Ik heb getwijfeld een nieuw topic hiervoor te openen, maar omdat de Acavallo Alupro hier veel geadviseerd wordt, toch eerst hier een berichtje plaatsen, aangezien het een openbaar bericht betreft.
https://www.instagram.com/p/CmwAhA-ohYb ... MyMTA2M2Y=Voor diegene die geen Instagram hebben:
[ [url=m/WiUd2t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pwcp5H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tijdens het rijden is het voet gedeelte geknapt en heeft een flinke snee in de flank van het paard veroorzaakt. Paard schok, struikelde en viel daarna met ruiter. De ruiter heeft haar arm en sleutelbeen gebroken en is aan beiden geopereerd.
Ze heeft op verschillende manieren contact met Acavallo gezocht en krijgt alleen een gerobotiseerd antwoordt dat Acavallo niet garandeerde dat het veiligheidsschanier werkt bij ongevallen. Uit de berichten onder de post blijkt dat meerdere mensen met klachten waarin een ongeluk beschreven wordt dit automatische antwoord krijgen.
Ik vraag me dan meteen af hoeveel klachten ze krijgen, dat ze hiervoor een automatisch antwoord nodig hebben…?
Overal kan een fabrieksfoutje in zitten, maar het lijkt mij toch dat als je zoveel geld voor stijgbeugels betaald, dat dit niet zou moeten kunnen/mogen, dat het bij de kwaliteitscontrole er al uitgehaald had moeten worden. Als er dan al iets heel erg mis gaat, zoals in dit geval, dan vind ik persoonlijk dat Acavallo hun verantwoordelijkheid zou moeten nemen.
Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor twee… in dit geval lijkt mij een waarschuwing wel op z’n plek. Heb je deze beugels, laat ze controleren op krassen, metaalmoeheid en dergelijke. Voorkomen is beter dan genezen.