Heb een HH Emotion gekocht van 85cm. Ze liep er wel erg fijn mee, maar ben benieuwd hoe jullie het vinden liggen.

Vergeten een foto te maken van voor het rijden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_jiplover schreef:Mag ik jullie advies vragen?
Ik zoek een crescent singel 65 of 70 cm, met elastiek aan beide kanten en een (afneembare en liefst ook los verkrijgbare) wollen/lamsbonte voering.
Ik heb een heel fijne anatomische singel waar mijn haflinger goed onder loopt, alleen hij is wat buikiger geworden en daardoor wringt het nu een beetje. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een crescent model.
Zowel elastiek als wol/bont zijn echt absolute voorwaarden, heb heel veel verschillende anatomische singels gehad toen hij nog niet buikig was en alleen die met elastiek zorgen voor een ontspannen lopend paard en alle singels zonder bont zorgen op den duur voor singel plekken.
Maar dat maakt de zoektocht naar een andere singel er niet makkelijker op...
lies schreef:Ben ik nog een keer.
Heb een HH Emotion gekocht van 85cm. Ze liep er wel erg fijn mee, maar ben benieuwd hoe jullie het vinden liggen.
[ [url=m/H5dN5e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XNKNOL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marije_jiplover schreef:Mag ik jullie advies vragen?
Ik zoek een crescent singel 65 of 70 cm, met elastiek aan beide kanten en een (afneembare en liefst ook los verkrijgbare) wollen/lamsbonte voering.
Ik heb een heel fijne anatomische singel waar mijn haflinger goed onder loopt, alleen hij is wat buikiger geworden en daardoor wringt het nu een beetje. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een crescent model.
Zowel elastiek als wol/bont zijn echt absolute voorwaarden, heb heel veel verschillende anatomische singels gehad toen hij nog niet buikig was en alleen die met elastiek zorgen voor een ontspannen lopend paard en alle singels zonder bont zorgen op den duur voor singel plekken.
Maar dat maakt de zoektocht naar een andere singel er niet makkelijker op...
Marije_jiplover schreef:Nee, die heb ik nog niet, moet ik morgen of vrijdag even maken.
Ik durf het niet meer aan zonder bont, heb in de afgelopen 7,5 jaar al teveel ervaring en uiteindelijk gaat alles bij hem een keer schuren, behalve tot nog toe bont.
Hij zweet al als hij zijn tuig ziet en ik rijd ook nog eens heel veel buiten en langere afstanden, als ik dan denk dat een singel ok is, dan krijgt hij in de verhaarperiode toch nog kale en als ik pech heb, open plekken.
En dat heb ik met anatomische, rechte en assymetrische singels van leer, nepleer, neopreen, volledig elastiek gehad.
De asymmetrische met bont geven nu al 3 jaar geen singel plekken, alleen ik merk dus dat doordat hij nu een buik heeft, die niet meer lekker past.
IwanLuver schreef:Willen jullie meekijken? Dit is de Edix Cresent 85cm. Ik heb er nog niet mee gereden ivm de natte bak
[ [url=m/N0TU2g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ynPUlE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sPWfZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9vraEC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BVTSzt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xti4B5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BnR2JJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9i4DJE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jLRZh1.jpg]Afbeelding[/url] ]
IwanLuver schreef:Willen jullie meekijken? Dit is de Edix Cresent 85cm. Ik heb er nog niet mee gereden ivm de natte bak
[ [url=m/N0TU2g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ynPUlE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sPWfZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9vraEC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BVTSzt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xti4B5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BnR2JJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9i4DJE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jLRZh1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daphara schreef:lies schreef:Ben ik nog een keer.
[ [url=m/H5dN5e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XNKNOL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nadeel van de HH emotion is dat het een rechte singel is, wat geen ruimte geeft voor de buik. Vandaar dat je gespen ook scheef zitten. Er zit meer druk aan de buikzijde.
De lengte is goed en wat dat betreft kun je hier prima even mee verder. Maar voor de toekomst zou ik toch eerder een asymmetrische singel adviseren zoals de Horka Anatomic, de Rossner comfort of de Fairfax (in dezelfde lengte of 5 cm kleiner)
Jonnekee schreef:Hoihoi,Citaat:
Ik heb ook een singelvraagje voor de experts hier, wat is vergelijkbaar met de Eric le Tixerant singel? Helaas is de mijne na 8 jaar echt op dus ik ben op singel jacht.
[ [url=m/f1Y1av.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UJ2VU6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook een singelvraagje voor de experts hier, wat is vergelijkbaar met de Eric le Tixerant singel? Helaas is de mijne na 8 jaar echt op dus ik ben op singel jacht.