We hebben haar ingereden met een Trekker Pro. Dit ging, maar daarna was het wel over. Vooral voor mij omdat ik er niet in kon zitten.
Vanaf april hebben we een Massimo Trail gehad. Dit ging 2 weken. Daarna niet meer, ze zegt tegen dit zadel heel duidelijk nee.
Vandaag bleek na meten dat het zadel te recht is voor haar rug. Het zal ook nooit gaan passen. Zadelpasser raad een kent&masters aan. (Op het oog, niet getest). Maar ik hou van keus en bokt is best slim met z'n alle... Dus vraag ik me af wat voor zadel jullie zouden aanraden op dit paard?

Ze is niet overbouwd. Schoft is net zo hoog als kont. Haar schoft loopt dus stijl af, om vervolgens in een schuine rechte lijn weer naar d'r kont te gaan. Ze heeft een boommaat 29/30 Massimo (medium small)
D'r rug is niet zo heel lang. 17,5 inch kussens van de Massimo passen goed (en ik ga er vanuit dat dat over het algemeen gelijk op gaat bij andere merken). Op het einde van d'r rug zit een klein beetje een karperruggetje (niet extreem)
Zelf heb ik een 17,5/18 inch zitmaat nodig. Ik heb korte pootjes dus het zadel mag niet al te lange zweetbladen hebben. Verder wil ik wel een dressuurmodel. Ik rij snel door op zadels, dus geen steenkurken of kunststof.
Budget hangt een beetje af van wat de Massimo in verkoop nog gaat doen. Maar 1300/1400 euro moet wel lukken, maar veel duurder niet.
Tips/Suggesties/Klappen voor me hoofd, alles welkom
. 
niet boven de lumbale wervels te liggen komt. En daar een druk geeft