Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
watnou1 schreef:Iemand mogelijk een tip voor mij?
Ik zoek een singel ( zowel spring 1.35 alsook dressuur 65 cm) die de ellebogen compleet vrij houdt.
Onze merrie, beetje bloedpaard( bwp) heeft ontzettend gevoelig huidje
Beetje schuren en ze heeft meteen een wondje
Misschien hebben jullie tips?
Ik heb zelf de schockemohle pallas gezien, maar €230 voor 1 singel is niet wat ….
Celebi schreef:Als ik dit zie zou ik juist zeker voor een Crescent singel gaan. Lijkt een mooie vorm. Je ziet hij de middelste foto de gespen helemaal draaien en bij de laatste is dat niet. De ronding in de singel lijkt daar dus wel wat voor te doen. Zeker nog een tikkeltje langer dan die laatste. Ik denk ook ongeveer 75cm!
Maar je zadel ligt dus altijd zo een tikkeltje achterover? Want dat zou het schuiven volledig verklaren. Je zadel zou iets te smal kunnen zijn van voor waardoor je zadel nu iets over de schoft glijdt.
M_Vainqueur schreef:Avalanche schreef:Nee, ik niet, maar ik heb een bontje eronderkan je ook nog proberen.
Zoals hij na het rijden zit, zit hij wel mooi. Overigens was het bij mij een dikke hit, paard wil niks meer anders.
Jouw singelstoten lopen ook anders dan de mijne, die van mij zitten verder uit elkaar en ik heb geen point billets. Ik zou de achterste singelstoot nog wat naar achteren verplaatsen bij jouw zadel, ik denk dat hij dan goed zit.
Zo zit hij bij mij:
[ [url=m/JSS1dB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aah, bij jouw zadel zitten de singelstoten sowieso heel anders. Het lijkt nu ook op mijn foto's dat de achterste singelstoot wat ver naar voren zit/gaat. Echter heb ik daar weinig invloed op gezien de V verbinding, hij zal toch naar de plek gaan met de minste weerstand.
Ik ga morgen even kijken of ik daar nog wat invloed op heb, en sowieso kijken of ze het een tweede keer meer aangenaam vindt. Het is sowieso een gevoelige tante die graag haar mening uit, dus morgen kan maar zo anders uitpakken!
Als ik de singel daadwerkelijk aanschaf zal ik ook voor het bontje gaan, helaas alleen de neopreen versie bij de testsingel gekregen.
watnou1 schreef:Iemand mogelijk een tip voor mij?
Ik zoek een singel ( zowel spring 1.35 alsook dressuur 65 cm) die de ellebogen compleet vrij houdt.
Onze merrie, beetje bloedpaard( bwp) heeft ontzettend gevoelig huidje
Beetje schuren en ze heeft meteen een wondje
Misschien hebben jullie tips?
Ik heb zelf de schockemohle pallas gezien, maar €230 voor 1 singel is niet wat ….
M_Vainqueur schreef:Ik heb inmiddels de Stubben equi-soft testsingel terug gestuurd. Het stukje ademruimte kon mijn merrie zeker waarderen maar verder vond ik hem niet heel lekker liggen. Het harde/grote deel kwam behoorlijk ver in de buurt van de elleboog en met rijden merkte ik eigenlijk niks tot weinig van de singel tov mijn huidige. En daar vind ik hem dan toch echt te duur voor.
Inmiddels via marktplaats een Edix singel kunnen kopen voor een aangename prijs, dus als ik die binnen heb ga ik die eens proberen. Iets meer een singel die tussen mijn huidige (vorm) en de stubben (extra elastiek) in ligt.