Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:23

Lang geleden dat ik in een wow topic heb gezeten maar 1 van onze dressuur dames heeft een lastige combi kwa rug en wow lijkt tot nu toe de redding.

Vandaag is Kerry weer geweest voor de tweede keer. Wat een verademing om met dit paard met een wow te rijden, voorbeen en heerlijk voorwaarts <3

Nu even zien wat de schade gaat worden en wat we kunnen doen. Zal een nieuwe moeten worden gezien de maten en eisen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:20

Dan reken maar op 3800 :Y)
Zou er voor onze pony ook wel 1 willen , maar dat wordt n 2e hands zoektocht naar onderdelen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 21:46

Ja ik hoorde al zo iets. Ze zijn duur geworden 10 jaar terug had je voor de helft een nieuwe := En koste mijn paard maar iets meer als een zadel nu :Y)

Tweedehands hebben we wel al zitten kijken maar konden niets vinden met haar maten, een test zadel was al lastig maar gelukkig had Engeland iets wat we mochten lenen :=

Pippaa

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:36

Ongeveer een jaar geleden zei Kerry tegen mij €4000 voor een nieuwe. Ik kon helaas niet testen, dus nu een ander zadel gekozen. Durfde het voor dat bedrag niet aan om “zomaar” een zadel te kopen, al geloof ik wel dat Kerry er verstand van heeft.

Wow blijft toch kriebelen, dus ik hou ze ook tweedehands in de gaten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:18

Hoezo kon je niet testen?

Voor een 2e hands moet je wel echt weten wat je nodig hebt. Of heb je die details gekregen ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:14

Ja hoezo kon je niet testen, Kerry is hier 2 x uren lang geweest om van alles te testen. Hij heeft zelfs wat uit engeland laten komen zodat we dat konden testen.

Of was je paard nog niet gereden dat je daarom niet kon testen.

De prijs is zoals altijd even schrikken maar hopelijk kunnen we nu jaren fijn vooruit.

Ja getup dat inderdaad wij dachten een semi curved kunnen pakken maar ze moest echt een flat hebben dat was lastiger als je dan toch voor een tweedehandse semi curved was gegaan had dit paard daar zeker last van gekregen zoals ze nu is.

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:57

Hoi! Is er toevallig iemand in omgeving Amsterdam die een 16,5 of 17 inch wow zadel heeft waar ik eens een rondje op mag rijden? Ik vind het een super concept maar ik twijfel of ik er fijn in zit..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:36

Als je een nieuw zadel zoekt, zou ik toch een fitter laten langskomen om die modellen te testen. De laatste jaren zijn ze toch allemaal vernieuwd en is het 'oudere' type toch net wat anders.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:52

Heel veel veranderd inderdaad
We zijn hier lekker aan het trainen merrie loopt er ook top onder tot nu toe.

Afbeelding

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:03

Seven schreef:
Heel veel veranderd inderdaad
We zijn hier lekker aan het trainen merrie loopt er ook top onder tot nu toe.

[ Afbeelding ]

Wauw wat een prachtig zadel!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:27

Ben er ook blij mee, zitting is een demo dus die is wat glimmender dan de rest maar daar merkt je met rijden niets van :D

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 01:28

Mijn merrie wordt erg rillerig door een wow, nu vroeg ik mij af of je de luchtzakken kan vervangen door wol.
Iemand dit wel eens gedaan of van iemand gehoord.?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:20

Is de wow wel aangepast op jouw paard? Mijn merrie is ook niet fijn onder niet goed afgestelde wow en super onder wel goed afgesteld
Er kan ook wol onder

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:51

Wat vervelend Elco
Ik dacht inderdaad ook gelijk is het een voor haar aangepast/afgestelde wow want dat kan echt veel verschillende maken.

Wij hebben onder tussen beide paarden onder een wow lopen en zeker bij 1 is het verschil extreem. Ze is altijd een flegmatischer paard geweest maar begint nu zoveel aan te bieden en los te gaan door het lijf echt geweldig om te zien

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 23:17

pantarhei schreef:
Is de wow wel aangepast op jouw paard? Mijn merrie is ook niet fijn onder niet goed afgestelde wow en super onder wel goed afgesteld
Er kan ook wol onder

Ja het zadel was goed afgesteld op haar.Maar er kan dus wel een wol vulling in gedaan worden.? Ik heb gegoogled en wat ik allemaal las kon dat niet.Want ik wil eigenijk mijn zadel niet kwijt, zou dus een mooie oplossing zijn als dat wel zou kunnen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:53

Ze kunnen ook een wolgevuld ombouwen naar lucht, dus andersom moet dan ook kunnen toch ? Er bestaan toch ook wolgevulde wow zadels trouwens ?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 10:08

Maris schreef:
Ze kunnen ook een wolgevuld ombouwen naar lucht, dus andersom moet dan ook kunnen toch ? Er bestaan toch ook wolgevulde wow zadels trouwens ?

Zeker!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 11:35

Toppie dank jullie wel.!!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 20:03

Ik kom hier weer binnenvallen…

Wat is een realistische prijs voor een wow van 10 jaar oud?

Het is mijn oude zadel die mee is verkocht met mijn paard, nieuwe eigenaars hebben een ander zadel gekocht dus het ligt ook al 2-3 jaar stil…

Ofwel wil ik deze als herinnering ofwel wil ik deze laten aanpassen op een ander paard dat ik af en toe rij en mss wil gaan uitbrengen…

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:32

Gho wat is jouw budget en verwachting?
Hoe ziet het zadel er nog uit. Sommige zijn echt goed onderhouden, andere (zelf jonger dan 10 jaar) echt versleten. Check de stiksels en verkleuring ( verkleuring kan je met zadelolie en warmte vaak nog wel beter krijgen). Zijn het de originele bouten en vijzen ( want sommige mensen zijn heel creatief)
Voor een goed onderhouden zadel denk ik dat je wel tussen de 450-800EUR zit.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 07:07

Ik ga hem volgende week halen :D heb een bod gedaan en ze hebben het aanvaard, op de foto ziet het er uit zoals ik heb achtergelaten dus we hopen dat alles zo is en dat het eventueel passend te maken is op mijn vriendin haar paard!