Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:36

Ik heb ook 2 hoezen bij de kentucky. Het hoort erbij.
Ik heb geen enorme klachten, ze doet het er goed op. Maar ik dacht wellicht kan het beter (en makkelijker voor mezelf qua wassen..) en zeker aangezien de zadelmaker het advies gaf aangezien ze wat smal is om een smallere te kiezen.

Het probleem van de horka is niet direct dat hij te lang is. Maar ik kan hem dus niet meer verder aansingelen nu omdat de gespen dan niet onder de lusjes passen.

Dekje is inderdaad lang. Zadel is 16.5 inch.

Eind volgende maand ga ik voor een ander dressuurzadel. Dan informeer ik de zadelmaker wel nogmaals over zijn singel advies.

De horka stuur ik in ieder geval retour.

MyWishMax

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:48

Wat raar van die gespen. Heb ik werkelijk nog nooit gehad bij de horka en de mijne is een stuk langer nog. Singel je dan niet te strak aan dat het in de lussen trekt? Want hier veranderen de gespen niet van plek met aansingelen? Alleen kan ik me voorstellen dat als er heel veel spanning op staat het hoger komt te zitten.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:54

MissyNr1 schreef:
Maar als er weer heel weinig materiaal na de gespen zit lijkt me dat weer niet fijn voor de drukverdeling voor de gespen zelf.

Het blijft lastig om de perfecte singel te vinden :)

Loos materiaal na de gespen doet echt niks voor de drukverdeling.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:10

Nee maar ik zie soms ook singels waar de gespen bijna op 't randje zitten. Dat lijkt me toch niet prettig zitten

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:29

Hier ook weer een singel zoektocht gestart.
Dit is een Chirst singel banaan.
Hoe vinden jullie die zitten? Aan de ene kant kon er nog een gaatje aangesingeld worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:41

Je singelstoten lijken wat naar voren getrokken te worden, en heel iets ongelijk.
Ook vind ik het heel dicht achter de ellebogen liggen, maar je zadel lijkt ook (op de foto's van de linkerkant) op de schouder te liggen, de foto's van de rechterkant lijkt dit minder.
De lengte is prima.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:02

different1 schreef:
Je singelstoten lijken wat naar voren getrokken te worden, en heel iets ongelijk.
Ook vind ik het heel dicht achter de ellebogen liggen, maar je zadel lijkt ook (op de foto's van de linkerkant) op de schouder te liggen, de foto's van de rechterkant lijkt dit minder.
De lengte is prima.

Is dit dan wel de juiste vorm, qua singel?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:06

Ik denk het wel als ik naar de onderlijn van je paard kijk, maar ik denk ook dat je (je zadelmaker) even goed naar de ophanging van je singelstoten moet kijken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:40

different1 schreef:
Ik denk het wel als ik naar de onderlijn van je paard kijk, maar ik denk ook dat je (je zadelmaker) even goed naar de ophanging van je singelstoten moet kijken.

Dankje, eind mei staat de afspraak met de zadelmaker

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:32

different1 schreef:

Dit .. Ik denk dat een zadel met ingebouwde voorsingel al veel beter ligt.
Wellicht kan dat ook in je huidige zadel verplaatst worden hoor.

Dan is een singel ook makkelijker te beoordelen.

( Hier hetzelfde probleem gehad namelijk)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:11

Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie van deze singel?

Ik heb ook nog een crescent gevormde onderweg om te proberen, door haar bolle pens lijkt het alsof dat beter moet zitten. Die achterste singelstoot wijst hoe dan ook naar voren, welke singel ik ook pak tot nu toe.

Dit is een rechte met elastiek, maar dan wel met zo’n bolling in t midden.

Edit: hij is hier nog niet aangesingeld dus hij sluit wel nog hoger aan. Als ik ermee ging stappen leek het wel alsof ze iets tegen de singel aan kwam, maar dat deed ze bij mijn oude singel meer.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 22:20

Ik zet in op een ronde singel inderdaad. De achterste gesp zit duidelijk lager dus met een Crescent singel zou dat beter moeten zijn. En ondanks niet aangesingeld zou een maatje groter ook wel passen. :j

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 23:13

Thanks voor je tips! Ik heb nog nooit een crescent op haar gehad dus ik ben onwijs benieuwd hoe dat gaat zitten. In theorie zou het idd veel mooier moeten zitten, ik ben er in ieder geval al over uit dat deze retour gaat. :P

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 07:04

IwanLuver schreef:
Hier ook weer een singel zoektocht gestart.
Dit is een Chirst singel banaan.
Hoe vinden jullie die zitten? Aan de ene kant kon er nog een gaatje aangesingeld worden.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Deze singel toch retour gestuurd, iemand een idee voor een andere singel?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 07:46

Die singel lijkt erg breed?
Ms de Harry's horse e-motion?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:41

mcjv schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat vinden jullie van deze singel?

Ik heb ook nog een crescent gevormde onderweg om te proberen, door haar bolle pens lijkt het alsof dat beter moet zitten. Die achterste singelstoot wijst hoe dan ook naar voren, welke singel ik ook pak tot nu toe.

Dit is een rechte met elastiek, maar dan wel met zo’n bolling in t midden.

Edit: hij is hier nog niet aangesingeld dus hij sluit wel nog hoger aan. Als ik ermee ging stappen leek het wel alsof ze iets tegen de singel aan kwam, maar dat deed ze bij mijn oude singel meer.

Ik ben benieuwd hoe de Crescent zit :j. Verstandig dat je deze weer retour stuurt. Je singel mag sowieso wel 10cm langer, als het niet meer is.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:27

De crescent zat ook niet mooi. De gespen wezen richting de manen, kreeg hem niet mooi vast. Paard ging ook heel erg happen, wat ze normaal nauwelijks meer doet. Nu ben ik de kwijt kluts en weet ik het echt niet meer. Iemand misschien een tip welke singel ik nog kan proberen?

@prugelpiet ja ze is idd aan de maat op het moment dus ik verkijk me erop wat voor maat ze nodig zou moeten hebben. Dit is een 65 maar is wel even lang als een andere singel die ik heb in 60, dus ik ga nu voor een 70 als ik een nieuwe bestel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:28

Heb je de stubben equisoft al geprobeerd?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:51

Had je de Crescent wel de goede kant op gedaan..? Heb je een foto?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 23:22

Nibbit schreef:
Die singel lijkt erg breed?
Ms de Harry's horse e-motion?

Ik zou ook deze proberen.
Heb hem ook. Mijn buikige merrie past toch echt een rechte (anatomische) het beste, terwijl zij in theorie ook een crescent zou moeten hebben.
Ik zou alleen wel minimaal naar 75 gaan denk ik. 5cm erbij is maar 2.5cm aan elke kant.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:28

Hannanas schreef:

Neen, dat is wel een singel die ik eerst wil proberen voordat ik hem aanschaf, vind hem een beetje duur om even uit te testen. Maar niemand in mijn omgeving die hem heeft helaas.

@celebi: ja singel zat de goede kant op, maar misschien omdat hij een maatje te groot was dat hij gek zat. Ik kon hem niet meer aansingelen zoals ik gewend ben zegmaar.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:42

mcjv schreef:
Hannanas schreef:

Neen, dat is wel een singel die ik eerst wil proberen voordat ik hem aanschaf, vind hem een beetje duur om even uit te testen. Maar niemand in mijn omgeving die hem heeft helaas.

@celebi: ja singel zat de goede kant op, maar misschien omdat hij een maatje te groot was dat hij gek zat. Ik kon hem niet meer aansingelen zoals ik gewend ben zegmaar.

Tip; Bij Dochorse kan je die stubben testen!

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 16:14

Hoi allemaal!
Zou iemand mij kunnen adviseren welk type singel geschikt zou kunnen zijn voor mijn merrie ?
Ze heeft inmiddels wel iets een grasbuikje gekregen :o

Afbeelding

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:52

Iemand hier tips voor een fijne banaansingel? Had er eentje gekregen en de vorm en maat zijn best prima maar deze heeft nepbont, als het wat warmer is of hij moet er een beetje mee werken gaat hij al snel zweten eronder.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:14

Ik heb de waldhausen elastik singel besteld voor mijn haflinger maar ik twijfel over de maat. Dit is een 55 cm en aangesingeld, beide kanten op hetzelfde gaatje. Willen jullie even meekijken of ik dit kan houden of toch een maatje groter moet gaan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding