Klevende flex bandages, duurzaam in gebruik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Klevende flex bandages, duurzaam in gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 22:55

Je hebt van die flex bandages die zelfklevend zijn, maar hoe lang blijven die zelfklevend? Is dat na 10x gebruik weg? Of blijft die eigenschap echt lange tijd behouden? Of is het slechts voor eenmalig gebruik?

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Klevende flex bandages, duurzaam in gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:58

Ik gebruik ze eenmalig. Knip ze namelijk ervan af.
Moet wel zeggen dat ik deze niet haal bij de dierenarts(€!) maar bij de action! Scheelt heel veel geld!

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Klevende flex bandages, duurzaam in gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:03

Die bandages gebruiken wij ook maar eenmalig, hier worden ze ook niet bij de DA gehaald maar bij een ruitersportzaak.

Ik wist niet dat de action ze ook heeft liggen, daar ga ik eens goed naar zoeken.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:03

Eenmalig, maar als je het gebruikt om een wond in te pakken blijft het plakken tot je het er uiteindelijk zelf afknipt. Die van de action zijn net zo goed als de echte.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:04

Zijn heel verveld om op een goeie manier weer netjes lis te krijgen. Die dingen worden eigenlijk mar 1 malig gebruikt.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Klevende flex bandages, duurzaam in gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:08

Ik heb ze een tijdje moeten gebruiken bij een blessure en kon ze tot wel 5 keer hergebruiken. Anders gebruikte ik er 2 per dag.. De rolletjes van de action zijn een stuk korter en daarmee kwam ik dus tekort.
Enige manier om ze goed te houden is ze weer heel precies terugrollen om het kartonnen rolletje. Goed strak houden en dan rollen, dat gaat redelijk goed.

Daphne__
Berichten: 12470
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:11

Bedoeld TS niet die echte bandages voor tijdens het werk, maar dan de klevende, zoals deze?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 03-11-16 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:14

Onze pony had hele nare wond in de kootholte, is gehecht (4stuks) en ik pakte het been van hoef tot teen in. Eerst synthetische watten,(gaasje tuurlijk op de wond) daarna blauwe zelfklevende verband( geloof ong €1 voor 2 rolletjes bij action, €8 of meer bij dierenarts/ruitersportzaak)
Over het blauwe verband nog wit zelf klevend n stukje in de kootholte, en tot slot 3 laagjes ducktape onderop wegens stuklopen van verband.

Afbeelding

Tot nu toe, 14 dagen na hechten zit alles nog goed!

Edit: ik ben ervanuit gegaan dat ts wondverband bedoelde, nog nooit gehoord van zelfklevende bandages!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 03:44

Bedankt iedereen! Is me duidelijk. Had ze nog nooit gekocht en op stal heeft/had ook niemand ze.

Maar dan zijn ze inderdaad niet bruikbaar voor waar ik het voor in gedachte had.


Daphne__ schreef:
Bedoeld TS niet die echte bandages voor tijdens het werk, maar dan de klevende, zoals deze


Bedoelde de meer verband-achtige, maar jouw post is erg interessant! Wist niet dat dat bestond. Ben altijd geinteresseerd in nieuwe producten/toepassingen. Zal eens onderzoeken of dat misschien de job ook voor elkaar krijgt.

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Klevende flex bandages, duurzaam in gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 03:57

Die van de action zijn 1.49 voor 1 van 5 en 1 van 10cm breed (lengte weet ik niet uit mijn hoofd). Ze zijn voor eenmalig gebruik ontworpen, en omdat ze aan zichzelf kleven heel lastig te hergebruiken als je ze los haalt.