Zwarte vegen op dekje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shunasammy

Berichten: 91
Geregistreerd: 29-05-16
Woonplaats: Tussen de buren ;)

Zwarte vegen op dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 11:58

Hoihoi iedereen!
Ik zag dat er al een aantal topics over zijn, maar nog geen een met een echte oplossing. Ik heb namelijk altijd zwarte vegen op mijn dekjes. Ik vet mijn zadel altijd alleen met neutraal vet in, maar toch blijven die vlekken terug komen. Ik zag overal wel middeltjes om die vlekken eruit te krijgen, maar voorkomen is beter dan genezen. Heeft iemand misschien een simpele oplossing om dit te voorkomen. Ik zat zelf te denken aan een hoesje maken van fleece en elastiek, dat die tussen het dekje en het zadel inzit zegmaar. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Zwarte vegen op dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:14

Volgens mij is voorkomen onmogelijk :')
Ik heb t ook op al mn dekjes maar ik heb t zadel altijd op dezelfde manier op de dekjes liggen dus met rijden etc. valt t niet op

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Zwarte vegen op dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:24

Ik zag op is wat langskomen op internet met een hogedrukspuit.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:04

Ik gebruik daarvoor Dasty. En dan de witte fles, daar zit bleek in. En dan met een schuursponsje rondjes draaien. Krijg ze er daarmee altijd uit.

Dekjes slijten we sneller denk ik. Maargoed liever vaak een nieuw dekje moeten kopen dan die vreselijk lelijke strepen :Y)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:07

Die strepen vallen gelukkig toch onder je zadel, dus een grote ramp is het niet, gaten van het schrobben lijkt me vervelender...

Ik smeer de zwarte vegen altijd in met afwasmiddel, niet alles gaat er uit maar een groot deel wel.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:46

Gaten van het schrobben is wel een beetje overdreven hoor. Ik doe het nu ongeveer een jaar op deze manier, denk een keer of 10 nu en je ziet/voelt niks. Maar wss gaat het dekje uiteindelijk wel iets korter mee.


Ik zie op wedstrijd regelmatig net opgezadelde paarden, waarbij je vage zwarte vlekken op het dekje ziet. Dan liever wat minder lang met een dekje doen, dan geen spierwit dekje.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Zwarte vegen op dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:41

Is het niet van je laarzen?

shunasammy

Berichten: 91
Geregistreerd: 29-05-16
Woonplaats: Tussen de buren ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 16:22

Bedankt voor jullie tips! Nee het is niet van mijn laarzen. Het zit echt op de plekken onder het zadel.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Zwarte vegen op dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:37

Ik heb - op witte dekjes (niet gebruiken op een andere kleur!) heel goed resultaat met weken in een mengsel van soda (2/3) en een klein scheutje chloor ( hooguit 1/3).laat ik een paar uur weken in bad of emmer tot het water koud is, daarna naspoelen in wasmachine of op de hand.