Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Helenalena schreef:Ik ben echt superrr blij met mijn nieuwe cheyenne, wat zit dat lekker zeg..
Maarrrr.. ik hoop dat iemand mij een tip kan geven over het opstijgen, ik kan dit niet zonder hulp.. zadel glijdt dan enorm! Is dit de nieuwigheid?? Moet er toch een smallere pommel in.. lijkt mij niet. (Ik rij op trekpaarden, met L pommel.. M zou misschien net aan kunnen, maar niet op alle paarden.)
Of heb ik gewoon de pech dat ik op ronde paarden rij?? Met boomzadels geen last van gehad.
Helenalena schreef:Ik rij ook op jonge paarden, die nog aan het leren zijn om stil te staan.. Het is dus niet handig dat als ze dan wel een stap zetten en tegen het krukje aan komen, dan moet ik waarschijnlijk weer opnieuw beginnen.. Plus ik rij heel veel buiten en soms moet je dan ook afstappen, en niet altijd is er een hek o.i.d. in de buurt.
Ik heb ook mensen gehoord over een opstaphulp, zou dat dan wat zijn, als het zadel verder goed ligt? Of gewoon geduld hebben en hopen dat het minder wordt naarmate het zadel soepeler wordt..
tjaakje schreef:Bij mij (en mijn Belg) schuift het zadel ook als ik zonder hulp opstijg. Zadel past prima, maar op zijn ronde rug gaat de boel toch schuiven als ik met m'n volle gewicht aan 1 kant hang. Ik heb de opstaphulp geprobeerd, maar hij was voor mij (en mijn forse knol) net te klein helaas. Ik heb vervolgens met vrachtwagen spanband en autogordelclips zelf wat in elkaar geknutseld en bij een zadelmaker in elkaar laten stikken. Paard moest er even aan wennen, maar nu werkt het perfect!
Helenalena schreef:Ik rij ook op jonge paarden, die nog aan het leren zijn om stil te staan.. Het is dus niet handig dat als ze dan wel een stap zetten en tegen het krukje aan komen, dan moet ik waarschijnlijk weer opnieuw beginnen.. Plus ik rij heel veel buiten en soms moet je dan ook afstappen, en niet altijd is er een hek o.i.d. in de buurt.
Ik heb ook mensen gehoord over een opstaphulp, zou dat dan wat zijn, als het zadel verder goed ligt? Of gewoon geduld hebben en hopen dat het minder wordt naarmate het zadel soepeler wordt..
_Dribbel schreef:Ik heb trouwens een vraagje. Heeft elke maat een eigen kleur?
Ik kan daar niets over vinden, maar als ik op de barefoot site een fork wil bestellen zie ik op het plaatje 3 kleuren staan (roze, blauw en wit). Ik twijfel namelijk welke maat mijn huidige (witte) fork is.
Shirley schreef:Volgens de site worden de westernmodellen standaard geleverd met een L fork en zijn er losse te bestellen in M, L en XXL.
Aan de hand van de foto zou ik gokken dat de witte de M is ...