Hier ook een cashel masker. Meerdere maskers geprobeerd maar deze valt als enige perfect
Prince
Geplaatst: 23-06-25 08:41
Field Reliëf midi van Equilibrium. Mijn pony loopt zomers 24/7 hiermee.
jetm
Geplaatst: 23-06-25 08:49
Ik heb verschillende 3 soorten/modellen vliegenmaskers omdat mijn paard er dag en nacht een op heeft. Met één soort krijgt hij ook schuurplekjes maar door elke dag een andere op te doen gaat het (tot nu toe) goed dit jaar.
SaarenFien
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-25 11:45
DuoPenotti schreef:
Welke heb je nu in welke maat? Voordat die 5 keer aangeraden gaat worden
Of heb je nu niks?
Ik heb er 1 van shires. Bevalt goed.
Uiteraard de klitteband niet te strak doen zodat ze goed kunnen kauwen
Drukplekken of schuurplekken? Want bij drukplekken zou de oplossing zo simpel zijn als hem wat losser omdoen. Een masker is licht van gewicht dat die geen drukplekken zou moeten kunnen veroorzaken, tenzij je hem hartstikke straks om doet. Schuurplekken: uitproberen wat wel werkt denk ik!
SaarenFien
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-25 22:13
Getup schreef:
Verschillende modellen / stofjes afwisselen. Heeft je pony het masker dag en nacht op ?
Neen, enkel overdag.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 23-06-25 22:17
Hoe ruim kun jij nog onder de kaak en neus met je hand. Geef eens een pluk gras/hooi met je hand ertussen. Drukt dan dan of gaat dat prima.
Ik begrijp dat je hem niet te los wilt. Maar ze moeten uiteraard wel kunnen eten en dat er niet bij elke hap druk komt.
En uiteraard schoon zijn. Maar dat zul je zelf ook wel bedacht hebben
die van mij kreeg van het elastiek van die van lemieux ook plekken, zelfs zo erg dat het randje achter haar oren sneed, tot bloedens toe. Snel gewisseld en nu eentje van horseware. die staat ook mooi omhoog bij de ogen. Ons andere paard heeft geen problemen met die van lemieux.. zal toch paard afhankelijk zijn of ze fijn passen of niet. de zomer ervoor overigens geen probleem gehad met die van lemieux. geen idee waarom het nu wel problemen gaf
Ik heb ooit een setje van die schapenwollen ‘dingen’ gehaald die je met klittenband om een halster kunt doen. En die op maat geknipt en om het graasmasker gefrot. Dat werkte wel goed.