Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dieseltje09 schreef:Iemand die kan helpen puzzelen?
We hadden een fijne waldhausen elastik singel maar die werd te groot.
Over maar een Edix Cresent in maatje kleiner en dat werkte fijn maar ik had het vermoeden de laatste tijd dat het laatste randje van het middelste gedeelte niet meer aansluit bij het borstbeen. Expres singel nu paar dagen niet afgenomen na het rijden en inderdaad je ziet precies aan de afzetting van het huidvet dat hij daar niet aansluit![]()
Hier bedoel ik:
[ Afbeelding ]
Probleem is dat mijn haflinger dus wel echt de singel groeve ver naar voor heeft en door de schouder die wat verder naar achteren ligt in combinatie met de bollere buik was dit altijd genoeg…
Iemand ideeën wat fijne singel kan zijn?
Zinzi_jewel schreef:Oei rubber , daar kreeg onze pony enorme plekken van !
Ben heel tevreden van Connect singel. Past al onze paarden super fijn . Ook de pony met singel plaats ver naar voren .
SandraWierda schreef:dieseltje09 schreef:Iemand die kan helpen puzzelen?
We hadden een fijne waldhausen elastik singel maar die werd te groot.
Over maar een Edix Cresent in maatje kleiner en dat werkte fijn maar ik had het vermoeden de laatste tijd dat het laatste randje van het middelste gedeelte niet meer aansluit bij het borstbeen. Expres singel nu paar dagen niet afgenomen na het rijden en inderdaad je ziet precies aan de afzetting van het huidvet dat hij daar niet aansluit![]()
Hier bedoel ik:
[ Afbeelding ]
Probleem is dat mijn haflinger dus wel echt de singel groeve ver naar voor heeft en door de schouder die wat verder naar achteren ligt in combinatie met de bollere buik was dit altijd genoeg…
Iemand ideeën wat fijne singel kan zijn?
Kijk eens naar de butterfly van rainer. Perfect voor mijn haflinger met singelgroeve ver naar voren. Ivm rubber op de buik moet je deze iets groter nemen dan standaard.

Celebi schreef:Zo op die laatste foto ziet het er netjes uit. Nadeel bij Mattes is dat er altijd veel stof boven de gespen zit (en ernaast ook trouwens), waardoor je met kleinere en compactere paarden/pony's niet uitkomt. Hoewel de eerste foto's wat opgepropt lijken zo vanuit die scheve hoek, vind ik de singel op de rij foto netjes van lengte en mooi aansluiten.
koend schreef:Ik heb op mijn jong paard, langgelijnd, licht, hoogbenig type, het omgekeerde probleem.
Het zadel schuift wat naar achter.
Met een prolite gaat het redelijk, maar toch.
Ik vraag me af welke singel nog beter zou zijn.

dieseltje09 schreef:Zinzi_jewel schreef:Sommige paarden waarderen juist lange stoten niet!
Bij 1 van onze pony s juist andersom maar de simpelste rechte singel werkt het beste
Ze doet alleen moeilijk met de butterfly, nog nooit bij andere dressuursingels gedaan. Ik gok door de borstplaat van rubber