ainsley zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tatummx

Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-12

ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 14:33

Hee allemaal,
Welk ainsley dressuurzadel vinden jullie het fijnst zitten ?
Ik wil er zelf ook graag een kopen maar ik weet nog niet welke dus vraag ik om hulp ! Alvast bedankt xxx tatum

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:03

Hoi,

Ik heb zelf de Ainsley Optima (met verstelbare boom) en vind deze heerlijk zitten, heeft een gedwongen diepe zit en niet al te veel wrong. Ik heb hele lang benen en een klein achterwerk dus meestal zijn m'n benen dan veelste lang voor een 17 inch zadel, maar bij m'n ainsley zadel is dat niet zo dus vind 'm top :D.

Groetjes

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:05

Zie onderschrift...

Geen verstelbare boom, wel een diepe zit en niet teveel wrong.
Goed zadel :j

Fhantasm
Berichten: 19
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Rijswijk

Re: ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:13

Ainsley Integra. Waarom? Omdat deze een vooruit gebouwd zweetblad heeft, en ik met mijn lange benen dan niet óver de wrong heen kom. Moet zeggen dat Ainsley een ondergewaardeerd merk is daar iedereen tegenwoordig een County Perfection wil, omdat Edward Gal daar mee rijdt. Ik blijf lekker bij mn relatief goedkope Ainsley Integra :)

ankem

Berichten: 2461
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:27

Ik heb een Ainsley Lincoln. Half diepe zit en ook een naar voren gesneden zweetblad. Ik vind hem heerlijk zitten, alleen is hij niet meer passend op het paard te krijgen. Daarom verkoop ik hem, met pijn in mijn hart.

Fhantasm
Berichten: 19
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:44

ankem schreef:
Ik heb een Ainsley Lincoln. Half diepe zit en ook een naar voren gesneden zweetblad. Ik vind hem heerlijk zitten, alleen is hij niet meer passend op het paard te krijgen. Daarom verkoop ik hem, met pijn in mijn hart.


Je hebt een PB

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:47

Ik heb een ainsley vanguard met verstelbare boom. Is al een oud zadeltje, boom verstellen gaat inmiddels iets lastiger maar het ding zit heerlijk. Niet al te diepe zit en nauwelijks tot geen wrongen, zodat ik geen last heb van mijn rechterknie (door oude blessure) wat ik bij andere zadels met van die huge wrongen wel altijd heb. Maar ben nu toch op zoek naar een boomloos voor erbij die zijn heerlijk voor buitenritten. Mijn ainsley gaat niet weg zodat ik die hopelijk over een paar jaar kan gebruiken op mijn jonge merrie.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:06

Ik heb een Ainsley Phantom, zadel heeft een terug gesneden kamer waardoor er meer schoudervrijheid ontstaat. Diepe zit met fijne wrong, heerlijk zadel ben er onwijs blij mee! Voor mij voorlopig geen andere ;)

Farfalla_

Berichten: 1801
Geregistreerd: 03-05-09

Re: ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:45

Ik had een Ainsley vanguard zonder verstelbare boom, het is wel een fijn zadel, maar het ligt heel vast op de rug van het paard, wat ik weer echt een nadeel vindt. Ik heb nu een kentaur en deze vind ik persoonlijk fijner. Verder ken ik iemand en die heeft een ainsley met verstelbare boom, maar dat verstelbare is nu niet echt goed meer, het zadel wordt steeds breder en is moeilijk terug te draaien.