Lengte menzweep bij cavaletti sulky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Lengte menzweep bij cavaletti sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 21:52

Jaa, ik weet dat hier al zat topic's over zijn, maar ik kon toch niet helemaal duidelijk mijn antwoord vinden aangezien het meestal over marathonwagens ging.
Ik wil deze zweep graag kopen: http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... daard.html , maar ik heb echt geen idee welke maat ik moet nemen. Ik ga hem gebruiken voor een cavaletti sulky met een pony van 1.05. Aan de ene kant denk ik, 170 zal wel voor grotere paarden zijn, maar aan de andere kant, 140 is ook wel weer erg kort als je bij de schouder wilt komen. Wat raden jullie aan? :)
Aangezien er nu kortingsacties zijn bij divoza wil ik de zweep eigenlijk zo snel mogelijk bestellen. :))

shetties

Berichten: 4073
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:53

Ik heb voor mijn sulky een zweep van 1.10 :)
Dit is wel exclusief slag.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Lengte menzweep bij cavaletti sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:56

Ik heb een dressuurzweep van 1.40 gekocht (hoe de fiets wil je daarmee rijden maar goed. :') )

Dat raad ik je ook aan, een boogzweep is vaak erg lang en veel duurder.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:59

Ik heb bij beide wagens 1.60m (dezelfde zweep :') ) en een pony van 1.14m Mij is destijds door m'n instructeur verteld dat je vanaf de bok, iig het schoftje moet kunnen aanraken. Nou op beide wagens kan ik dat :j

Overigens, gewoon van de boerenbond/welkoop, heerlijk ding, super licht in de hand :j

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Lengte menzweep bij cavaletti sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 22:01

Thanks voor jullie reacties! Ik denk dat ik dan toch maar voor de 140 ga. :)

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:02

ik heb die zweep(precies dezelfde) ook voor een sulky (met shetlander)
ik vind hem toch eigenlijk net iets te lang. zodra je een ietwat grotere pony hebt misschien wel. maar ik gebruikte een gewone lange dressuurzweep de laatste tijd

edit:
maar nu moet ik ook zeggen dat ik zo'n sulky heb waar je met je benen wijd zit :P
gaat het om de sulky die op je profiel staat? dan zou het namelijk perfect passen denk ik. de zweep is ook heerlijk licht

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Lengte menzweep bij cavaletti sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:05

Moet ik ook bij zeggen dat ik eigenlijk mijn zweep zelden gebruik, hooguit bij een lastige bocht. Pony is voorwaarts zat. :=