Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:37

celinetsjil schreef:
Josien_ schreef:
Ik snap heel goed dat jullie sceptisch zijn hoor. Ben ik zelf ook wel. Ik geloof wel dat paarden er baat bij kunnen hebben in de winter,zeker met al die goede verhalen. Maar toch moet ik het eerst zelf ervaren voor ik echt overtuigd ben.
Heb nu de zweetdeken van HKM mr feel warm besteld onder het mom Van, had toch nog een nieuwe zweetdeken nodig dus kan hem sowieso daarvoor gebruiken :P .


Werk die deken het zelfde? Did zie ik nu staat op internet lijkt me ook wel wat is ingg goedkoper haha


Het is wel vergelijkbaar. Er zit ook bepaald materiaal in wat zorgt voor extra opwarming van de spieren. Heb ook de onderlegger voor het hoofdstel hiervan en die wordt snel wat warm.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:19

Josien_ schreef:
celinetsjil schreef:

Ik snap heel goed dat jullie sceptisch zijn hoor. Ben ik zelf ook wel. Ik geloof wel dat paarden er baat bij kunnen hebben in de winter,zeker met al die goede verhalen. Maar toch moet ik het eerst zelf ervaren voor ik echt overtuigd ben.
Heb nu de zweetdeken van HKM mr feel warm besteld onder het mom Van, had toch nog een nieuwe zweetdeken nodig dus kan hem sowieso daarvoor gebruiken :P .


Werk die deken het zelfde? Did zie ik nu staat op internet lijkt me ook wel wat is ingg goedkoper haha


Het is wel vergelijkbaar. Er zit ook bepaald materiaal in wat zorgt voor extra opwarming van de spieren. Heb ook de onderlegger voor het hoofdstel hiervan en die wordt snel wat warm.[/quote]

Dat klinkt wel fijn! En die deken is een stuk aantrekkelijker geprijsd dan de Bucas.. Ik ga er eens naar kijken.

Nog andere mensen die ervaring hebben met de deken van HKM?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:43

Welke is dat precies van HKM? Ga ik ook een over lezen.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:55


suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:44

Yvank_ schreef:
maar hoe willen jullie dat dan straks gaan doen? Mij lijkt het geen deken die geschikt is als het weer voorjaar/zomer is.


Dan heeft ie hem niet nodig.
Dan doet de zon het werk. Als het kouder is in de zomer krijgt ie hem even van te voren op. Even aankijken wanneer die hem wel/niet nodig heeft.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:47

Yvank_ schreef:
maar hoe willen jullie dat dan straks gaan doen? Mij lijkt het geen deken die geschikt is als het weer voorjaar/zomer is.


Als het 20 graden of warmer is in de zomer gebruik ik de Recuptex ook niet. Merk ook dat ze in de zomer al een stuk losser in der spieren is vanwege de warmte door de zon.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:25

Heel eerlijk snap ik dan niet zo wat deze deken dan zo bijzonder maakt? Want eigenlijk hebben jullie het nu over gewoon warm houden van spieren? Wat rechtvaardigde dan de hoge aanschafprijs?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:38

DatBenIkNou schreef:
Heel eerlijk snap ik dan niet zo wat deze deken dan zo bijzonder maakt? Want eigenlijk hebben jullie het nu over gewoon warm houden van spieren? Wat rechtvaardigde dan de hoge aanschafprijs?


Omdat ie normaal 500 grams op had en dan nog te koud kreeg op zn spieren. De recuptex stof zorgt dr imo voor dat de warmte teruggekaatst wordt.

Maar dan geloof je het toch lekker niet wat mensen ervaren. Moet je nou echt 100x zeggen dat je het niet geloofd? Dan niet. Boeit me echt helemaal niks maar wel erg irritant.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:47

Ik sluit me aan bij suikermeisje :)

Verdiep je even beter in de materie en als je het niets vind, ga dan vrolijk verder kletsen in een ander topic.

Het is geen warmhouddeken, het is een therapiedeken. Het stimuleert de doorbloeding wat gunstig is bij ontstekingen en/of pijn van verkrampte spieren.
Ik gebruik dit soort producten voor mezelf (chronisch pijn) en voor mijn hb paard. Werkt super goed. Ik ben er blij mee.

Helaas ontdekte ik vandaag een scheur en loslatend gedeelte bij de naad vd recuptex :(
Dus hij moet terug naar divoza. Ik vind dat het onder garantie valt (hopelijk bucas ook) en wil graag mn geld terug zodat ik de rambo ionic kan aanschaffen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:51

quincydesi schreef:
Zo na alle berichten gelezen te hebben ben ik overtuigd! Ik heb alleen een vraagje hoe doen jullie het in de zomer? Want ik zou hem in de zomer ook wel willen gebruiken..


Daarvoor was de mesh uitgevonden! :)

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:52

Hmm bij andere dekens vindt bucas dat geen garantie... Dus ik geef je weinig hoop eerlijk gezegd. Gooien ze dan op gebruikersschade.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:16

Maar binnen 6 weken gebruik een scheur die onmogelijk door tanden kan zijn veroorzaakt.. ik zou ook niet weten hoe ik dat moet repareren, want het is echt vanaf dat recuptex stuk dat het los is.

Wat waardeloos als dat het geval zou zijn. Gebruik nu 7 jaar horsewaredekens en onderdekens, daar heb ik dat nog nooit mee gehad. Alleen dat de bolletjes van de ionic loslieten, maar toen mocht ik een nieuwe of mn geld terug.. vind ik dan weer betere service. Maar goed, ik zal afwachten.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:59

Goh wat een vriendelijk en verdraagzaamheid zeg.. Jammer dat als je beetje kritisch bent en niet achter de meute aanloopt je schijnbaar niet mee mag praten.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:05

DatBenIkNou schreef:
Goh wat een vriendelijk en verdraagzaamheid zeg.. Jammer dat als je beetje kritisch bent en niet achter de meute aanloopt je schijnbaar niet mee mag praten.


Iets met actie reactie :Y)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:31

Ik vraag me dan ook af alsnje er niet in gelooft dan uberhaupt reageert? Dan negeer je dit topic toch gewoon lekker?? :')

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:41

Uuuh mensen kunnen geïnteresseerd zijn, en gewoon n gezonde kritiek plaatsen? Zie m nergens afgekraakt worden zonder reden.


Alleen maar leerzaam.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:47

Jotoma en Stamper, volgens mij ben ik overal gewoon netjes en beleefd gebleven. Jammer dat jullie zo reageren.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:29

Dit gaat nogal offtopic. In mijn ogen reageer ik ook niet raar naar jou, als je mijn reacties terug leest zie je dat ik aan je probeer uit te leggen dat het anders is dan hoe je eerder omschrijft.

Zullen we het erop houden dat kritisch zijn zeker mag, dat de deken een therapeutische werking kan hebben en dat dit bij de een beter werkt dan bij de ander?
Even goeie vrienden!

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:36

DatBenIkNou schreef:
Heel eerlijk snap ik dan niet zo wat deze deken dan zo bijzonder maakt? Want eigenlijk hebben jullie het nu over gewoon warm houden van spieren? Wat rechtvaardigde dan de hoge aanschafprijs?


De aanschafprijs van een standaard Bucas is al vrij prijzig. Mede door de kwaliteit en vaak goede pasvorm van de dekens. Deze deken zal wel een onderzoek en verbeterproces doorlopen hebben, daarnaast is het materiaal gepatenteerd dus dat kost ook extra t.o.v. een normaal stofje. Al deze kosten en de productiekosten worden erbij opgeteld en dan kom je op een bepaalde prijs uit waar dan ook een standaard winstmarge op gezet wordt. Maar mij viel de prijs mee in vergelijking met alle andere therapiedekens die ik bekeken heb. Die zitten in dezelfde prijsklasse of zelfs hoger.


Daarnaast heb ik zelf ook minder last van mijn lijf als ik het tegen het te warme aan heb dan als ik het koud heb. Warmte zorgt voor soepele spieren. Net als dat je bijv. rubberen bitringen in warm water legt en ze dan heel gemakkelijk om je bit krijgt omdat het ineens wel rekt...

Ik merk duidelijk verschil en de hals staat op mijn verlanglijstje. :j

xLisaa

Berichten: 567
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:38

Heeft iemand ervaring met de recuptex deken voor transport? Mijn paard staat vrij gespannen op de trailer en is ook op ander terrein vrij gespannen. Is natuurlijk ook een kwestie van oefenen, maar zou dit deken kunnen helpen ontspannen?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:08

Alleen daarvoor zou ik de deken niet aanschaffen. Enkele paarden staan te suffen ermee, maar dat zijn niet de meeste heethoofden. Een echte gestresst paard zal er maar een klein beetje baat bij hebben.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:12

Ik zou de deken ook niet alleen voor transport aanschaffen. Mijn paard is onrustig op de vrachtwagen, laatst nog over de stang gesprongen. Zij heeft de recuptex ook altijd op met transport. Voor het opwarmen voor een training en na de training vind ik de deken perfect.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:05

Ik ben sinds gisteren in het bezit van de recuptex deken, hoe hebben jullie opgebouwd?
En gebruiken jullie hem standaard elke dag? Of alleen op de dagen dat je het paard rijd?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:15

Ik heb als ik ging hem gebruiken alleen met rijden hem hem eerst 10 min opgedaan daarna steeds 5 min er bij.
Nou heb ik hem 24/7 op aangezien die daar nog beter op reageert holt zijn rugspieren niet zo erg meer.

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:00

trysteffy schreef:
Ik heb als ik ging hem gebruiken alleen met rijden hem hem eerst 10 min opgedaan daarna steeds 5 min er bij.
Nou heb ik hem 24/7 op aangezien die daar nog beter op reageert holt zijn rugspieren niet zo erg meer.


Merkte je na 10min dan al verschil?