Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:08

Joh. Ik kijk met m’n neus kennelijk , haha

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:55

Ook ik sluit even aan op zoek naar raad en ervaring.

Wij krijgen onze nieuwe E pony dit weekend. We zoeken een springzadel voor tiener dochter. Gesproken met passer die Wintec, Atena en Bates verkoopt. Passer raadt een nieuwe Wintec Jump aan voor een prijs van onder de 1000,-, precies ons budget. Nu twijfel ik, is dat wel goede kwaliteit? Pony gaat veel en hoger springen. Past die dan op alle pony/paarden met dat aanpasbare systeem want consult moet dan nog plaatsvinden?

Ik ken Wintec wel maar alleen een hele oude op een kleine pony.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:02

Ik heb 130 gesprongen met een wintec zadel, was wel een veelzijdig, maar zelf erg blij mee :)

Nu weer een wintec gekocht voor 150 euro, kopijzer + blokken mistte, maar kopijzer hadden we toch wel :+

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:24

Ik vind de huidige generatie Wintec van prima kwaliteit. Mijn vorige heb ik ingeruild in verband met te groot voor de pony en dat zadel was na 4 jaar nog als nieuw. Ik denk dat je er geen miskoop aan doet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:31

Als de passer je zonder het zadel op het paard te passen een zadel wil verkopen kun je beter op zoek naar een andere zadelpasser.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:51

Weet iemand of de vorm van de boom/ kussens van de 500 en Isabel anders zijn?
De ene bijv wat rechter en de ander meer gebogen?

Of is de 'onderkant' bij alle modellen gelijk...

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 09:25

TNIE2021 schreef:
Ook ik sluit even aan op zoek naar raad en ervaring.

Wij krijgen onze nieuwe E pony dit weekend. We zoeken een springzadel voor tiener dochter. Gesproken met passer die Wintec, Atena en Bates verkoopt. Passer raadt een nieuwe Wintec Jump aan voor een prijs van onder de 1000,-, precies ons budget. Nu twijfel ik, is dat wel goede kwaliteit? Pony gaat veel en hoger springen. Past die dan op alle pony/paarden met dat aanpasbare systeem want consult moet dan nog plaatsvinden?

Ik ken Wintec wel maar alleen een hele oude op een kleine pony.

Ook bij wintec zou ik aanraden om een goede zadelpasser te laten komen. De balans tussen het kopijzer en de kussens (die aangepast kunnen worden dmv het riser systeem) komt best nauw. Ik laat Dana Scheepbouwer 2x in het jaar komen voor zowel mijn isabell als mijn jump 500. Zij verkoopt naast wintec ook andere merken zadels.
Ik vind de jump ook erg fijn zitten. Spring nog niet hoog met mijn pony (nog een jong dier). Maar gekke sprongen of wanneer we niet goed uitkomen zit ik er prima mee uit. Heb eigenlijk nog geen moment gehad dat het zadel me te weinig steun gaf, of me in de weg zat. Vind het erg fijn dat de wrongen erg goed verplaatsbaar zijn en eventueel ook vervangen kunnen worden door grotere/kleinere.
De zitting vind ik wel iets harder dan van de isabell, maar goed in het dressuur zadel maak ik ook meer kilometers en de jump is nog wel erg nieuw (begin dit jaar aangeschaft).