Daphara schreef:Maar dit is toch het kip en het ei verhaal? Heeft jouw paard last van de stiksels gehad, of heeft je paard last gehad van een singel die veel te kort was, dat de gespen precies lagen waar je geen druk moet willen toevoegen en waar de meeste druk op de singel in de beweging zit?
De 55 cm crescent singel lag qua vorm al beter (als in de gespen horizontaal, dus geen ongelijke druk voor en achter), maar die is echt veel te kort.
Ik denk dat heel veel problemen bij je paard voorkomen kunnen worden met een crescent singel die ruimte vrij laat bij de ellebogen. Wondjes en irritatie zijn gewoon een direct teken dat de pasvorm van de singel die je gebruikt niet goed is. Een bontje voorkomt misschien de wondjes, maar lost de werkelijke oorzaak van de slechte pasvorm en te weinig ruimte achter de ellebogen niet op.
Wondjes komen imo door slecht passend tuig idd, zadel of singel of beide. Ik zoek dus ook zeker een goed passende crescent singel. De foto waar de 55 op staat, is inderdaad te kort, maar bij het passen van het zadel had ik niks anders liggen. Dat hij te kort is klopt.
Als foto, hier eentje van ‘21 met de beterefende crescent singel
[ [url=m/HQPWX6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier was ie nog niet aangesingelden kwamen we tegen de rand van het dekje aan. In het blauw heb ik zijn plekken aangegeven , die komen niet echt in de buurt van de stoten

als je ook verder kijkt op z’n buik, zie je ook een donker grijs stuk van mijn been. Ik heb geen onrustig been, maar gewoon een absurd gevoelig paard
Ik zoek eigenlijk dus de BR singel, maar dan nog meer elleboog vrijheid en als het kan fleece en geen wol maar die lijken al helemaal niet te bestaan