Zelf een zadel kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chloecara
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-11-20

Zelf een zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 13:05

Hoi!
De eigenares van mijn bijrijdpony heeft mij gevraagd om haar zadel (die niet goed past) te verkopen en dan een nieuw zadel te kopen.
Nu is het ding dat ik zelf nog nooit een zadel heb gekocht en ook geen idee heb qua boommaten
(Inch maat weet ik nog wel het een en ander over) we weten ook niet welke boom in het huidige zadel zit. Haar baasje heeft hier zelf ook geen verstand van
We wilden wel beide graag een dressuurzadel en hebben een ruim budget
Het gaat om een D pony, ongeveer 1.40 hoog, redelijk breed en rond maar wel met schoft.
Hebben jullie enig idee wat voor boommaat hierbij past of tips hoe ik dit moet aanpakken?
Mijn instructrice is zadelpasser dus die zal het zadel controleren op goed liggen, maar het is fijn als we al gelijk een goed passend zadel kunnen vinden

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Zelf een zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:08

Dat is toch echt lastig te zeggen zonder de pony echt gezien te hebben. Ik zou toch ondanks dat je instructise zadelpasser is (verkoopt zij ook geen zadels?) een passer laten komen met meerdere zadels zodat je niet steeds op de gok hoeft te kopen oid

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:10

Zou een zadelpasser laten komen met meerdere zadels. Het is niks om zomaar iets op de gok te kopen.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Zelf een zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:15

Ik zou altijd een zadelpasser laten komen met verschillende zadels als je een nieuw zadel wil, en al helemaal als je een ruim budget hebt :)

Rintah

Berichten: 2922
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:24

Als je instructrice ook zadelpasser is, waarom dan haar niet vragen welk zadel zij denkt dat de pony goed zou passen?