Bitloos dressuur, tandproblemen? Paniekerig paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:19

tennan schreef:
Zo te zien moet hij ietsje hoger. Je kunt goed voelen waar het zwevend neusbot begint. Als je 'm daar boven hangt zit je altijd goed!

Je kunt trouwens ook gewoon een keer je teugels aan die neusriem doen om te testen. :)

Maar zo hoog is hij toch al vrij dik? Dat helemaal erboven snap ik nooit zo goed eigenlijk :o

tennan
Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Bitloos dressuur, tandproblemen? Paniekerig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:27

Iets met het zekere voor het onzekere. :)
Ik denk dat TS prima in staat is om een goede inschatting te maken, maar er lezen natuurlijk ook anderen mee in dit topic die dat misschien niet kunnen.
Je doet een paard er geen kwaad mee om hem op exact de goede plek te hangen, maar de verkeerde plek kan heel vervelend zijn. Kleine moeite dus!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 15:56

zebra89 schreef:
Let trouwens wel even op dat als je wilt starten er bepaalde 'regels' aan je hoofdstel zijn. Ze vallen enorm mee hoor ;) maar met de dikte van de touwen / leren riemen en soorten optomingen. Voor je iets aanschaft en alsnog niet mag starten. Leuk paard!

Op zich ben ik niet van plan om te starten, reglement moet ik mss maar eens opzoeken idd :)

Rooompie

Berichten: 432
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Bitloos dressuur, tandproblemen? Paniekerig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:03

Horsetopshop heeft een fra sidepull nu in de
Aanbieding :) Wij rijden al onze paarden en pony's op een sidepull. De FRA voor buiten en de Rambo micklem voor dressuurmatig werk in de bak.