Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 13:49

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 13:51

Mink, lemon, bleubell, ink bleu, heritage blauw, heritage bruin, olive, oak, earth moss, alpine, rioja, bruin, denim en loire azure.
Navy ligt in de auto.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 20:00

Iemand hier interesse in spring dekje loire
- Huntergreen met oornetje maat xl.
- Mink met oornetje xl

- Mulberry loire oornetje xl

Eventueel ruilen tegen dressuur dekjes in de zelfde nette staat mogelijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 20:53

Ik heb een loire peacock en loire mink met memoryfoam voor de liefhebber. :)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 21:25

Heeft hier iemand nog een tip voor een korte mouwen shirtje passend bij de Inkt Blue? :)

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:38

Mocht iemand interesse hebben ik ga dit Lemieux dekje verkopen. 1 keer gebruikt. De suède blush
Afbeelding

GGFJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 16:38

Voor wie wil, mijn Fern S/M dressuur dekje staat te koop. 1x gebruikt maar de kleur is het niet voor mijn paard helaas. Vet jammer, vind het echt een gave kleur met de bruine details |(

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 17:38

Ik zit toch te twijfelen voor de waterdichte vliegendeken van Lemieux, ik heb een hele brede E pony. Valt die heel smal?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 21:43

Het lijkt hier wel een verkooptopic :+

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 22:08

nnicolex schreef:
Ik zit toch te twijfelen voor de waterdichte vliegendeken van Lemieux, ik heb een hele brede E pony. Valt die heel smal?

Ik heb de Lemieux Shower Pro Kudos voor mijn merrie met redelijk brede borst, dat past goed, dus valt in ieder geval niet smal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 22:12

Voor degene die het vroeg; het verschil tussen een full (bovenste) en S/m (onderste) op het paard

Afbeelding

Afbeelding

Scheelt inderdaad weinig op het paard. De ruglengte wel

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:06

Farjen schreef:

En t geinige is, ik heb al meerdere keren op een aanbod gereageerd.

Maar dan moet het nog gewassen worden, moeten ze nog foto’s maken, dan moeten ze nog een prijs bepalen.
Zodra ze dat weten, laten ze het je weten..

Je raadt het al; je hoort er nooit weer wat van..
Geldt ook voor de aanbieders in t PsoS/ES topic.

Meld het dan niet denk ik dan :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 10:36

Ik ben er vooral voor de mooie foto's en tips/vragen.

Ik zal ook weer even wat bijdragen :)
Jay blue
Afbeelding
Citron
Afbeelding
Peacock green
Afbeelding
Glacier
Afbeelding

Pennymeisje vermaken, dus toen moest de papaya erop :+
Afbeelding

Marine
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 13:42

Jouw paard kan alle kleuren makkelijk hebben mooney :j

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 17:07

Ligt het aan mij of zijn de nieuwe dekjes (met het nieuwe patroon) een klein stukje groter? De oude suede passen prima onder mijn zadel maar bij de marine/orchid bijvoorbeeld hou ik onder het zweetblad een heel stuk over :')

Misschien komt het ook door het materiaal ofzo, de stof voelt wel dunner namelijk.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 21:01

Haha noviceh ik vind dit juist de moeilijkste (de wildkleur vos dan, de palomino vind ik al makkelijker en de zwart bonte kan je later helemaal alles op kwijt), maar blauw en groentinten doen het er wel lekker op (en laat ik daar nu net veel van houden :') )

Liez bedoel je de Atlantic ipv marine? Marine is nog het oude vierkantje. Ik heb niet het idee dat ze sinds de rechthoekjes patronen groter zijn geworden (ik heb alleen de aller nieuwste collectie niet, dus daar kan ik niet over oordelen). Mijn hele oude met stoffen singelstuk (dus oa mustard, blush, olive etc) zijn wel een fractie kleiner dan alle modellen daarna. Wellicht is het met de full anders, maar bij s/m dus geen merkbaar verschil. Mogelijk vallen ze wel wat anders door de iets dunnere stof ja.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 21:39

mooney schreef:
Haha noviceh ik vind dit juist de moeilijkste (de wildkleur vos dan, de palomino vind ik al makkelijker en de zwart bonte kan je later helemaal alles op kwijt), maar blauw en groentinten doen het er wel lekker op (en laat ik daar nu net veel van houden :') )

Liez bedoel je de Atlantic ipv marine? Marine is nog het oude vierkantje. Ik heb niet het idee dat ze sinds de rechthoekjes patronen groter zijn geworden (ik heb alleen de aller nieuwste collectie niet, dus daar kan ik niet over oordelen). Mijn hele oude met stoffen singelstuk (dus oa mustard, blush, olive etc) zijn wel een fractie kleiner dan alle modellen daarna. Wellicht is het met de full anders, maar bij s/m dus geen merkbaar verschil. Mogelijk vallen ze wel wat anders door de iets dunnere stof ja.

Ohja de atlantic inderdaad haha. Haal die altijd door elkaar! Misschien toch maar eens een s/m dekje proberen van een nieuwe collectie

DoCumera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 21:44

Voor wie er nog een goed beeld van wil krijgen, dit is de orchid maat L onder een 16 inch zadel. Ik vind het zelf niet heel gek staan. Ik was eerst bang dat maat L veel te groot zou lijken onder 16 inch maar vind het wel meevallen eigenlijk.

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 22:09

Staat prima!

Het ligt ook enorm aan de bouw van je paard hoor. Hoewel de mijne beter een maatje kleiner had kunnen hebben, misstaan de Full dekjes hem toch ook niet met zijn 1.39.

Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 22:36

Dit staat prima inderdaad! Ik zit nu steeds met mijn dressuur singel net op of over het randje van het dekje. Lijkt me niet heel prettig zitten voor hem :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 22:58

Ik blijf jouw in de kamer trek talent knap vinden Celebi! Bij jou misstaat die full echt niet, maar op die van mij ziet het er niet uit haha.

Ik heb mijn L dekjes weg gedaan omdat ik het alleen op de grootste net ok (maar ook niet echt mooi) vond, de s/m vallen veel beter ook al is het verschil niet mega als je ze bij elkaar legt. Met mijn 16 inch wintec zadel ziet het er alsnog suf uit, maar die heeft ook hele gekke korte zweetbladen (zie bovenstaande foto van de palomino). Mijn barebackpad is ook maatje shet/kleine pony dus dat hoeft ook niet groot.
Het ligt dus ook maar net aan hoe je zadel verder in elkaar zit, de ene 16 inch is de andere niet.

Mijn wildkleur is momenteel 1.48 (kont staat een stuk hoger dus verwacht uiteindelijk 1.51 ongeveer) maar met behoorlijk korte rug en de palomino is 1.32. Mijn zwartbonte wordt ook rond de 1.50 denk ik.

Singel op of over het dekje is inderdaad niet fijn.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 23:52

Soms denk ik inderdaad dat de kamer 3 keer zo groot is dat ie eruit ziet. :')

Heb wel eens getest met een onderlegger met bont en toen had ik geen kamer meer om het dekje in te trekken en dat was vreselijk. De dekjes zijn dan zo lang dat het echt niet kan haha.

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 00:57

Farjen schreef:

Ik zeg het juist hier voordat die op marktplaats gaat, omdat ik weet dat hier de echte Lemieux die hard fans meelezen. Ik denk dat af en toe een keer iets aanbieden niks mis mee is. Maar je hele collectie of 10 dekjes aanbieden is wat anders, daar is dit topic niet voor, maar de suède blush is een limited edition geworden dus vraag ik het eerst hier

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 08:52

annaxmaex schreef:
Farjen schreef:

Ik zeg het juist hier voordat die op marktplaats gaat, omdat ik weet dat hier de echte Lemieux die hard fans meelezen. Ik denk dat af en toe een keer iets aanbieden niks mis mee is. Maar je hele collectie of 10 dekjes aanbieden is wat anders, daar is dit topic niet voor, maar de suède blush is een limited edition geworden dus vraag ik het eerst hier

Maakt mij verder niet uit hoor, maar de laatste berichten waren allemaal verkoop-berichten dus het viel wel op :)

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:12

LeMieux zelf heeft ook weer sale :)