Keuze tussen Myler en Danger bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

Keuze tussen Myler en Danger bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:41

Hallo bokkers,

ik was van plan om een Myler bit Comfort Level 1 te gaan proberen omdat mijn paard het zogenaamde
´´notenkraker´´ effect niet fijn vind.
Maar nu heb je ook de zogenaamde danger bitten, de dubbelgebroken bitten die niet verder kunnen scharnieren dus ook niet het
notenkraker effect kunnen geven.

Welke zijn dan vriendelijker, een Myler drukt vrij veel op de tong toch? Wie heeft er ervaring met Danger bitjes doen deze dat ook?

Groetjes Anne
Laatst bijgewerkt door Anne51 op 28-09-11 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Re: Keuze tussen Myler en Danger bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:43

Ik heb zelf een Myler bit, ik vind het een zeer fijn bit, heel vriendelijk en heel zacht. De anatomische vorm maakt het voor het paard prettig in zijn mond en drukt naar mijn weten niet veel op de tong. Mijn paard doet het er ontzettend goed op. Met de Danger bitjes heb ik geen ervaring, succes met je keuze.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:45

Ik ben helemaal fan van myler. Ik heb zelf een level 2 voor mijn merrie, die werkt geweldig voor haar. MB04 mondstuk heeft een lichte tongboog en heeft dus minder druk op de tong. Dat is ook de reden dat ik voor deze ben gegaan, ze vind het prettiger met een lichte tongboog.
Met dangerbitten heb ik geen ervaring :)

PaysBas

Re: Keuze tussen Myler en Danger bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:49

Myler bit voorstander. Met het andere bit ben ik niet bekend.
bij de paardenschuur in Amerongen kan je het Myler bit voor [ik dacht] 3 wkn huren.
Erg verstandig om te doen aangezien het level 1 bit al zo'n 90 euries kost.