Freejump beugels: hoe werken die nopjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Freejump beugels: hoe werken die nopjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:00

Ik wil binnenkort eens Freejump beugels gaan bekijken, dus ik was wel benieuwd naar de gebruikerservaringen, en vooral naar hoe die metalen nopjes/pinnetjes op het voetbed werken? Prikken die je voet echt vast, en beschadigen ze de zool van je schoenen niet? En hoeveel extra grip geven ze ten opzichte van normale zooltjes?

Ik ben hier wel benieuwd naar omdat ik vooral in de winter met regenachtig weer vaak met mijn laarzen in de beugels slip door al het zand wat ertussen blijft plakken. Helpen die metalen nopjes daartegen?

Ik heb het dus over deze metalen uitsteekseltjes op het voetbed:
Afbeelding

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:11

Ik heb ze sinds een week of drie in gebruik in combinatie met outdoorlaarzen met grove zool. Grip is uitstekend, sterker...grip is zo stevig dat je niet gemakkelijk je voeten even verplaatst in je beugel. Ik vind het wel prettig, ook omdat het voetbed breed genoeg is. Totnutoe merk ik niet dat die pinnetjes de zool beschadigen, maar het zijn natuurlijk ook geen luxe rijlaarzen die ik gebruik.
Volgens de info zijn deze beugels ook iets verend, maar daar merk ik in de praktijk weinig van. Mijn vorige Sprenger Bow Balance deden op dat vlak meer, de Free Jumps voelen stabieler.

Wel opletten: ze zijn eigenlijk best smal! Op de originele Franse website staat erbij dat ze geschikt zijn t/m maat 39 en dat lijkt me aardig kloppen als ik zie hoe mijn Dubarry-maatje 37 al veel van de 12,5 cm breedte vult.

Anoniem

Re: Freejump beugels: hoe werken die nopjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:21

Ik rij ook gewoon met outdoorlaarzen met grove zool, maar merkte deze week met al die regen dat ik eigenlijk nog maar heel weinig grip had in mijn korfbeugels. Die blijven ook zonder grip natuurlijk veilig, maar echt prettig voelt dat niet. Dan heb ik liever teveel grip dan te weinig. :)

Wel apart trouwens dat ze zo smal zijn. Ik heb maat 39 dus ben benieuwd naar hoe dat dan gaat passen. Heb jij de Lite versie tot 60 kilo? Ik weeg net 62 kilo dus moet sowieso de Pro hebben. Die zou ook breder zijn?

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:30

Ik heb heel bewust de gewone versie genomen, terwijl ik maar 52 kilo weeg. Die Lite's zijn maar 10,5 cm breed volgens een Engelse website, en dan zitten je voeten wel héél stevig in de beugels... En als er dan eens iemand anders op je paard stapt die zwaarder is vind ik dat geen fijn gevoel, noch voor hen noch voor mijn dure beugels.

De grip is gewoon goed hoor, ook met zanderige zooltjes! Als je ze echt wilt bestellen: alleen vandaag heeft Divoza online 25% korting, dat scheelt je zo ruim 50 euro. Na een behoorlijke zoektocht heb ik in Engeland besteld, omdat ze daar goedkoper waren, maar met die korting ben je bij Divoza beter uit!

Anoniem

Re: Freejump beugels: hoe werken die nopjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:45

Ik heb hier een Divozabon liggen die zegt dat ik juist woensdag de 23e en zondag de 27e 25% korting op 1 item uit het hele assortiment kan krijgen. Daar wou ik dus ook maar gebruik van maken. :j

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:48

Tijdens de cross gleden mijn voeten altijd uit de beugels in of na de waterbak met Bow Balance. Sinds ik Jin Stirrups heb is het me geen enkele meer gebeurd :)
Als je dus een (iets goedkoper) alternatief zoekt, is dit misschien wat.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Freejump beugels: hoe werken die nopjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:55

xyzutu2: ik bedoelde ook inderdaad de kortingsactie van volgende week zondag. Foutje...

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Freejump beugels: hoe werken die nopjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:03

Die nopjes beschadigen niet! Je kan alleen als je iemand laat hangen niet daar vasthouden want dat doet best zeer aan je handen haha. Ik ben erg blij met die beugels!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Freejump beugels: hoe werken die nopjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:25

Hier ook geen enkele beschadiging aan mijn laarzen. Zou ik ook niet blij mee zijn!

Sinds ik de Freejumps heb, merk ik dat ik veel meer steun heb aan mijn voet. Ik zou geen andere meer willen. Gewone beugels glij ik zo uit.