Beenbescherming: Anky, Indra of iets anders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Beenbescherming: Anky, Indra of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:39

Hoi!

Ik heb bokt al een aardig afgezocht, maar heb niet echt antwoord op mijn vraag kunnen krijgen of ik ben erg oude topics tegen gekomen en ik weet zeker dat er in 10 jaar tijd veel nieuwe producten zijn gekomen.

Voor mijn KWPN merrie ben ik op zoek naar nieuwe (koele) beenbescherming.
Ik ben me ervan bewust dat er veel beenbeschermers zijn die voor veel warmte zorgen en dat dat erg slecht is voor de benen en de pezen.
Mijn merrie kan ze zich met haar voorbenen aantikken als ze actief loopt, hierom ben ik ook opzoek naar goed ventilerende beenbeschermers. Liever dat dan een peesblessure.
Wij tuffen trouwens dressuurmatig door de bak en heel soms naar buiten.

Na wat onderzoek ben ik bij deze 2 beenbeschermers uitgekomen die beweren dat ze ook niet warm worden vergeleken met andere.

Afbeelding
Anky Technical Boots

Afbeelding
Indra 3 in 1

Heeft iemand ervaring met deze beschermers?
Hoe zitten ze, worden de pezen er erg warm van?
Of raden jullie mij andere aan?
Mijn max prijs ligt rond de €80.
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 16-03-16 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Re: Beenbescherming: Anky, Indra of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:40

Indra. Eens denken dat was vroeger toch een ander merknaam? Zo ja die heb ik gehad voor Karuna onze oude merrie met hoefkatrol problemen. Deze beschermers hebben altijd hun werk netjes gedaan en ze heeft er nooit hete oververhitte benen van gehad. Toen waren ze wel erg prijzig maar hun gekd meer dan waard.

Heb het wel over bijna 20 jaar geleden, blauwe binnenkant gelvulling ook.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:42

karuna schreef:
Indra. Eens denken dat was vroeger toch een ander merknaam? Zo ja die heb ik gehad voor Karuna onze oude merrie met hoefkatrol problemen. Deze beschermers hebben altijd hun werk netjes gedaan en ze heeft er nooit hete oververhitte benen van gehad. Toen waren ze wel erg prijzig maar hun gekd meer dan waard.

Heb het wel over bijna 20 jaar geleden, blauwe binnenkant gelvulling ook.

Bedankt voor je reactie!
Indra heette als ik het goed heb vroeger Action.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:44

Anders probeer het Topic de ultieme peesbeschermer is eens. In dat topic zijn ze op het moment erg fan van Le mieux peesbeschermers, zit wel een prijskaartje aan.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:45

Moonlight17 schreef:
Anders probeer het Topic de ultieme peesbeschermer is eens. In dat topic zijn ze op het moment erg fan van Le mieux peesbeschermers, zit wel een prijskaartje aan.

Bedankt voor de tip, ik zal eens gaan kijken.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:55

Ik heb deze: https://www.agradi.nl/harrys-horse-memo ... maat-s.htm
Volgens mij een soort 'namaak' van bovenstaande 3-in-1-beschermers en een stuk betaalbaarder. Ik kan niet echt beoordelen of de benen er heel warm onder worden, omdat ik ze niet zo heel intensief gebruik, maar in de reviews onder het product kun je wel veel gebruikerservaringen lezen. Je zou zeggen dat het materiaal met de jaren wel beter is geworden en meer ademt dan de beschermers van 'vroeger'.
Laatst bijgewerkt door danberlo op 16-03-16 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:56

Waarom kies je niet voor beschermers die gebruikt worden voor de eventing?
Kijk eens naar merken zoals Tri-Zone, Dalmar ect. Deze zijn veel luchtiger en beschermen net zo goed.
Persoonlijk vind ik de beschermers die jij hebt uitgekozen (hier zijn wij ook ooit mee begonnen) veeeeel minder fijn dan de Tri-Zone beschermers. Dat zijn echt geweldige kappen met veel stevigheid maar heel luchtig, nooit dikke of warme benen na het rijden.
En ze zijn heeel makkelijk schoon te maken, ook niet onbelangrijk. :')

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 18:00

bobje26 schreef:
Kijk eens naar merken zoals Tri-Zone, Dalmar ect. Deze zijn veel luchtiger en beschermen net zo goed.
Persoonlijk vind ik de beschermers die jij hebt uitgekozen (hier zijn wij ook ooit mee begonnen) veeeeel minder fijn dan de Tri-Zone beschermers. Dat zijn echt geweldige kappen met veel stevigheid maar heel luchtig, nooit dikke of warme benen na het rijden.

Vandaar dit topic, ook voor andere tips :D
Ergens voelde het een beetje "extreem" om eventing beschermers te nemen terwijl ik zelf een beetje dressuurmatig door de bak ga, maar ik zal er ook zeker even naar kijken!

@danberlo bedankt voor de tip, maar ik ben bang dat zulke beenbeschermers juist warmte gaan vasthouden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:04

Ja dat was het, die heb ik inderdaad gehad. Moest ze aanschaffen van de dierenartsen in Lienden om de voorbenen van karuna goed te kunnen ondersteunen op een fijnere manier dan bandageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:33

J_Mewfeuille schreef:
bobje26 schreef:

Vandaar dit topic, ook voor andere tips :D
Ergens voelde het een beetje "extreem" om eventing beschermers te nemen terwijl ik zelf een beetje dressuurmatig door de bak ga, maar ik zal er ook zeker even naar kijken!

Haha dat maakt echt absoluut niet uit! Met mijn 3 jarige pony heb ik alleen gedressuurt en af en toe naar buiten en die peesjes waren perfect. Ook voor ons eerste paard waarmee ik elke week minimaal 1 x naar buiten ging, sprong en een beetje rondjes hobbelde waren ze perfect! :)
Ik neem in ieder geval nooit meer iets anders (heb alles ondertussen gehad aan beschermers)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:40

In het topic de ultieme been/pees beschermers vindt je veel tips !
De le mieux worden heel positief ontvangen daar .
Ik ben beland bij eskadron flex memo pees kappen .
Mijn merrie heeft wat steviger beenwerk als het gemiddelde Kwpn sport paard .
Vandaar de eskadron s

De 3 in 1 beschermers zijn meestal ook erg fijn maar iets minder luchtig vaak ...

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 18:47

Klopt! Ik heb daar net even gekeken en een paar pagina's gelezen.
Ze waren ook positief over de back on track.