Toch maar een andere singel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 20:31

Die butterfly lijkt hard op de eric le tixerant singel?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 22:02

Even een vraagje, waarvan ik denk dat hier misschien iemand het weet..

Ik kan nergens een fijne athletico singel zonder bont vinden… iemand tips?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 12:28

Ik kom ook even binnenvallen:

Ik zie heel veel Stubben Equi-soft singels (2ehands) te koop staan. Ik heb het idee dat het fantastische singels zijn, waarom doet iedereen ze weg?
(ik wil er een aanschaffen)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 15:28

Ik vondt de rek enorm waardoor bepalen wanneer vast genoeg zat lastig was .
En mijn paarden wel mogen blijven ademen :D
Verder fijne singel

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 21:23

Iemand die kan helpen puzzelen?

We hadden een fijne waldhausen elastik singel maar die werd te groot.
Over maar een Edix Cresent in maatje kleiner en dat werkte fijn maar ik had het vermoeden de laatste tijd dat het laatste randje van het middelste gedeelte niet meer aansluit bij het borstbeen. Expres singel nu paar dagen niet afgenomen na het rijden en inderdaad je ziet precies aan de afzetting van het huidvet dat hij daar niet aansluit >;)

Hier bedoel ik:

Afbeelding

Probleem is dat mijn haflinger dus wel echt de singel groeve ver naar voor heeft en door de schouder die wat verder naar achteren ligt in combinatie met de bollere buik was dit altijd genoeg…

Iemand ideeën wat fijne singel kan zijn?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 22:29

dieseltje09 schreef:

Over maar een Edix Cresent in maatje kleiner en dat werkte fijn maar ik had het vermoeden de laatste tijd dat het laatste randje van het middelste gedeelte niet meer aansluit bij het borstbeen. Expres singel nu paar dagen niet afgenomen na het rijden en inderdaad je ziet precies aan de afzetting van het huidvet dat hij daar niet aansluit >;)

Hier bedoel ik:

[ Afbeelding ]

Probleem is dat mijn haflinger dus wel echt de singel groeve ver naar voor heeft en door de schouder die wat verder naar achteren ligt in combinatie met de bollere buik was dit altijd genoeg…

Kijk eens naar de butterfly van rainer. Perfect voor mijn haflinger met singelgroeve ver naar voren. Ivm rubber op de buik moet je deze iets groter nemen dan standaard.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 22:36

Oei rubber , daar kreeg onze pony enorme plekken van !

Ben heel tevreden van Connect singel. Past al onze paarden super fijn . Ook de pony met singel plaats ver naar voren .

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 23:51

Zinzi_jewel schreef:
Oei rubber , daar kreeg onze pony enorme plekken van !

Ben heel tevreden van Connect singel. Past al onze paarden super fijn . Ook de pony met singel plaats ver naar voren .

Grappig, mijn haffie krijgt echt heel snel schuurplekken etc en bij deze dus juist niet. Zo zie je maar elke pony/ paard is anders _/-\o_

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 00:19

Gelukkig maar voor de winkeliers anders waren we zo klaar met spullen kopen _/-\o_

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 06:40

SandraWierda schreef:
dieseltje09 schreef:

Hier bedoel ik:

[ Afbeelding ]

Kijk eens naar de butterfly van rainer. Perfect voor mijn haflinger met singelgroeve ver naar voren. Ivm rubber op de buik moet je deze iets groter nemen dan standaard.

Ik ben ook nog steeds fan van de Butterfly voor mijn Arabier. Geen schuurplekken en de singel sluit mooi aan. De Edix sloot bij haar ook niet mooi aan.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:30

Ik heb op mijn jong paard, langgelijnd, licht, hoogbenig type, het omgekeerde probleem.
Het zadel schuift wat naar achter.

Met een prolite gaat het redelijk, maar toch.
Ik vraag me af welke singel nog beter zou zijn.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 14:36

Hoi allemaal,
Na een aantal singel geprobeerd te hebben,op advies van de hypostore de mattes crescent slim aangeschaft.
Dit is de maat 70 cm.
Is deze singel niet te lang?
Ik rijd normaal met de lemieux gel tek in maat 65 cm, alleen die lijkt wat van de buik af te staan?
Ik zou ook een foto toevoegen van de bouw van het paard.
Op de foto van links genomen is de Mattes singel nog niet helemaal aangesingeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 19:50

Zo op die laatste foto ziet het er netjes uit. Nadeel bij Mattes is dat er altijd veel stof boven de gespen zit (en ernaast ook trouwens), waardoor je met kleinere en compactere paarden/pony's niet uitkomt. Hoewel de eerste foto's wat opgepropt lijken zo vanuit die scheve hoek, vind ik de singel op de rij foto netjes van lengte en mooi aansluiten.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 20:23

Celebi schreef:
Zo op die laatste foto ziet het er netjes uit. Nadeel bij Mattes is dat er altijd veel stof boven de gespen zit (en ernaast ook trouwens), waardoor je met kleinere en compactere paarden/pony's niet uitkomt. Hoewel de eerste foto's wat opgepropt lijken zo vanuit die scheve hoek, vind ik de singel op de rij foto netjes van lengte en mooi aansluiten.

Klopt inderdaad! Omdat er zoveel stof bovenuit steekt leek het een beetje aan de lange kant, de gespen zitten inderdaad een stuk lager.
Ik heb al bewust de slim versie genomen, de normale leek me erg breed

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 20:57

Die is zeker niet te lang.

koend schreef:
Ik heb op mijn jong paard, langgelijnd, licht, hoogbenig type, het omgekeerde probleem.
Het zadel schuift wat naar achter.

Met een prolite gaat het redelijk, maar toch.
Ik vraag me af welke singel nog beter zou zijn.

Heb je standfoto’s zowel met, als zonder zadel? Voor het type paard wat je omschrijft vraag ik me af of prolite de beste keuze is.

Ik kan zelf ook wel wat advies gebruiken. Nieuw zadel aangeschaft.
Ik rijd inmiddels al weer een aardige tijd met de Mattes Crescent, en hoewel de pasvorm me niet tegen staat, ben ik het bont wel zat. Het is altijd vies en ik vind het onderhoud vervelend.

Een butterfly lijkt me een mooie om eens te proberen, maar wellicht zijn er nog andere opties. Het liefst dus van leer.
En ja, ze is te dik :Y)

Afbeelding
Afbeelding
ik heb later nog 1 gaatje aangesingeld.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 09:33

Heb soortgelijk model als butterfly liggen , geheel van leer.
Maar ik blijf toch bij de Mattes

Voor degene die voor interessant geld wil proberen wil ik mijn butterfly model wel verkopen
Is 65 cm van connect
Evt een 55 zelfde model te koop
Nieuwprijs €130 mag weg voor de helft
Tevens lange singel van mattes 135 cm
Zgan gezien we toch lange stoten aan zadel hebben gezet .
En een zgan 30" westen singel mattes
Beide zwart

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 21:07

Afbeelding
Afbeelding

De foto met zadel is na een ritje. Deze keer schoof het zadel maar beperkt naar achter; ze had de hele dag op de weide gelopen met een klein grasbuikje voor gevolg.

Het paard wordt in april 4 en moet dus nog uitzetten. Daarom zou ik liefst nog wachten om een nieuw zadel te kopen. Het zadel lijkt overigens te passen.
Ik probeerde ook al een zadel met bredere boom, maar dat was nog slechter.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 07:03

Voor dit type paard zou een athletico singel een optie zijn, een soort omgekeerde "banaan"singel.
De onderste dus.
Afbeelding

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 09:07

Bedankt different1, een athletico dus.
Iemand ervaring mee?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 12:07

Nou opnieuw terug naar de tekentafel lijkt het… op aanraden van jullie een Butterfly gekocht maar mijn merrie lijkt deze niet te accepteren. Normaal is ze nooit boos op de singel maar met de Butterfly is ze wel wat nijdig (boos kijken, nijdig happen in het touwtje) misschien tijd van de maand. Maar ben bang dat het de singel is. Want met mijn springzadel met bijhorende singel was er gister niets aan de hand.

Daarnaast is voor de extra zekerheid de zadelmaker geweest, nog eens check voor het zadel maar die ligt verder echt als een huis. De singel is alleen wel echt een probleem. Zijn advies, andere singel en bij voorkeur een met meer ruimte tussen de gespen. (Ala wow)

En voorkeur singel die wat naar voren geplaatst is want ik moet nu eigenlijk ongelijk singelen (de achterste stoot zit aan alle 2 de kanten 1 gat langer maar daardoor komen eigenlijk de takken van de zadelboom net aan te strak op het lijf, maar als ik gelijk singel dan bungelt de voorste stoot er maar beetje bij)

Jullie nog ideeën? Want ruim €300 voor een WOW singel “op de gok” vind ik wel echt te veel van het goede

Merrie in kwestie met haar dressuurzadel, wordt gesingeld op de voorste en achterste stoot
Afbeelding

Met haar springzadel zowel met een JL singel met buikflap als een Tekna anatomisch geen probleem

Afbeelding

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 12:51

Sommige paarden waarderen juist lange stoten niet!
Bij 1 van onze pony s juist andersom maar de simpelste rechte singel werkt het beste

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 13:10

Zinzi_jewel schreef:
Bij 1 van onze pony s juist andersom maar de simpelste rechte singel werkt het beste

Ze doet alleen moeilijk met de butterfly, nog nooit bij andere dressuursingels gedaan. Ik gok door de borstplaat van rubber

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 13:13

Ja die waardeerde onze pony ook niet
Had een Acavallo singel met rubber achtig iets aan de huidkant .
Maar kan me wel voorstellen dat dat aan de vacht trekt en dat is niet fijn .

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 13:33

dieseltje09 schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Ze doet alleen moeilijk met de butterfly, nog nooit bij andere dressuursingels gedaan. Ik gok door de borstplaat van rubber

Dat rubber onderop bij de Butterfly Dressuursingel Rainer heb ik nooit gesnapt, dat plakt en trekt haren mee, als je dan een gevoelig paard hebt is het echt niet fijn (denk maar aan je eigen haarpijn als je ze eens verkeerd kamt)

Ik heb toevallig de Busse te koop (butterfly type- maar dan van leer) Voor mijn huidige merrie is hij te kort (60cm) https://www.vinted.nl/items/7279087432- ... l-laurenza

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 14:13

Die zoals hierboven heb ik ook van Connect 55 cm en 65 cm
Ben toch terug bij mn mattes singel dressuur

De western en lange variant in de verkoop