Edix zadels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 16:27

Sodeju, die is wel heel kort, vooral vergeleken met de lengte van de zweetbladen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 16:36

Oh dat voorover kiepen herken ik niet. Ik vond hem net lekker gebalanceerd.
Kort is hij wel ja, maar dat was ook nodig, gelukkig ben ik zelf erg slank want een 17inch zadel zou al niet echt makkelijk passen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 16:44

Deze is heel kort inderdaad!
Die ik gepast had lag op het oog wel prima, maar ik zat er dus totaal niet lekker in. Misschien ook wel door mijn te ronde billen :Y) .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 18:10

Afbeelding

Even voor de maatvoering. S is idd erg klein/kort

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 12:22

Heeft iemand ervaring met de Edix Icelandic? Ik kan er bij Edix op de site niks over vinden, terwijl ze wel verkocht worden....
Ik zoek een bruine in 17 inch.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 15:16

Ik heb een Tudor Icelandic op mijn Tinker merrie. Nu ruim drie jaar in gebruik. Fijn zadel met wrongen die eruit kunnen. Het is in feite gewoon een Tudor, maar met een lagere lepel.

Als je op mijn naam filtert zie je aan aantal foto's. Ook qua slijtage voor wie dat nog wilde zien :)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:48

Dank Nimby!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 15:19

Is er iemand die van de double t bar beugelriemen de kortste heeft en/of mij kan vertellen waar hierop de langste rijlengte is? Ik heb bij de mijne nog een gaatje over maar wil liever dat het hoesje wat lager hangt en dat ik korter kan indien nodig, dus overweeg ik de korte te kopen. Maar ik wilde graag even weten of ik dan nog wel toekom qua lengte

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 11:14

Ik heb de Edix Union en die is aangemeten op 2 van mijn paarden (dus met de juiste inlages) maar nu wil ik hem ook op paard 3 gaan gebruiken. Zijn er specifieke punten waar ik naar moet kijken, weet iemand dat?

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:31

Hoi allemaal! Helaas staat mijn paard te koop en past mijn nieuwe Edix Tariq niet op mijn nieuwe paard ivm hoge schoft.. begreep dat dit model met name geschikt zou zijn voor paarden met weinig schoft. :(

Heeft iemand tips waar ik hem het beste kan verkopen? Of evt inruilen? Is een 18 inch Tariq die nog geen 5 keer gebruikt is (gekocht juni), met aankoopbon en garantie -O- Had hem het liefste gehouden, maar gaat nooit passen.. Heb hem al op facebook e.d. staan maar weinig reacties tot nu toe. Mocht iemand tips hebben of op zoek zijn naar eentje stuur maar pb!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:47

Marktplaats is vaak wel the place to be :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:39

Kincses schreef:
Hoi allemaal! Helaas staat mijn paard te koop en past mijn nieuwe Edix Tariq niet op mijn nieuwe paard ivm hoge schoft.. begreep dat dit model met name geschikt zou zijn voor paarden met weinig schoft. :(

Heeft iemand tips waar ik hem het beste kan verkopen? Of evt inruilen? Is een 18 inch Tariq die nog geen 5 keer gebruikt is (gekocht juni), met aankoopbon en garantie -O- Had hem het liefste gehouden, maar gaat nooit passen.. Heb hem al op facebook e.d. staan maar weinig reacties tot nu toe. Mocht iemand tips hebben of op zoek zijn naar eentje stuur maar pb!

Marktplaats inderdaad, of een aantal FB groepen die specifiek gericht zijn op zadels. Daarnaast zou je wellicht nog wat dealers aan kunnen schrijven?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:39

Ik zat zobdag voor het eerst op mijn puppypaard met zijn union. Deed hij super braaf en ik ben echt fan van hoe die zit.

Wat zijn jullie ervaringen met mesh inlages? Ik heb een pad met wol onderaan, doet die mesh dan nog iets? Ik merk dat hij er heel erg onder zweet...

Afbeelding

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:34

lotje5lotje schreef:
Heeft iemand ervaring met de Edix Icelandic? Ik kan er bij Edix op de site niks over vinden, terwijl ze wel verkocht worden....
Ik zoek een bruine in 17 inch.

Boomloos in Balans heeft die als demozadel en verkoopt ze regelmatig.