Ik weet maar heel weinig van Freemax af hoor, daarvoor moet je Kitty van Kifra Horse hebben
Was het niet Freemax waarbij je een oude versie had met T-haak fenders die wel eens problemen gaven met uitscheuren / uitrekken ofzo...? Of ben ik nou in de war met een ander merk
Dan zou dat nog wel iets zijn om op te letten, behalve het kwaliteits verschil tussen de Cow en Buffel versie.
Bedankt voor de tips! helaas denk ik dat deze gaat afvallen, omdat de verkoper twijfelt of deze een verwisselbare fork heeft... Dat heb ik wel echt nodig.
Mocht er iemand in dit topic een freemax MET verwisselbare fork verkopen hoor ik het graag
Je moet vooral de zadels van na 2015 hebben volgens mij, dat zijn de nieuwe. De fork is verwisselbaar en hard (vandaar dat het door sommige semiboomloos wordt genoemd), het zitgedeelte en de kussens (of noem je dat anders bij een westernzadel?) Is alleen van leer en bont gemaakt. Je moet dus een speciale pad met inlages voor boomloze zadels
Vraag de verkoper even wat voor nummer het zadel heeft, daaraan kun je zien wat het bouwjaar is
Nu dat ik wat meer in het Freemax wereldje gedoken ben valt mij op dat er véél zadels aangeboden worden tussen 2010 en 2014, met verwisselbare fork. Ik heb begrepen van mijn grote vriend Chatgpt dat de zadels met verwisselbare fork pas vanaf 2015 geïntroduceerd zijn.
Weet een van jullie hoe dit kan? Betreffen dit dan allemaal zadels waar eigenhandig de verwisselbare forks in gepropt zijn? Of waren dit toch wel al modellen met een verwisselbare fork?
Inmiddels heb ik een zadel gekocht, MET verwisselbare fork echter in maatje 2. Omdat deze te smal is verkoop ik deze fork. Heeft iemand hier interesse?
Je zou ook edges ertussen kunnen doen, dan ga je naar een maat 5-5.5, stel dat je later wel een grotere boommaat nodig hebt dan kun je die er zo tussenuit halen
Dat is wel slim... Mijn quarter is nu 5 en het lijkt alsof hij eindeloos de breedte in gaat. Nu is hij ook wel echt te dik en moet flink afvallen. Ik kan hopelijk een fork meter van een stalgenootje lenen! Dan weet ik het zeker
Net ook via Marktplaats een mooie Edix 8 pocket pad gekocht! Het is een S-je, volgens Chatgpt zou het moeten passen onder een 16 inch zadel.... We gaan het zien.
Bij freemax zijn de 16" en 17" zadels even groot. Niet de zitting natuurlijk, maar wel het totale zadel. Wat wel uitmaakt is het type zadel, een round of een short. En die info staat zomaar op http://www.freemaxwestern.nl
(Laten we alles gewoon aan Chatgpt vragen, scheelt nadenken)
Freemax zegt dat jouw zadel 61 cm lang is. Edix zegt dat jouw pad 63 cm lang is. Chatgpt zegt dan dat het past. Ik zeg: verhoogde kans op schurende randjes omdat je nauwelijks speling hebt. De pad is gemaakt voor een zadel die 55 cm lang is.
Maat 2 of maat 6 is nogal een verschil, niet twee maten die je door elkaar haalt, zou je zeggen. Maar voor jou een geluk, waarschijnlijk kun je de fork met Edges gewoon gebruiken. Mijn pad is 71 cm en heb mooi speling voor en achter het zadel, veel korter zou ik niet gaan onder een short zadel.