Er zijn dingen waar je eigenlijk niet op hoort te bezuinigen, en dat zijn de dingen die te maken hebben met de gezondheid en welzijn van je paard. Maar aan de andere kant, waarom zou je het soms duurder maken dan nodig is? Neem nou rotstraal. Daar zijn tig dure zalfjes en busjes voor, het ene wondermiddel na het andere. Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken, en gewoon pure honing in matig vloeibare vorm gebruikt. Smid is afgelopen weekend geweest, en het zag er goed uit. Scheelt wel dat ik weet dat honing ontsmettend werkt en oa bij dialysepatiënten gebruikt wordt voor wondzorg. Heb een basis medische achtergrond door verpleegkunde studie, en ik doe het alleen bij mijn eigen dieren, op mijn eigen verantwoordelijkheid.
Maar zo zijn er vast nog een hoop dingen. Over tuig en dergelijke, daar mag een prijskaartje aan hangen. Borstels, hoevekrabbers, halster, halstertouwen... bwoah.
Is dat nou rijkleding van Gucci of is dit bedoeld voor het dagelijks leven (die trend is er ook namelijk haha).
Mijn laarzen komen trouwens wel uit de Gucci en Prada fabriek (deniro )
Sunnda
Geplaatst: 04-03-15 16:08
Het is idd schreeuwend duur geworden. Echt, dat paard is het probleem niet.. de stalling en hoefsmid en dergelijke ook niet. Dierenarts spaar je voor, maar jemig hee, wat een geld durven ze te vragen voor spullen.
Maar goed..paard heeft keurig op maat gemaakt zadel, goed passend hoofdstel en bit. Komt niets tekort. En ik....ik heb 1 dekje (wel een hele dure) en 1 halster en twee goedkope rijbroeken en stalschoenen van Van Haren.
Anoniem
Geplaatst: 04-03-15 20:35
Wat is er mis met een duur zadel? Als het goed past, je zorgt voor goed het onderhoud en je bent er zuinig op, dan kan je daar makkelijk 10 jaar of meer mee doen. Dan valt die investering toch mee?
Coberlina
Geplaatst: 04-03-15 20:49
Ik heb vorig jaar ook geïnvesteerd in een nieuw zadel. Dat is even een aderlating, maar als je paard beter loopt en je zelf beter zit, dan vind ik het dat wel waard. Heb trouwens nog een ouder zadel liggen dat zeker meer dan 15 jaar oud is, maar eigenlijk is dat ook nog perfect in orde. Dus inderdaad doe je er gewoon lang mee.
Ik ben zelf ook fan van de duurdere merken. Ik merk het verschil echt wel. Zowel in leder (Passier, Schumacher, ...), als dekens (Bucas), zadeldekken (eskadron),... Mijn rijbroeken zijn zo op eentje na allemaal van Pikeur, en rijlaarzen van De Niro. Moet wel daarbij opmerken dat ik in een ruitersportzaak werk en dat ik misschien ook bevoordeeld ben daardoor
Anoniem
Geplaatst: 04-03-15 20:54
Mijn wedstrijdbroek is eentje van HH en heeft me €80 gekost. Die zit niet perfect (tikje gekrompen vrees ik) maar tot nu toe heb ik niet zoveel wedstrijden gehad. Als het me lukt om dit seizoen volledig uit te rijden en ik hou de ambitie om dat volgend jaar even intensief te doen, dan wil ik wel investeren in een duurder merk dat een stuk beter zit. Zolang de achterkant maar niet doorschijnt
Nu wil ik graag een grijze, omdat ik er over denk om in een kleurencombi met grijs aan cross te beginnen. Ik ga nog niet zo vaak wedstrijd doen daarin, dus ook die hoeft niet reteduur te worden... Maar ik moet sowieso een nieuwe, mijn 2 die ik nu heb beginnen zijn van 2008 en 2009 en die beginnen nu toch te slijten.