaffen maar ik lees hier dat er een paar zijn waarbij paard tussen cob en full zitten.

Ik heb nu een hoofdstel van LJ Leathers Pro Dressage, cob bakstukken en keelriem maar full front en de neusriem is nu Cob maar krijg die net op het laatste gaatje..

Dus welke maat moet ik dan nemen >;)

Ik heb thuis nog een ander schockemohle hoofdstel van mn vorige paard en dat is full en staat bijna alles op het hoogste gaatje.. dus eigenlijk veelste ruim, alleen de neusriem is goede maat...

Dat was mijn probleem ook. Heb nu de Cob en de onderriem.van de neusriem voor 16€ laten vervangen/verlengen bij zadelmakerij. Zit nu perfect. Full was echt te groot overal.
Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:53


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:35

Capriootje schreef:
Ik kwam net deze tegen. Geen idee hoe het merk is maar dacht deel het even. Ook andere met bling frontriem en lamswol onder de neus hebben ze.

https://www.horze.nl/hoofdstellen/colle ... l?color=BL

En misschien handig voor mensen die lichtere kleur bruin zoeken :)


:wow: die is mooi!

BrownBlacky
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-18

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:17

Hee, ik heb een pony en die is best sterk in z'n hals/mond. Ik overweeg het op een Rambo micklem aan te schaffen, maar weet niet of het echt werkt. Vind het een beetje zonde geld als het niet werkt. Hij vind het moeilijk om volledig te ontspannen, en is best gevoelig

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:21

BrownBlacky schreef:
Hee, ik heb een pony en die is best sterk in z'n hals/mond. Ik overweeg het op een Rambo micklem aan te schaffen, maar weet niet of het echt werkt. Vind het een beetje zonde geld als het niet werkt. Hij vind het moeilijk om volledig te ontspannen, en is best gevoelig

In dit geval zou ik beginnen met lessen. Een sterke hals?? mond kan je niet oplossen met een hoofdstel. Het kan ondersteunend werken maar als je rijtechnisch niet veranderd heeft het hoofdstel ook geen nut

BrownBlacky
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:09

PanamaD schreef:
BrownBlacky schreef:
Hee, ik heb een pony en die is best sterk in z'n hals/mond. Ik overweeg het op een Rambo micklem aan te schaffen, maar weet niet of het echt werkt. Vind het een beetje zonde geld als het niet werkt. Hij vind het moeilijk om volledig te ontspannen, en is best gevoelig

In dit geval zou ik beginnen met lessen. Een sterke hals?? mond kan je niet oplossen met een hoofdstel. Het kan ondersteunend werken maar als je rijtechnisch niet veranderd heeft het hoofdstel ook geen nut

Ik en me pony moeten nog allebei veel leren, hij is nog jong. Ik heb al les en de fysio is ook geweest. Maar ik moet wel zeggen dat dit alleen de laatste tijd was, vorige week is hij naar de tandarts geweest en had een wolfstandje dus hij had pijn. Ik heb nog niet gereden want hij mag geen bit in maar verwacht dat hij beter is geworden. Maar hij gaat me meer om de ontspanning. Ik ontspan meself en me handen hem ik Stil in de mond van het paard. Men zegt dat de micklem hiervoor helpt ofzo maar heb totaal gene verstand ervan, ik besef me net dat ik het vorige bericht niet goed heb verwoord

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 01:54

SBravour schreef:
[ [url=m/2RQbDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie? Toch maat Cob he?
Zonde.. hopelijk kan ik iemand vinden die mijn Full wilt ruilen voor haar Cob. Weer een nieuwe wordt ook zo een uigave :p


Inruilen gaat lastig, want ik heb niets te ruilen. Wel zou ik hem wellicht van je over kunnen nemen, mocht je daar interesse in hebben mag je me wel een pb sturen. :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:42

Ik houd je in gedachte! Iemand die wel kan ruilen heft mij al benaderd dus wie weet. Waar internet al niet goed voor is... :)

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:48

Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel?
Lijkt op de miclem maar toch een stuk goedkoper.
Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4877
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:05

Geen ervaring, wil je alleen meegeven goed te kijken naar de bevestiging van het bit als je een look a like micklem zoekt. Deze heeft door de losse bakstukken niet dezelfde werking als de micklem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:05

Dat is toch de harry's horse? Als je het topic even doorleest kom je hem vanzelf tegen :j

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:43

Ik heb hem. Heel tevreden over. Wel anders als de Micklem. Voor mijn paard meer geschikt.
Als je op mijn reacties kijkt vind je hem wel terug.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:36

Capriootje schreef:
Ik kwam net deze tegen. Geen idee hoe het merk is maar dacht deel het even. Ook andere met bling frontriem en lamswol onder de neus hebben ze.

https://www.horze.nl/hoofdstellen/colle ... l?color=BL

En misschien handig voor mensen die lichtere kleur bruin zoeken :)


Ik kwam hem ook net tegen, iemand deze al besteld?

Ik rij al jaren met mijn Micklems (al mijn paarden hebben er een), maar ik vind ze zo lelijk :o

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:53

Ik ben ook wel benieuwd naar die, ook pasvorm, kwaliteit etc...