het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardebloemp
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-05-09

het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:13

Hallo!

Ik wil graag een bbp en heb er op bokt al veel over gelezen. Ik vraag me af of er hier ook iemand is die de bbp van barefoot heeft..? Dus geen boomloos zadel van Barefoot, maar echt die bruine barebackpad/ ride-on-pad. Barefoot is een goed merk en houdt rekening met het welzijn van de paarden, waar het mij ook het meest om gaat en deze bbp lijkt me de druk ook wel wat ter verdelen en van de ruggengraat te halen. Wat mij o.a. erg aansprak, is dit: "De singelstoten van het Barefoot Ride-On-Pad, zijn bevestigd in een V-systeem, dat over onzichtbare banden de druk over het gehele kussen verdeeld". Alleen ik zou er echt heel graag meer info en het liefst zelfs ervaringen over willen lezen voor ik hem aanschaf. Ter info: deze kost 90 euro.

Ik wil graag een bbp om mijn zit te verbeteren, zonder dat mijn paard (nu een jaar onder het zadel) er last van heeft. Als ik zonder zadel rijd, durf ik maar kleine stukjes te draven, omdat ik bang ben dat ik zijn rug bezeer. Zijn ruggengraat is nl. goed voelbaar en dus ben ik ook goed voelbaar voor hem op zijn ruggengraat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast heel erg bedankt!

Groetjes =)

paardebloemp
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:47

Als iemand een bbp van onder de 100 euro weet, waarbij de rug enigszins ontlast wordt en waarbij de band met singelstoten niet helemaal over de rug loopt, dan zou ik dat ook dat ook heel graag willen horen :) Een beetje het idee van het ride-on-pad van Barefoot dus.

sann1
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:20

hoi,
zit ook aan zo'n pad te denken en ik kwam via marktplaats op een website die boomloze zadels enz verkoopt.
de site is op dit moment offline (t/m 25 mei) maar daarna kan je kijken of je pad er bij staat.
op de site staat ook waar in het land dealers van barefoot artikelen zitten. daar is vaak ook de gelegenheid om een zadel of pad te passen.
de site is: www.boomloosrijden.nl
de pad van barefoot kost 89,90 dus dat is ook nog te doen.

misschien heb je er wat aan.
groetjes!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:46

sann1 dat is de zelfde als de TS bedoeld ;)

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:14

ik weet niet of dat bbp van barefoot dik genoeg is als je een paard hebt met een goed voelbare ruggegraat.....
ik vond het zelf op de foto redelijk vergelijkbaar met het pad van best-friend, en deze is ook niet dik genoeg....

paardebloemp
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:34

@ Sann1, die pad bedoelde ik precies. Maar ik wist niet dat het ook mogelijk was om erheen te gaan! Dat lijkt me wel fijn, dat ik weet wat ik koop.
@ Siskeh, Zijn ruggengraat is niet heel erg hoog, maar als ik op hem zit, heb ik het idee dat mijn botten wel langs zijn ruggengraad gaan (en dan heb ik niet eens een botterige kont :P ) Ik denk trouwens dat je de dikte niet goed van de foto af kunt zien, plus dat het vooral om de stevigheid gaat lijkt me: liever een stevigere dunnere dan een hele dikke waar je gelijk doorheen zakt. Die van best-friend -de goedkoopste iig- heeft een band die over de rug loopt. Dat wil ik absoluut niet.. Heb jij hem wel?

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:36

PB anitaolja eventjes, die heeft haar barebackpad voor geloof ik 40 euro.
Dat ding ligt echt super op Olja dr rug en zit werkelijk waar goddelijk. Ikzelf ben totaal geen fan van rijden zonder zadel, maar met de stevigheid die de barebackpad geeft heb ik de afgelopen dagen vaker zonder zadel gereden dan de afgelopen 5 jaar :+

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:43

@TS: ik heb die van bestfriend, de band heb ik helemaal geen problemen mee, overigens zo strak singel ik ook niet aan, omdat er een goede anti-slip onder zit!

verder lijkt de pads er erg op, misschien is de van BF ietsie dikker, en de ophangin is anders, en de BF is meer verdeelt in kussens e.d.

paardebloemp
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-05-09

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:49

Het is vast een ongelofelijk stomme vraag, maar waar staat TS voor? :D
Ik heb gehoord dat die band voor druk op 1 of 2 wervels kan zorgen. Misschien heeft een rond paard er minder last van, maar ik wil het risico liever niet lopen. De ride-on-pad van barefoot heeft dat niet en tot nu toe is dat de goedkoopste die ik ben tegengekomen zonder zo`n band.

sann1
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:50

paardebloemp schreef:
@ Sann1, die pad bedoelde ik precies. Maar ik wist niet dat het ook mogelijk was om erheen te gaan! Dat lijkt me wel fijn, dat ik weet wat ik koop.
@ Siskeh, Zijn ruggengraat is niet heel erg hoog, maar als ik op hem zit, heb ik het idee dat mijn botten wel langs zijn ruggengraad gaan (en dan heb ik niet eens een botterige kont :P ) Ik denk trouwens dat je de dikte niet goed van de foto af kunt zien, plus dat het vooral om de stevigheid gaat lijkt me: liever een stevigere dunnere dan een hele dikke waar je gelijk doorheen zakt. Die van best-friend -de goedkoopste iig- heeft een band die over de rug loopt. Dat wil ik absoluut niet.. Heb jij hem wel?


ja je kan op de site van boomloosrijden.nl even kijken waar er een zadelmaker/passer/verkoper/ you name it in de buurt zit. die hebben ook testzadels van de barefoot zadels dus dan moeten ze ook wel een pad aan je kunnen laten zien lijkt me.
90,- euro is niet veel voor een goede pad maar toch weer wel veel als het je toch niet naar je zin is....

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:55

@ TS: TS betekend topicstarter :P
ik heb dat nog nooit gehoord...maar je moet hem ook niet te ver naar voren leggen..

overigens heeft dit pad ook geen banden over de rug:
http://www.mijnwinkel.nl/shop70000/

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:58

siskeh schreef:
@ TS: TS betekend topicstarter :P
ik heb dat nog nooit gehoord...maar je moet hem ook niet te ver naar voren leggen..

overigens heeft dit pad ook geen banden over de rug:
http://www.mijnwinkel.nl/shop70000/


Die hebben wij ja! :D

paardebloemp
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 22:05

Topicstarter.. Dat had ik kunnen bedenken! :P

Maar het maakt toch niet uit waar je hem legt voor die druk? Ik bedoel, waar je hem ook legt, die band blijft ergens om heen moeten gaan (rare zin :P)

Die bbp was ik ook al eens tegen gekomen. Bedankt voor het zoeken :) Was hem alweer vergeten eigenlijk.. Ik weet niet meer waarom ik die niet wilde. Misschien omdat ik geen idee had van de kwaliteit. Er staat geen merk enzo bij, dus weet je niet hoeveel aandacht er was voor het paard. Van Barefoot weet ik zeker dat ze het hebben vormgegeven op een voor paarden prettige manier (ik ken de zadels en ze hebben ook wel een naam hoog te houden)

paardebloemp
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 22:13

Die hebben wij ja! :D[/quote]

Dat is interessant! Heb je enig idee hoe de pad bij de ruggengraat zit? Ontlast het die een beetje? En hoe stevig is de pad? Ik weet iig al dat hij heel lekker zit :P

Toch hoop ik ook dat er nog iemand hier is die de ride-on-pad van Barefoot heeft.. Lijkt er niet op :(

sann1
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:27

paardebloemp schreef:
Die hebben wij ja! :D


Dat is interessant! Heb je enig idee hoe de pad bij de ruggengraat zit? Ontlast het die een beetje? En hoe stevig is de pad? Ik weet iig al dat hij heel lekker zit :P

Toch hoop ik ook dat er nog iemand hier is die de ride-on-pad van Barefoot heeft.. Lijkt er niet op :([/quote]

misschien dat ik er nog zo een ga kopen, moet eerst mijn huidige zadel verkopen voor ik een ander zadel kan kopen en dan voor erbij neem ik zo'n pad. vind buitenrijden zonder zadel heerlijk maar met een pad heb ik denk net iets meer houvast aangezien mijn paardje niet altijd even nauwkeurig haar voetjes optilt en dus nogal eens struikelt is het toch handig als je net iets meer grip hebt.

mocht ik een pad aanschaffen hou ik je op de hoogte ;)

heeft er trouwens iemand ervaring met boomloze barefoot zadels? zit erover te denken om er 1 aan te schaffen maar twijfel heel erg ivm mn gewicht enzo. maat 44 / xl van kleding, heb een fjord. de man van boomloosrijden.nl zei dat het makkelijk kan boomloos rijden met mijn formaat maar kan ik dat ook op buitenritten van +- 4 uur? dit doe ik namelijk geregeld en wil er zeker van zijn dat het geen problemen geeft. iemand raad / tips / ervaringsverhalen voor mij?

ojah voor het geval mensen meteen eroverheen gaan: zou je niet eerst zorgen dat je wat minder weegt voor je gaat rijden zonder zadel?.....: word aan gewerkt!!! maarja dat gaat natuurlijk niet over 1 nacht ijs.
danku!!!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:21

een BF zadel moet prima kunnen als je iets meer weegt,
maar persoonlijk vind ik dat meer van je rijkunsten afhangen dan van je gewicht, ben je zwaar en kun je goed meebewegen, dan is er minder aan de hand als je iets minder zwaar bent en je paard blokkeerd!

overigens, met maat 44 ben je nog niet eens over de top zwaar vermoed ik!(afhankelijk van je lengte dan)

ik weet dat er trektochten op BF gedaan worden, dus ik denk dat je er best lange buitenritten mee kunt maken(al zou je denk ik niet 4 uur achter elkaar blijven zitten)


dat niemand het ride-on pad heeft komt doordat het pad nog maar net op de markt is, dus niemand heeft hem nog...
verder weet ik ook niet of er echt vraag is naar het pad..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:28

Ik denk dat TS een beetje een grensgevalletje is kwa boomloos rijden. Nee dat bedoel ik niet negatief maar spreek uit eigen ervaring.
Toen ik nog reed woog ik zo'n 68 a 70 kg met een lengte van 1.70m en ik had een boomloos zadel (cheyenne 1ste model). Ondanks de goede pad en de dubbele inlages kreeg mijn paard toch drukplekken omdat er door het lichtrijden toch piekbelasting ontstond.

Echter is dit alweer bijna 3 jaar geleden, inmiddels zijn er meerder boomloze zadels en is de techniek in de barefoots sterk verbetert.
Ik adviseer TS dan ook goed te kijken, je er goed in te verdiepen en een aantal testzadels te proberen.

De meeste BBP hebben geen ruggengraat vrijheid en zullen die dus nooit vrijlaten.
Ik geloof dat Mattes er wel eentje heeft waar je foam in kunt schuiven.

Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een BBP. Vind die van Voest erg mooi maar wel aan de prijs.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:37

@cowgirl: het klopt idd wel dat de zadels sterk verbeterd zijn!
dus voor TS zou dan ook de tip zijn om een zo nieuw mogelijk zadel te kopen, bijv. eentje met VPS

overigens weeg ik ongeveer net zo iets als jouw, maar ik ben wel 10 cm langer, en ik vind mezelf echt niet in een zwaardere gewichtsklasse passen!

paardebloemp
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-05-09

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:13

TS (=ik) zoekt geen barefoot zadel, maar een bbp ^^ Sann1 was degene die vroeg naar barefoot zadel. Ik denk dat je voor ervaringen van mensen met eenzelfde gewicht en boomloos rijden elders op bokt erg veel kunt lezen :) Ik leid het niet uit je verhaal af, maar het lijkt me niet verstandig om 4 uren met een bbp te gaan rijden.

@cowgirl. Ik heb nog nooit een barebackpad in handen gehad, dus kon alleen maar raden hoe het bij ruggengraat zit. Bedankt voor je info! Ik denk dat volledige ruggengraatvrijheid ook geen streven is, maar als er meer vulling aan de weerszijden zit, moet het de druk er toch wel een beetje afhalen lijkt me.
Die van Voest is idd erg mooi en zal ook wel goed zijn. Maarja, je moet het geld er wel voor hebben..

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:18

@TS: sorry verkeerd gelezen!
maar het is niet verstandig om 4 uur op een bbp te gaan rijden, heeft nog niet eens zo veel met het paard te maken, maar de gemiddelde ruiter houd dat ook niet echt vol!

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:38

waarom zou je geen 4 uur op een bbp kunnen rijden?
Sorry, maar sommige gaan bij ons met een bbp naar buiten, als de ruiter het maar aan kan om 4 uur op een bbp te rijden. ;)

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:22

@leandrotje: klopt, het kan wel, maar er zijn ook vrij veel ruiters die dat niet aankunnen....
natuurlijk scheelt het wel als je af en toe een stukje ernaast gaat lopen (en dan mag je er weer op zien te komen)

sann1
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:24

siskeh schreef:
@leandrotje: klopt, het kan wel, maar er zijn ook vrij veel ruiters die dat niet aankunnen....
natuurlijk scheelt het wel als je af en toe een stukje ernaast gaat lopen (en dan mag je er weer op zien te komen)


haha ja waarschijnlijk is dat de grootste uitdaging ;)
wanneer je dan geen opstapje of iets in de buurt hebt...

paardebloemp
Berichten: 324
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:02

Maar voor het paard is het toch ook niet fijn lijkt me.. Je zit de hele tijd 'door', wat niet altijd even net gaat (bonken in de rug is niet zo prettig voor het paard) en de drukverdeling is niet optimaal, dus er ontstaan na een paar uur wel vervelende plekken op de rug waar de meeste druk komt, wat voor het paard niet zo fijn is.
Denk ik..

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:25

@TS: dat heeft heel erg veel met je eigen zit te maken...
je hoeft niet te bonken e.d.