Informatie en ervaringen met Ghost zadel gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Informatie en ervaringen met Ghost zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 21:44

Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een Ghost dressuur.

Wat een heerlijk zadel!
Heb er zelfs al een sprongetje mee gewaagd.

Maar om het zadel zo optimaal mogelijk te gebruiken, ben ik op zoek naar informatie en ervaringen met dit zadel.
Door de vele verstelmogelijkheden is het makkelijk door de bomen het bos niet meer te zien.

Ik ben nog een beetje aan het uitproberen met de panelen, hoe ver moet ik ze uit elkaar zetten, doe ik er nog een pad met inlages onder.
Ik heb m'n halfpad van Grandeur er onder gehad, met een dunne inlage en de schoft lag mooier vrij dan met alleen de panelen.
Alleen ik had het idee meters boven m'n pony te zweven.

Heeft iemand al eens geprobeerd de panelen weg te laten en alleen een pad met inlages te gebruiken?

Ik heb een Tinker van 1.28 met een niet al te lange, ronde rug.
Voor een Tinker heeft hij best een beetje schoft.

Britt

Berichten: 18894
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Informatie en ervaringen met Ghost zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:31

Ik heb bij mijn haflinger gereden met de ghostpad, dat was goed. Ook heb ik gereden met een hafpad met de bijbehorende (zachte) schuiminlages. Omdat mijn pony zelf al inlages heeft hoefden die niet dikker te zijn dan dat. Dat beviel ook erg goed, zat iets breder, maar voor mijn pony was het fijner omdat er 'zweetbladen' aan zaten. Ze houdt niet zo van heel veel gevoel op haar buik. Maar dat is bij de ghost dressuur al niet aan de orde natuurlijk.

Ik heb nooit gereden zonder de panelen, die horen naar mijn idee toch bij het zadel.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Informatie en ervaringen met Ghost zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:43

Ik heb vanavond even zonder die panelen gereden met een halfpad met dubbeldikke inlages, maar toch snel die panelen er weer onder geplakt.
Ze horen inderdaad bij het zadel :D

Ik ben ook nog aan het puzzelen hoever ik de panelen van elkaar af moet leggen, pony is wel rond, maar ruggegraat ligt niet verzonken.

Bij de dressuur zitten er alleen zweetbladen boven de singelsstoten, daaronder zit niks, alleen m'n dressuurdekje.

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:48

Ik heb de ghost standaard. De pannelen heb ik vrij dicht naar elkaar. Net breed genoeg dat het niet op de ruggengraat ligt. Paardje heeft weinig rug bespiering en een hogere schoft. Heb er onder een ghost grandeur met enkele inlages plus nog kleine inlages bij de schoft.
Pmarena hier op bokt gebruike de ghost dacht ik ook wel eens zonder de panelen. Anders haar even pb'en

Britt

Berichten: 18894
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:52

Zo had ik ze zitten:
Afbeelding
Afbeelding
Met de Hafpad

Afbeelding
Afbeelding
Met de ghostpad

Dit was ocerigens in de testperiode. Later heb ik ze wel iets aangepast meen ik. Zo zaten ze ten tijde van verkoop. Al weet ik niet of de foto echt iets zegt :+
Afbeelding

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Informatie en ervaringen met Ghost zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:56

Aha jij hebt ook een stapeltje :D
Je hebt ze voor breder dan achter zie ik, ik heb er dan nog een dressuurdekje tussen, die halfpad van Grandeur is natuurlijk alleen het deel met de inlages.

Jij hebt er ook geen pommel in Britt?

Britt

Berichten: 18894
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Informatie en ervaringen met Ghost zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:04

Neu, mijn pony heeft weinig schoft en is erg breed, pommel was nergens voor nodig. Heb het ook nooit geprobeerd hoor, leek me alleen maar in de weg zitten :+

overigens viel het stapeltje erg mee, omdat de inlages bij de hafpad van dun schuimrubber waren, dat zakt ook wat in nog.

pmarena

Berichten: 48233
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Informatie en ervaringen met Ghost zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:00

Ha, jij hebt mijn dressuur-Ghost overgenomen, en hij bevalt dus, mooi :j

Het woord panelen daar doe ik niet aan, het zijn gewoon kussens :P Maar ik vond de Ghost eigenlijk altijd het fijnste rijden op een (Christ-) pad met goede inlages, en dan de Ghost erop zonder kussens, omdat die dan natuurlijk al in de onderliggende pad zaten en het anders wel erg dik werd :)

Maar ik ben dan ook sowieso geen liefhebber van zadels met kussens, ik heb altijd liever een pad met inlages eronder, dan profiteer je het meeste van de dikte van de inlages en heb je meer ruggengraatvrijheid en een flexibeler geheel, dan wanneer je een zadel met kussens hebt en dan nog een dekje tussen die kussens gaat stoppen.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Informatie en ervaringen met Ghost zadel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:52

Klein wereldje is het zo :D

Ik ga morgen weer proberen en testen, heb nu wat voorbeelden gezien, meer tips zijn natuurlijk welkom!