Vroeger had je van die caps, die pasten - of niet. Je ging naar winkel, zette alles op, en degene die pastte kocht je. Ze leken toch allemaal op elkaar.
Ik heb nu zo'n cap met een verstelknop achterop. Die zit precies op een plek waar ik knallende hoofdpijn van krijg, ook na een half uurtje. Caps zonder zo'n knop zijn nauwelijks te vinden (of zijn een Kep van 400 euro).
Ik wil geen enorm dure cap, zeker nu ik weet dat je die elke 3-5 jaar dient te vervangen:
Citaat:"Ook al ben je nog nooit gevallen met je cap, heb je hem jarenlang zorgvuldig opgeborgen en is er geen houdbaarheidsdatum voor caps, toch raden we aan om de cap uiterlijk 8 jaar na de productiedatum te vervangen; bij intensief gebruik na 3 tot 5 jaar. De onderdelen van een cap zijn onderhevig aan een verouderingsproces en afhankelijk van de gebruiksfrequentie, de opslagomstandigheden en het onderhoud zal vroeg of laat slijtage optreden. Maar hoe kom je erachter hoe oud een rijcap eigenlijk is? Aan de binnenkant van de helm vind je een sticker met de productiedatum."
aldus Kramer ruitersport, https://www.kramer.nl/advies/faq-over-rijcaps#faq3
Mijn hoofd lijkt ook wat ovaal voor de rondere caps.
Wat is voor jullie de meest comfortabele cap? Waar kocht je die (en wat kostte deze)?