De fijnste longeersingel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

De fijnste longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 23:27

Een gevalletje ‘door de bomen het bos niet meer zien’. Wat is nu echt de fijnste longeersingel voor dubbele lijnen?

Elisa2

Re: De fijnste longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 08:59

Dat hangt echt heel erg van je doel af en hoe je de lijnen het liefst bevestigd.

In ieder geval is het belangrijk dat ze grote ringen hebben waar de lijnen makkelijk doorheen kunnen schuiven en afhankelijk van je doel kunnen meer of minder ringen fijn zijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 09:02

Ik vind de barefoot singel heel fijn. Die laat ook mooi de schoft en ruggengraat vrij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 10:13

SansaS schreef:
Ik vind de barefoot singel heel fijn. Die laat ook mooi de schoft en ruggengraat vrij.

Wordt ook enthousiast gebruikt met lange lijnen of dubbele longeerlijn inderdaad :j

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 11:30

Ik vond de BR gentle heel fijn :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 12:56

SansaS schreef:

Ik heb die ook, maar vind het toch tegenvallen. De ronde ‘schijven’ vind ik net iets te veel in de rug prikken. Kan natuurlijk aan de vorm van de rug van mijn paard liggen. Dus die ligt nu stof te verzamelen in de schuur.
Ik gebruik dus weer een gewone neopreen singel met extra ringen aan de zij-onderkant, totdat ik iets beters heb gevonden.
Ik overweeg een schofttuig (met flexibele boom en liefst kussens die met klittenband te verstellen zijn).

De Barefoot, ik denk 6-7 jaar geleden
Afbeelding

Afbeelding

Gewone singel, ruim 10 jaar (en drie hoofdstellen / optomingen) geleden
Afbeelding

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 13:04

Na een lange zoektocht ben ik bij de DS longeersingel uitgekomen. Schoftvrijheid en aanpasbaar kopijzer en de bovenste 2 ringen staan rechtop wat ik ook heel fijn vind. Dat is trouwens niet zo op de video op die pagina maar bij mijn singel wel.
Wij zijn met een opgemeten schoftboog naar Doetichem gereden zodat we meteen de juiste (niet standaard) boom erin konden krijgen.
Ben er erg blij mee. Hij was niet goedkoop maar ik vind 'm het geld zeker waard.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:29

Hilary schreef:
SansaS schreef:

Ik heb die ook, maar vind het toch tegenvallen. De ronde ‘schijven’ vind ik net iets te veel in de rug prikken. Kan natuurlijk aan de vorm van de rug van mijn paard liggen. Dus die ligt nu stof te verzamelen in de schuur.
Ik gebruik dus weer een gewone neopreen singel met extra ringen aan de zij-onderkant, totdat ik iets beters heb gevonden.
Ik overweeg een schofttuig (met flexibele boom en liefst kussens die met klittenband te verstellen zijn).

De Barefoot, ik denk 6-7 jaar geleden
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gewone singel, ruim 10 jaar (en drie hoofdstellen / optomingen) geleden
[ Afbeelding ]

Je kunt er een bredere pommel inzetten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:42

Volgens mij is dit al een vrij brede, maar ik zal het eens checken voor de zekerheid!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 00:26

Zonder twijfel de barefoot! Tig geprobeerd maar deze ligt toch het beste. Was wel even zoeken naar de juiste maat pommel maar die zijn makkelijk te wisselen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 07:14

Hier ook fan van de barefoot singel

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 09:17

Die van Lammert Haanstra.
Hele goede kwaliteit, ruggengraatvrijheid, werkt heel fijn, ligt als een huis.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 18:25

Elisa2 schreef:
Dat hangt echt heel erg van je doel af en hoe je de lijnen het liefst bevestigd.

In ieder geval is het belangrijk dat ze grote ringen hebben waar de lijnen makkelijk doorheen kunnen schuiven en afhankelijk van je doel kunnen meer of minder ringen fijn zijn.

Voornamelijk voor longeren met dubbele lijnen en werken met lange lijnen. Verschillende mogelijkheden qua ringen is daarom ook wel fijn :)