Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:46

Sanet schreef:
De boom is ook, door een goede zadelmaker, te verbreden maar het houdt natuurlijk eens op.


Idd!

gabiiy
Berichten: 109
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:50

Hallo allemaal, bij deze reageer ik ook even. As donderdag komt Nienke Bergsma bij mij langs zodat ik eens een Custom kan proberen. Ik wil graag een nieuw zadel, omdat ik de jonge paarden met een Hulsebos Dynamic rij en nu wel een “”volwassen” zadel wil waar ik echt goed in zit voor mijn 6 jarige. Ik heb nog nooit op een ander zadel gezeten dus wil eerst eens voelen wat bevalt. Ik denk aan een custom icon flight of een Hulsebos balance.

Heeft iemand van jullie ervaring met Nienke Bergsma? Wat vinden jullie zo fijn aan de custom?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:32

Geen ervaring met Nienke, wel met Custom ondertussen. Ben nog altijd heel tevreden van mijn zadel en de bijhorende service. Mijn vriend zat dan weer niet helemaal goed op het zadel na het testen en heeft zijn zadel ook gewoon kosteloos terug kunnen meegeven. Geen gezeur gehad ook. Ze willen het zadel enkel aan je verkopen als je echt tevreden bent. Vond ik erg fijn.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:09

Ik heb hele goede ervaringen met Nienke. Super eerlijk en neemt de tijd. Mijn custom staat inmiddels ook in de bestelling. Nu begint het lange wachten

meart
Berichten: 1144
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:46

Mocht er iemand zijn die zijn custom flight 17 inch wil verkopen hoor ik het graag :)

gabiiy
Berichten: 109
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:33

Nienke is geweest en ik ben zeer tevreden over de service. We twijfelen nog tussen de icon flight en de coda, omdat de flight die ze bij had geen korte kniewrongen en heeft. Die gaat ze nu voor mij bestellen. Een leenzadel is alleen wel lastig, omdat deze zadels niet op voorraad zijn, dat vind ik dan wel erg jammer. Jullie hebben allemaal wel een leenzadel gehad toch?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:35

De eerste keer niet, de 2e keer wel :j

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:44

gabiiy schreef:
Nienke is geweest en ik ben zeer tevreden over de service. We twijfelen nog tussen de icon flight en de coda, omdat de flight die ze bij had geen korte kniewrongen en heeft. Die gaat ze nu voor mij bestellen. Een leenzadel is alleen wel lastig, omdat deze zadels niet op voorraad zijn, dat vind ik dan wel erg jammer. Jullie hebben allemaal wel een leenzadel gehad toch?



voor mij was geen leenzadel beschikbaar , ik heb de tijd overbrugt met mn oude zadel.. niet optimaal.. maatja

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:17

Ik had ook geen leenzadel, maar mijn oude zadel kon nog wel even mee :)

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:27

Zeer content met de snelheid, flexibiliteit en goede service.

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:39

Hier helaas een mindere ervaring. Pasconsult waarbij zadels opgelegd werden die niet pasten maar "het gaat er alleen maar even om hoe jullie in het zadel zitten". Paard vond de meeste zadels overduidelijk niet fijn maar hij moest maar gewoon wat meer naar voren gereden worden. Ook wen pittig hoge rekening die ik niet helemaal kan verklaren dus ik ben niet blij.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:38

Dat is minder, hier enkel de rekening voor het aangekochte zadel, niets extra. Als een zadel niet goed aanvoelde voor mij of mijn paard, ging die er ook direct weer af. Geen gezaag of problemen mee gehad. Mijn vriend die geen zadel heeft gekocht, heeft ook geen aparte rekening gehad voor de pasconsult of dergelijk.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:15

Fabienne_Z schreef:
Hier helaas een mindere ervaring. Pasconsult waarbij zadels opgelegd werden die niet pasten maar "het gaat er alleen maar even om hoe jullie in het zadel zitten". Paard vond de meeste zadels overduidelijk niet fijn maar hij moest maar gewoon wat meer naar voren gereden worden. Ook wen pittig hoge rekening die ik niet helemaal kan verklaren dus ik ben niet blij.

Dan zou ik toch weer contact opnemen, met de zadelpasser maar misschien navragen bij de importeur ook niet zo verkeerd. Die zadelpassers werken allemaal apart maar over de meesten hoor je uitstekende verhalen. Ook bij twee paarden gehad en ik herken dit totaal niet.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:12

Wij hebben het Custom zadel weer afbesteld. Op basis van ervaring met het leenzadel (zelfde model) was het voor ons combinatie model paard en ruiter toch niet de juiste keuze. Zadel bleef naar voren schuiven op ons korte, rondgeribte, paard met weinig schoft.
De toch redelijk "gedwongen" zit versterkte eigenlijk het naar voren schuif effect. We zijn tot de ontdekking gekomen door het uitproberen van een springzadel, omdat het paard de rug ging vastzetten, dat een "vrije zit" voor beide (paard en amazone) beter is. Gelukkig kon alles bij Custom worden geannuleerd en ook voor het gebruik van het leenzadel hebben we niet hoeven betalen. De top service is dan toch wel het fijne aan Custom. En zonder Custom waren we er misschien ook niet achter gekomen wat nu het probleem precies was. Soms moet je iets gewoon goed kunnen uitproberen. Overigens ook nog het "Patrick" zadel van Van Rijs uitgeprobeerd (proefgereden, dus niet zo lang uit kunnen proberen als de Custom) maar dat bevalt om dezelfde reden niet. Zadel bleef wel wat beter liggen, maar het paard liet zn rug ook bij dit zadel niet los. Je zit wat "vaster" in het zadel. En dat is niet altijd goed is mijn overtuiging nu, ook niet voor het paard zelf.

Nu gekozen voor een Hulsebos Dynamic 3 zadel met een ongedwongen vrije zit. Het proefrijden met het demozadel ging heel fijn. Ik hoop dat dit hem dus is.

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:18

bigone schreef:
Dan zou ik toch weer contact opnemen, met de zadelpasser maar misschien navragen bij de importeur ook niet zo verkeerd. Die zadelpassers werken allemaal apart maar over de meesten hoor je uitstekende verhalen. Ook bij twee paarden gehad en ik herken dit totaal niet.


Ik heb inderdaad contact opgenomen met de importeur want ik vond de hele gang van zaken heel raar en niet zoals ik van custom gewend was. Had over deze fitter ook goede verhalen gehoord dus het verbaasde me ook enorm. Ik lease mijn paard en het leek wel alsof zodra dat bekend was en mijn budget de interesse ook meteen weg was en we afgedaan werden als "manegeruiters die toch nergens verstand van hadden want toen ik aangaf dat een van de zadels klapperde ( wat ze allemaal deden) kreeg ik een vage verklaring dat dat niet zo erg is want als het paard opgericht loopt dan drukken de kussens in ieder geval niet in zijn rug -O-
Ook hoorde ik achteraf dat de fitter alleen maar op de telefoon zat te kijken tijdens het proefrijden dus voel me totaal niet serieus genomen.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:54

*\o/* Mijn zadel komt als het goed is zaterdag

gabiiy
Berichten: 109
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:58

Spannend! @haasje20
Ik twijfel nog steeds tussen de icon flight en de icon coda.... heeft iemand hier een coda?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:09

Ik heb een Wolfgang en een coda.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:12

Ik heb ook een coda :)

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:04

Haasje20, spannend!!! Ik heb hem ook rondom dezelfde tijd besteld, dat geeft hoop.

gabiiy
Berichten: 109
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:04

Vonden jullie de coda ook hard in het begin? Ik voelde echt die boom bij het lichtrijden elke keer en vond de flight veel zachter zitten. Maar de coda zat ik wel veel stabieler in voor mijn gevoel

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:38

@Fabienne: komt er nog een andere fitter langs?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:02

Nee geen last van gehad met mijn coda :n

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:46

PaysBas schreef:
@Fabienne: komt er nog een andere fitter langs?


Nee, ik heb inmiddels een ander zadel gekocht.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:36

Fabienne_Z schreef:
PaysBas schreef:
@Fabienne: komt er nog een andere fitter langs?


Nee, ik heb inmiddels een ander zadel gekocht.


Dus zo’n afknapper gehad van t pasconsult }:0 :(