Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:03

Ok......dan wss toch de Webbers die gebruik ik op alle zadels haha!

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:46

Even gekopieerd van mijn facebook :Y)

Vandaag was het dan eindelijk zo ver!
Bezoek van Dana Scheepbrouwer voor het passen van dressuurzadels in de categorie wintes, arena en bates wide.

Aangezien Beauty op kopijzer XXW zit is mijn keuze enorm beperkt.
Helaas moest het sella dressuurzadel wat we op proef hadden terug, deze bleef onverklaarbaar schuiven naar achter.

Ik had al contact gehad met Dana.
Liever geen wintec, mijn voorkeur ligt bij de bates dressage maar de arena testen we ook graag!

We begonnen met de arena: fijn zadel, ik kon nog niet helemaal mijn draai er in vinden met de galop. Maar het zat wel comfortabel. Op het gepiep na

Wil je dan echt de wintec niet proberen? Ok.. laten we het doen.

Beaut dacht yooo, deze moet mn moeder houden! Ze ging lekker showen ondanks de eitjes onder haar blote voeten. Lang leven ijzerloosleven.
Ruimere pas, los en flexibel in het lijf.
Het zit zo plat als een pannenkoek. Maar toch niet het idee dat ik er voorover afsodemieter, want deze verpeste springruiter zit natuurlijk graag voorover

Daarna het “beste” voor het laatst bewaard. De bates dressage wide.
Hm zit niet zoals ik had gehoopt, een beetje erboven op. Even een drafje.
Beaut: drafje? Geen drafje. Ga weg met je zadel.

Oke. Duidelijk.

Doe de wintec maar!
Wij zijn nu een wintec pro dressuurzadel hart rijker. Woeh!
Het goedkoopste zadel wat Beaut ooit gekozen heeft. Verdiend ook wel een applaus!


Afbeelding

Afbeelding

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:07

Saaams schreef:
Even gekopieerd van mijn facebook :Y)

Vandaag was het dan eindelijk zo ver!
Bezoek van Dana Scheepbrouwer voor het passen van dressuurzadels in de categorie wintes, arena en bates wide.

Aangezien Beauty op kopijzer XXW zit is mijn keuze enorm beperkt.
Helaas moest het sella dressuurzadel wat we op proef hadden terug, deze bleef onverklaarbaar schuiven naar achter.

Ik had al contact gehad met Dana.
Liever geen wintec, mijn voorkeur ligt bij de bates dressage maar de arena testen we ook graag!

We begonnen met de arena: fijn zadel, ik kon nog niet helemaal mijn draai er in vinden met de galop. Maar het zat wel comfortabel. Op het gepiep na

Wil je dan echt de wintec niet proberen? Ok.. laten we het doen.

Beaut dacht yooo, deze moet mn moeder houden! Ze ging lekker showen ondanks de eitjes onder haar blote voeten. Lang leven ijzerloosleven.
Ruimere pas, los en flexibel in het lijf.
Het zit zo plat als een pannenkoek. Maar toch niet het idee dat ik er voorover afsodemieter, want deze verpeste springruiter zit natuurlijk graag voorover

Daarna het “beste” voor het laatst bewaard. De bates dressage wide.
Hm zit niet zoals ik had gehoopt, een beetje erboven op. Even een drafje.
Beaut: drafje? Geen drafje. Ga weg met je zadel.

Oke. Duidelijk.

Doe de wintec maar!
Wij zijn nu een wintec pro dressuurzadel hart rijker. Woeh!
Het goedkoopste zadel wat Beaut ooit gekozen heeft. Verdiend ook wel een applaus!


[ [url=m/NGQEz8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TawLhW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat je een zadel gevonden hebt! *\o/* Heerlijk eigenlijk dat je paard zo duidelijk is, de mijne laat het meestal niet merken. Pas toen ik in een pasconsult meerdere merken kon proberen begon ik kleine verschillen te voelen.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:02

Fijn zeg!! Veel plezier met je Wintec!
Mijn paard laat het ook altijd duidelijk merken, heel handig!

Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:53

:wow: Wintec type vliegdekschip :D :D

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:10

Nielojram schreef:
:wow: Wintec type vliegdekschip :D :D


Haha die vind ik leuk :+

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:36

Top toch! Fijn zo’n duidelijk paard :-)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:40

wat fijn zo duidelijk paard. Stanley is niet zo duidelijk. Alleen met wol kussens en lucht kussens merk ik duidelijk verschil. Met lucht loopt hij veel beter dan wol

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:49

Fijn, zo'n duidelijk paard!
Mijn merrie was ook aardig duidelijk destijds. Ze wilde best lópen onder andere zadels. Maar wel met de handrem erop. Ze liep met Karlslund op zich ook lekker, maar dat schoof naar voren, dus dat leek me op langere termijn géén succes. Wintec bleef liggen, paard liep er zó onder weg ook.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:30

Hallo, ik hoop hier wat tips te krijgen. Ik ben op zoek naar een 2de hands zadel voor mijn pony. Liefst een wintec. Nu heeft wintec veel verschillende modellen. Zou iemand mij kunnen uit leggen wat voor een verschil er zit tussen de 500,250 of hart?

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:49

Saaams schreef:
Even gekopieerd van mijn facebook :Y)

Vandaag was het dan eindelijk zo ver!
Bezoek van Dana Scheepbrouwer voor het passen van dressuurzadels in de categorie wintes, arena en bates wide.

Aangezien Beauty op kopijzer XXW zit is mijn keuze enorm beperkt.
Helaas moest het sella dressuurzadel wat we op proef hadden terug, deze bleef onverklaarbaar schuiven naar achter.

Ik had al contact gehad met Dana.
Liever geen wintec, mijn voorkeur ligt bij de bates dressage maar de arena testen we ook graag!

We begonnen met de arena: fijn zadel, ik kon nog niet helemaal mijn draai er in vinden met de galop. Maar het zat wel comfortabel. Op het gepiep na

Wil je dan echt de wintec niet proberen? Ok.. laten we het doen.

Beaut dacht yooo, deze moet mn moeder houden! Ze ging lekker showen ondanks de eitjes onder haar blote voeten. Lang leven ijzerloosleven.
Ruimere pas, los en flexibel in het lijf.
Het zit zo plat als een pannenkoek. Maar toch niet het idee dat ik er voorover afsodemieter, want deze verpeste springruiter zit natuurlijk graag voorover

Daarna het “beste” voor het laatst bewaard. De bates dressage wide.
Hm zit niet zoals ik had gehoopt, een beetje erboven op. Even een drafje.
Beaut: drafje? Geen drafje. Ga weg met je zadel.

Oke. Duidelijk.

Doe de wintec maar!
Wij zijn nu een wintec pro dressuurzadel hart rijker. Woeh!
Het goedkoopste zadel wat Beaut ooit gekozen heeft. Verdiend ook wel een applaus!


[ [url=m/NGQEz8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TawLhW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk model van de wintec is dit dan? en met cair?

En wat voor paard loopt er onder, want het is wel erg wijd. :Y)

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:57

Het is de wintec hart pro dressuur wide.

Een connemara pony van 1.48 :+

Dit is met haar sella springzadel (die inmiddels ook gecheckt is) . Ik heb nog geen foto met haar dressuurzadel op haar. Zal ik morgen even maken.

Afbeelding

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:00

Saaams schreef:
Het is de wintec hart pro dressuur wide.

Een connemara pony van 1.48 :+

Dit is met haar sella springzadel (die inmiddels ook gecheckt is) . Ik heb nog geen foto met haar dressuurzadel op haar. Zal ik morgen even maken.

[ [url=m/y1cgXT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had een ergere tank verwacht. Mooi paardje hoor. ;)
Ben wel benieuwd hoe het dressuurzadel staat.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:05

Dankje.

Probleem is vooral dat ze erg rondgeribt is, weinig maar wel lang doorlopend in de schoft en iets reserve aan gewicht. :+
Ik kocht haar van een manege met maatje MW. Ik weet ook niet wat er gebeurd is. :')

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:09

Vandaag een wintec close contact HART springzadel opgehaald om te testen. Zat in m’n dure springzadel niet zo fijn en het bleef naar voren schuiven bij m’n merrie. Daar ik hooguit eens per twee weken ermee rijd en me bedacht dat we vroeger ook met een simpele wintec heel fijn sprongen dacht ik dat maar weer eens te moeten proberen. Super zacht zadel voor paard. Ze liep er dan ook mooi over de rug mee. Voor mij iets harder dan m’n vorige zadel. Maar zit er prima in. Lange singelstoten besteld en dan is het helemaal top!

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:44

Poging gedaan tot het maken van een foto.

Ik heb altijd full dekjes en vaak waren ze dan eigenlijk krap aan qua maat. Nu zijn ze ineens te groot :+


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2147
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:03

Mooi zadel, mooie pony ook :)
Ik heb meestal dressuur cob dekjes bij mijn dame. Full is te groot/aan de grote kant, afhankelijk van het model.

xSannee

Berichten: 4351
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:15

Wat fijn dat je nieuwe zadel bevalt Saams!

Over de dekjes: ik heb ook cob dekjes voor m'n pony.
Echter vind ik de LeMieux dekjes S/M niet veel korter dan de full (dus de lengte van boven naar onderen), dus daar zou ik je dekjes die je al hebt niet voor vervangen.

Kramer Full dekjes zijn bijvoorbeeld even groot als de ES cob dekjes, maar de LeMieux S/M is in de boven/onderlengte dan weer langer dan die twee. Dus het is elke keer even puzzelen _O-

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:25

xSannee schreef:
Wat fijn dat je nieuwe zadel bevalt Saams!

Over de dekjes: ik heb ook cob dekjes voor m'n pony.
Echter vind ik de LeMieux dekjes S/M niet veel korter dan de full (dus de lengte van boven naar onderen), dus daar zou ik je dekjes die je al hebt niet voor vervangen.

Kramer Full dekjes zijn bijvoorbeeld even groot als de ES cob dekjes, maar de LeMieux S/M is in de boven/onderlengte dan weer langer dan die twee. Dus het is elke keer even puzzelen _O-


Wat ingewikkeld. Het stoort ons rijden niet. :+

Ik heb 2 dekjes van ES in Full.
Welke passen bij jou beter van ES, de cob of full?

xSannee

Berichten: 4351
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:37

Nee het blijft bijzonder die maten _O-

ES heb ik alleen een cob dekje van. Maar daar wil ik echt geen full van haba

Afbeelding
Let op; wel een 16,5 inch zadel.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:42

Wauw staat mooi zo. Nee jij moet zeker niet ruimer!
Ik heb een 17’5 inch/44cm staat er in het zadel.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:58

ik zit een beetje met een dilemma. Heb een Wintec 500 op proef. Mijn pony van 1.38 is heel breed, met weinig schoft. Het zadel is breed genoeg, en ligt stabiel. Maar het enige wat ik moeilijk vind is dat het zadel een 17inch is. En dat vind ik zo lang... Goed, hij komt net niet voorbij de laatste rib, maar het scheelt geen cm.
Wat zal ik doen....

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:26

Kan jij zelf in een 16.5 inch? Dan zou je wellicht kunnen kijken naar een andere.
Als de 17inch verder goed past, je pony niet specifiek problemen heeft in het lendengebied dan zou ik me eigenlijk om een cm niet zoveel zorgen maken. Hij ligt er tenslotte niet op en niet achter.

Celebi
Berichten: 3668
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:01

Gimmick11 schreef:
ik zit een beetje met een dilemma. Heb een Wintec 500 op proef. Mijn pony van 1.38 is heel breed, met weinig schoft. Het zadel is breed genoeg, en ligt stabiel. Maar het enige wat ik moeilijk vind is dat het zadel een 17inch is. En dat vind ik zo lang... Goed, hij komt net niet voorbij de laatste rib, maar het scheelt geen cm.
Wat zal ik doen....


Zelfde type pony hier! Ik heb een 17,5 inch met Franse kussens waardoor ik én niet helemaal achter op de lepel zit én het voornaamste drukpunt niet helemaal achteraan ligt waardoor mijn zadelmaker zei dat ik het beste deze kon nemen. Juist expres iets langer zodat ik minder gewicht op het einde van het zadel zet en dan ook natuurlijk Franse kussens met het laatste drukpunt wat verder naar voren licht dan het einde van het zadel. Als het zadel past zou ik niet teveel kijken op die centimeter, want als je daardoor meer op de achterkant van het zadel gaat zitten kan dat juist meer drukken. Goed naar laten meekijken door de zadelmaker is het beste. Zo kun je kijken welke lengte jij nodig hebt en wat nog comfortabel is voor je paard. :)

Afbeelding

Edit: even een fotootje erbij van mijn nieuwe (Arena) zadel. Voor het mooie en de ribben lijkt het zadel dus iets te lang, maar het pijltje geeft aan waar ongeveer het laatste drukpunt ligt. Volgens mij zelf iets terug nog.

LaDonna75

Berichten: 2147
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:58

Gimmick11 schreef:
ik zit een beetje met een dilemma. Heb een Wintec 500 op proef. Mijn pony van 1.38 is heel breed, met weinig schoft. Het zadel is breed genoeg, en ligt stabiel. Maar het enige wat ik moeilijk vind is dat het zadel een 17inch is. En dat vind ik zo lang... Goed, hij komt net niet voorbij de laatste rib, maar het scheelt geen cm.
Wat zal ik doen....

Heb je er een zadelmaker/-passer bij gehad? Ik ben het eens met wat Saaams en michenou zeggen, als het niet té ver ligt, zou ik me om die ene cm niet druk maken.