Keuze lederen singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Keuze lederen singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 00:50

Hoi allemaal!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leren singel, het liefst een anatomisch gevormde variant. Nu ben ik er 3 tegen gekomen die mij eigenlijk wel aanspreken, maar ik heb geen idee hoe de kwaliteit in verhouding tot elkaar is... Vandaar dit topic! Heeft er misschien iemand ervaring met een van deze 3 singels? Of misschien andere suggesties?

Het gaat om:

Rossner Comfort

Kieffer Dressuursingel comfort

Passier Dressuursingel Anatomic

Wat ik belangrijk vind is dat het zadel stabiel blijft liggen, en dat het paard meer bewegingsvrijheid en minder druk heeft!

Groetjes! :evaw:

Anoniem

Re: Keuze lederen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:02

Ik heb een kieffer comfort gehad(nu te koop).
Op zich hele zachte,soepele singel.
Pony met onmogelijke bouw kreeg er een wondje van na 30 km rijden.

Vind het kwalitatief écht een goede singel!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Keuze lederen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:33

Zelf rij ik mijn paard nu al 3 jaar met deze singel:

http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... leder.html

En ben daar echt super tevreden over. Door het y systeem kan de druk op de singel van links naar rechts bewegen, waardoor er nooit ergens teveel druk komt. Mijn paard heeft er nog nooit een wondje van gehad, singel (en zadel) blijft mooi op zijn plaats. Hij is licht anatomisch gevormd.

Leer is nog altijd mooi zacht.

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 21:14

Anoniem schreef:
Ik heb een kieffer comfort gehad(nu te koop).
Op zich hele zachte,soepele singel.
Pony met onmogelijke bouw kreeg er een wondje van na 30 km rijden.

Vind het kwalitatief écht een goede singel!


Bedankt voor je reactie! Ik neigde al naar deze singel! Kwam er vandaag achter dat een stalgenote hem ook heeft, dus ik ga hem morgen even passen!

Angela schreef:
Zelf rij ik mijn paard nu al 3 jaar met deze singel:

http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... leder.html

En ben daar echt super tevreden over. Door het y systeem kan de druk op de singel van links naar rechts bewegen, waardoor er nooit ergens teveel druk komt. Mijn paard heeft er nog nooit een wondje van gehad, singel (en zadel) blijft mooi op zijn plaats. Hij is licht anatomisch gevormd.

Leer is nog altijd mooi zacht.


Ik lees veel positieve reviews.. Dit maakt wel de keuze weer moeilijk, vind de prijs namelijk echt heel schappelijk

Vilar
Berichten: 553
Geregistreerd: 14-02-12

Re: Keuze lederen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:56


xbronte
Berichten: 249
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:50


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:34

Afbeelding

Ik heb iets wat hierop lijkt, kost 150, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het de moeite waard is om in een goede singel te investeren. Niet goedkoop, maar zoooo fijn!!! de onderkant (die tegen het paard aan zit) zit een soort gelpadding in, wat de druk super verdeelt, ik heb een Anglo-Arabier met een superdun huidje, en ze heeft nooit wondjes.
De bovenkant is helemaal elastisch, waardoor de druk nog beter verdeeld wordt. Niet goedkoop, maar supermooie kwaliteit en heel fijn voor het paard.

jasz

Berichten: 2221
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:40

Ik heb een fairfax-singel. Ben ik heel tevreden over! Geeft het paard veel meer ruimte, paarden gaan er beter onder lopen. En het is heel comfortabel, geen schuurplekken meer en bij stalgenoten met dezelfde singel werd singel-nijd veel minder. Ze kosten wel wat, maar ik vind dat het wel waard.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:37


Sette

Berichten: 1084
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Keuze lederen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:40


carien13

Berichten: 1566
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Almelo

Re: Keuze lederen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:41

Ik heb passier dressuursingel. Jammer dat er geen elastiek in zit. en erg soepel is hij ook niet..

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 23:31

Sette schreef:
http://www.equinesaddlery.nl/webshop/ac ... s/singels/

Heb deze en ben er erg tevreden over, paard ook

Die is mooi! :D

carien13 schreef:
Ik heb passier dressuursingel. Jammer dat er geen elastiek in zit. en erg soepel is hij ook niet..


Oh dat is wel jammer, vooral dat niet soepel zijn.. -O-

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:35

Ik heb zo'n beetje alle singels gehad en die van mij liep zich overal op open behalve op de fairfax ( wel in de juiste maat dat is erg belangrijk ! )

Edit: ik heb zowel de passier als beide rossners gehad

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 23:42

meiske1577 schreef:
Ik heb zo'n beetje alle singels gehad en die van mij liep zich overal op open behalve op de fairfax ( wel in de juiste maat dat is erg belangrijk ! )

Edit: ik heb zowel de passier als beide rossners gehad


Jaa maat is ook inderdaad wel heel belangrijk, maar wwel zonde dat ze er zo op open gingen!
Ik vind die fairfax zo duur |(

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Keuze lederen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:51

Volgens mij zijn de singels die jij op het oog hebt nagenoeg hetzelfde. Deze singels zijn specifiek voor paarden met de singelplek net achter de voorbenen en voorkomt naar voren schuiven. Ik heb de Kieffer, alleen bij die van mij lijken de gespen meer op 1 lijn te zitten zoals de Rossner. De Kieffer is geen zachte singel. Als je echt een zachte singel wilt, dan kun je beter voor een MSFC gaan.

Anoniem

Re: Keuze lederen singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:48

De kieffer geen zachte?
Ik vind hem wel heel zacht.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:18

Cambiar schreef:
Vilar schreef:
Ik ben echt super tevreden met deze singel:
http://www.permicavallo.nl/singels.php
(de bovenste)

Zit hier iets van elastisch materiaal in?


Kan iemand zeggen of hier elastisch materiaal in zit aub?
Ik heb de startrekk dressuur singel, heel goed voor paarden met singelplek tamelijk ver naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:42

Tessebes schreef:
Volgens mij zijn de singels die jij op het oog hebt nagenoeg hetzelfde. Deze singels zijn specifiek voor paarden met de singelplek net achter de voorbenen en voorkomt naar voren schuiven. Ik heb de Kieffer, alleen bij die van mij lijken de gespen meer op 1 lijn te zitten zoals de Rossner. De Kieffer is geen zachte singel. Als je echt een zachte singel wilt, dan kun je beter voor een MSFC gaan.

Zacht is ook het punt niet, een neopreen singel is ook zacht, alleen paard zweet zich een ongeluk onder de singel, waardoor het alsnog gaat schuren.

Mijn singel is ook niet zacht, alleen hij is zo gemaakt dat hij mooi stil blijft liggen, en de gel erin verdeelt de druk, en daarom is hij toch fijn.