Wie heeft er ervaring met dit bit van Beris met tongboog. Is deze te vergelijken met een trust of Winderen bit? Waarschijnlijk niet gewone de prijs. Maar wat is dan het grootste verschil tussen deze bitten?
Ik heb er 1 en de vorm is toch een beetje anders, een beetje grovere/ hoekigere overgangen van boog naar het rechte stuk. Bij trust is dit een veel zachtere/ gelijkmatigere overgang. Voor mijn paard was de beris te hard in vergelijking met de trust. Je zal het per paard moeten testen vrees ik…
Ik heb er een gehad voor mijn jonge pony. Op zich lang hij goed, maar mevrouw heeft hem met een paar keer helemaal stuk gekauwd. De duurzaamheid is niet geweldig
Meest fijne bit die ik ooit gehad heb voor mijn vorige paard! Trust is aanzienlijk dikker en dat was een dingetje, daar is geen ruimte voor in de mond
Nouvel
Geplaatst: 26-05-23 15:12
Ik heb de rechte zachte dunne, super mooi bitje, heel mooi fijntjes en niet stroef. Maar hij is voor mijn paard net wat te flexibel… die gaat eraan trekken en mee rommelen, dus ik wil voor hem de harde versie gaan proberen.