Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:16

TS als ik jou was zou ik het aan Fortitude vragen. Die heeft er zo te lezen talent voor. Kleine commissie voor de moeite en voila.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:19

Busse is niet zo heel onbekend toch? Maar je zit denk ik ook met trends; boomloos is steeds meer in opkomst en iedereen wil momenteel opgesloten zitten. Daarnaast daalt de waarde gewoon heel rap, mede omdat er ontzettend veel aanbod is en zelf zou ik geen tweedehands zadel durven kopen zonder passervice.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:05

Busse is een B merk, dus tja, logisch. Maar zowieso zijn zadels enorm gedaald in prijs (op zich gunstig voor de tweedehands koper). Ik ben mijn zadels eindelijk kwijt. 2 enorm in prijs laten dalen. De 2e voor de vraagprijs, maar wel pas na 8 maanden verkocht (daar ging ook gewoon niets af ).

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 21:31

Is Busse echt een B merk? Nooit zo ervaren. Vond het zo jammer dat ik niet meer in dit zadel pas omdat het zich zo goed houdt :)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:01

Koper schreef:
TS als ik jou was zou ik het aan Fortitude vragen. Die heeft er zo te lezen talent voor. Kleine commissie voor de moeite en voila.

:') _O-
Ik noem het goed product, goede prijs en geluk hebben, maar dank. Wintec 250 is voor 150 afgehaald, Tekna voor 350 geloof ik en mijn Ghost verzonden voor ongeveer 550. Dat is voor de eerste 2 zadels de helft van de aankoopprijs en de Ghost heb ik compleet 800,- voor betaald dus dat vond ik een goede deal.

Ik denk, nu ik je prijs hoorde, wel te weten waar je probleem zit. Dat ga je er gewoon echt niet voor krijgen. Daarnaast vind ik je foto's gebrekkig. Wat ik graag zie en probeer te doen:
- beide zijkanten
- onderste zweetblad beide kanten
- closeup van singelstoten links en rechts
- goede foto van achteren
- foto van het huidige kopijzer (kun je vaak wel voor elkaar krijgen door het flapje voorzichtig open te klappen) en dan gelijk ook van de schroefjes die er zitten
- evt serienummer of merk en type

Dit waren mijn laatste 2 verkoopadvertenties, misschien heb je daar nog wat aan :)

http://arion.bokt.nl/markt/ad/463327/ze ... we-kussens

http://arion.bokt.nl/markt/ad/463305/17-wintec-250-vzh

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 09:09

Fortitude schreef:
Koper schreef:
TS als ik jou was zou ik het aan Fortitude vragen. Die heeft er zo te lezen talent voor. Kleine commissie voor de moeite en voila.

:') _O-
Ik noem het goed product, goede prijs en geluk hebben, maar dank. Wintec 250 is voor 150 afgehaald, Tekna voor 350 geloof ik en mijn Ghost verzonden voor ongeveer 550. Dat is voor de eerste 2 zadels de helft van de aankoopprijs en de Ghost heb ik compleet 800,- voor betaald dus dat vond ik een goede deal.

Ik denk, nu ik je prijs hoorde, wel te weten waar je probleem zit. Dat ga je er gewoon echt niet voor krijgen. Daarnaast vind ik je foto's gebrekkig. Wat ik graag zie en probeer te doen:
- beide zijkanten
- onderste zweetblad beide kanten
- closeup van singelstoten links en rechts
- goede foto van achteren
- foto van het huidige kopijzer (kun je vaak wel voor elkaar krijgen door het flapje voorzichtig open te klappen) en dan gelijk ook van de schroefjes die er zitten
- evt serienummer of merk en type

Dit waren mijn laatste 2 verkoopadvertenties, misschien heb je daar nog wat aan :)

http://arion.bokt.nl/markt/ad/463327/ze ... we-kussens

http://arion.bokt.nl/markt/ad/463305/17-wintec-250-vzh



Super bedankt voor de tips! Daar ga ik zeker wat mee doen :)

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:20

Ik heb zojuist 2 zadels binnen 2 dagen verkocht. Eentje zelfs meer voor gekregen dan ik er voor betaald heb. :=
Dit waren wel A-merken, daar zit wel verschil in denk ik.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:25

Ik gok dat je flink moet zakken met de prijs. Ik had een tijd terug mijn Schutte zadel te koop staat.
Na maanden heb ik het kunnen verkopen voor 800 euro (nieuwprijs 2300). Zadel was 2.5 jaar oud...

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 10:11

xAnthea schreef:
Ik gok dat je flink moet zakken met de prijs. Ik had een tijd terug mijn Schutte zadel te koop staat.
Na maanden heb ik het kunnen verkopen voor 800 euro (nieuwprijs 2300). Zadel was 2.5 jaar oud...


Hmm dan zal ik dat maar doen.. Voelt zo zonde als je er nog niet zo gek lang terug zoveel voor betaald hebt haha

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:13

JudithGigi schreef:
xAnthea schreef:
Ik gok dat je flink moet zakken met de prijs. Ik had een tijd terug mijn Schutte zadel te koop staat.
Na maanden heb ik het kunnen verkopen voor 800 euro (nieuwprijs 2300). Zadel was 2.5 jaar oud...


Hmm dan zal ik dat maar doen.. Voelt zo zonde als je er nog niet zo gek lang terug zoveel voor betaald hebt haha

Ja voor mij was het ook zuur :(
Een stalgenootje had onlangs haar Prestige zadel te koop. Zelf had ze er bijna 3000 euro voor betaald en ze heeft het kunnen verkopen voor 1550. Zadel was niet eens een jaar oud. Echt zonde!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:16

ik zou sowieso de tekst in de advertentie aanpassen
mn het stukje over onderhoud. Het leest net of het zadel af en toe eens onderhouden is als in schoongemaakt. Ik zou 'zeer regelmatig' in 'goed' veranderen.
Verder de goed punten van je zadel meer naar voren halen.
ongedwongen diepe zit
franse kussens, daardoor geschikt voor paarden met een kortere rug
verwisselbaar kopijzer, incl de extra ijzers waardoor je zadel bijna op ieder paard pas te maken is.
de boom is gelijk aan de boom die oa stuebben gebruikt in hun zadels, staal bespannen elastische boom.
individueel aan te passen synthetische wol gevulde kussens
breed kussen kanaal en extra schoftvrijheid.
Europees leder

daar zou ik een leuk verhaal van maken. :D

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 18:14

Alane schreef:
ik zou sowieso de tekst in de advertentie aanpassen
mn het stukje over onderhoud. Het leest net of het zadel af en toe eens onderhouden is als in schoongemaakt. Ik zou 'zeer regelmatig' in 'goed' veranderen.
Verder de goed punten van je zadel meer naar voren halen.
ongedwongen diepe zit
franse kussens, daardoor geschikt voor paarden met een kortere rug
verwisselbaar kopijzer, incl de extra ijzers waardoor je zadel bijna op ieder paard pas te maken is.
de boom is gelijk aan de boom die oa stuebben gebruikt in hun zadels, staal bespannen elastische boom.
individueel aan te passen synthetische wol gevulde kussens
breed kussen kanaal en extra schoftvrijheid.
Europees leder

daar zou ik een leuk verhaal van maken. :D


Hahahahaha je schat me wel creatief in zo :') kan er wel veel mee tho! Thanks :D

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:59

Ik denk dat je prijs te hoog is en dat je er helaas niet meer voor gaat krijgen als 600 euro,als je het zadel al verkocht krijgt.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 23-02-18 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:01

Mijn oude zadel heeft ongeveer een jaar te koop gestaan
(stond me niet in de weg, dus maakte me niet uit)
heb er uiteindelijk weer bijna het bedrag voor gekregen als wat ik zelf toen betaalde.
Echter wel een heel ander zadel dan jij nu verkoopt :+

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 23:39

Wesco schreef:
Ik denk dat je prijs te hoog is en dat je er helaas niet meer voor gaat krijgen als 600 euro,als je het zadel al verkocht krijgt.


Meen je dat echt? :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:43

Het is natuurlijk een vrij onbekend merk met een flink prijskaartje. Niet dat het te duur aangeboden wordt, maar onbekendere merken voor een flink bedrag gaan toch een stuk minder snel denk ik?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:07

Wellicht een ruitershop benaderen die tevens zadelmakers hebben en die 2e hands zadels verkopen.
Mijn 2e handse veelzijdigheidszadel van fryso heb ik met tweespan meegegeven om verkocht te worden...zadel was binnen 3 dagen opgehaald door een persoon om te proberen en deze heeft het zadel ook uiteindelijk gekocht voor 850, mijn vraagprijs was 900...
Houd er dan wel rekening mee dat ze een x aantal % vragen voor yet feit dat zij je zadel verkopen.

Maar met zulke prijzen, geven mensen dat liever uit als bijvoorbeeld een zadelmaker/ruitershop het zadel aanbeveeld ipv particulier te kopen.

Succes met de verkoop

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:09

Die prijsklasse is echt een ramp ja. Dat ligt niet aan jou. Voor €1000 kun je een nieuwe Kentaur, Kent & Masters etc kopen en kennelijk kopen mensen dat dan liever dan een beter tweedehands als nieuw zadel.

Ik kocht een Passier zadel met dezelfde nieuwprijs voor 800. Zadel was drie keer gebruikt en al een half jaar te koop. En dat is dan nog een bekend merk, dus geeft wel aan hoe slecht dat loopt.

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:23

Ik heb ook al bijna een jaar een zadel te koop. Het is een vrijwel splinternieuw Thorowgood T8. Ik heb het zadel nieuw gekocht van de zadelmaker, maar die heeft het niet goed aangemeten. Het is te lang voor mijn pony. Door de rugklachten van mijn pony heb ik het zadel nauwelijks gebruikt. De oplichter van een zadelmaker weigert het zadel terug te nemen. Inmiddels ben ik ook al € 300,- gezakt in prijs. Heel frustrerend!

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:26

Busse is niet zo onbekend hoor. (Voor mij niet in ieder geval).

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:41

ik denk idd dat de prijs veel te hoog staat.

'beter' bekende merken vind je goedkoper voor hetzelfde zadel(lees,zelfde leeftijd in idem staat),met aankoopprijs een stuk hoger.

ik volg iemand hier wel die zegt dat je al blij zal mogen zijn als je het voor 600-700 euro max zal kunnen verkopen.

dat is de markt jammergenoeg.

vroeger werd daar zoveel geen aandacht aan besteed,dan kocht men een goed zadel en reed daar alle paarden mee en de kous was klaar.

nu moet elk zadel 100% passen op het paard en voor de ruiter,dus verandering van paard,of extreem vermageren,bespiering,..... maar evenzeer een ruiter die bv vermagerd,betekend vaak gewoon een ander zadel,waardoor de markt uitpuilt van de kwaliteits 2dehands zadels.

zo'n enorm aanbod betekend ook gewoon dat kopers enorm selectief kunnen zijn en enorme koopjes kunnen doen omdat mensen er echt vanaf willen,nog liever enkele 100den euro's verliezen dan het een jaar laten liggen....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 01:39

Nies_ schreef:
Die prijsklasse is echt een ramp ja. Dat ligt niet aan jou. Voor €1000 kun je een nieuwe Kentaur, Kent & Masters etc kopen en kennelijk kopen mensen dat dan liever dan een beter tweedehands als nieuw zadel.

Ik kocht een Passier zadel met dezelfde nieuwprijs voor 800. Zadel was drie keer gebruikt en al een half jaar te koop. En dat is dan nog een bekend merk, dus geeft wel aan hoe slecht dat loopt.

Daarentegen levert bijv. een kentaur Elektra 2e hands zeker tussen de 700 en 900 op met een nieuwprijs van 1450 euro

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:36

Mijn zadel was ook een ramp om te verkopen... was zelfs maar een half jaar oud. En een op dit moment populair merk.
Veel mensen die een tweede hands zadel kopen, kopen liever toch wel significant lagere prijsklassen.
Wat ook wel een beetje logisch is.
Want voor een paar honderd meer heb je een nieuwe, wordt die meteen aangemeten en goed opgevuld en heb je bij de meeste zadelmakerijen ook de eerste controle en opvulbeurt gratis.
(die kreeg je er bij mijn zadel zelfs nog bij :') )

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:30

Alane schreef:
Nies_ schreef:
Die prijsklasse is echt een ramp ja. Dat ligt niet aan jou. Voor €1000 kun je een nieuwe Kentaur, Kent & Masters etc kopen en kennelijk kopen mensen dat dan liever dan een beter tweedehands als nieuw zadel.

Ik kocht een Passier zadel met dezelfde nieuwprijs voor 800. Zadel was drie keer gebruikt en al een half jaar te koop. En dat is dan nog een bekend merk, dus geeft wel aan hoe slecht dat loopt.

Daarentegen levert bijv. een kentaur Elektra 2e hands zeker tussen de 700 en 900 op met een nieuwprijs van 1450 euro

Ja klopt. Heel raar, voor dat geld kun je echt veel betere kwaliteit kopen tweedehands.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Beste manier om van je zadel af te komen? (duits merk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:45

Die heb ik anders een paar jaar terug ook voor 500 gekocht in bijna nieuwstaat.
En die verkoper had het ook al 8 maanden te koop staan.