- 1,80 lang
- lang bovenbeen
- bekken niet meer helemaal geweldig (understatement… de fysio zet mijn bekken iedere maand weer braaf terug in model) na ooit een keer onder een paard gelegen te hebben en 2 kinderen gekregen te hebben

- brede grote Freiberger van nu 6 jaar met een grote schouderpartij… (is nu nog aan het uitzwaren…)
- nu een dressuur Crossby zadel 18 inch, wat zit als een huis… echter ik zit toch een beetje in stoelzit en merk bij langere ritten dat dit spanning oplevert in het bekken waardoor ik uiteindelijk niet meer lekker zit en pijn ga krijgen…
- dit zadel hebben we ook geprobeerd in 17,5 inch maar door de plek ban de beugelophanging ging ik voorbij de kniewrong met mijn been. Als ik mijn beugels bij de 17,5 inch uitdeed lagen mijn benen wel goed… Toen hebben we toch voor een 18 inch gekozen… echter 18 inch is kwa zitting eigenlijk te groot voor mijn eigen zitting

Nu is de vraag… wat is jullie ervaring met lange bovenbenen en dan toch een kleinere inch maat in combinatie met de beugelophanging die naar achter gezet kan worden?
Welke merken en types bieden dit? Zijn er verschillen in die verstelbaarheid bij verschillende merken?
Uiteraard moeten we rekening houden met een breed paard met een grote schouderpartij