Ervaringen Acavallo Soft Gel bitringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Ervaringen Acavallo Soft Gel bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 23:17

Hallo!

Heeft er iemand ervaring met deze bitringen?
Mijn paard heeft snel kapotte mondhoeken (in de mond, waar het bit tegenaan ligt) en we zijn nu na genezing iedere keer iets nieuws aan het proberen. Nu leek dit mij misschien een geschikt iets ivm het naar binnen staan van de bitringen?

Het probleem lijkt vooral te ontstaan wanneer het bit wat heen en weer kan bewegen. Hiervoor gebruiken we nu Maul butter en een kneveltrens, maar dit is het nog nét niet.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Ervaringen Acavallo Soft Gel bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 05:43

Ik heb ze gebruikt bij een vorig bit , vond ze erg fijn. Kan helaas niks zeggen over de mondhoeken, dat probleem heeft mijn paard nooit

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Ervaringen Acavallo Soft Gel bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:05

Ik ben er vrij tevreden mee, maar hier onlangs 2 paar weggegooid omdat ze helemaal uitgedroogd en gescheurd waren. Hadden ook wel al wat leeftijd, maar toch nog nooit voorgehad met andere bitringen :) Maar ik denk persoonlijk niet dat het zal helpen bij jouw probleem. Het is namelijk ook best een dikke 'rand', dus de kans lijkt me groot dat je daar dan irritatie gaat krijgen...

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Ervaringen Acavallo Soft Gel bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 09:45

Ze stonden mij vooral aan omdat erbij stond dat het bit niet door de mond heen kon worden getrokken (dus nog minder heen en weer bewegen is waar ik op hoopte). Maar die rand zou dan inderdaad een probleem kunnen vormen zoals je zegt inderdaad.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Ervaringen Acavallo Soft Gel bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:35

Vraagje.. heb je altijd met een d trens/kneveltrens etc gereden?

Onlangs ben ik met mijn paard begonnen met stang en trens te rijden. En hoepla ineens plekjes in de mond. Terwijl ik niet raar had gedaan. Wat bleek, de bovenste ogen van het bit stonden recht, ipv lichtjes naar buiten gebogen. Waardoor er bij zijwaartse druk de wang tegen de kiezen werd geduwd. Nu het bit wat verbogen, en nu is het over. Dit kan dus ook het geval zijn bij een d trens, of kneveltrens, en zelfs bij sommigen bustrensen met een grotere ring. Wellicht de moeite waard. Ik heb ook de acavalo bitringen gebruikt ooit. En bevielen in principe prima. Maar mijn inziens verkleinen ze het bit gewoon met 0.5 cm, verder is er geen verschil met gewone bitringen.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Ervaringen Acavallo Soft Gel bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:04

Ik heb ze. Maar zijn zo zacht dat het bit wel degelijk door de mond getrokken kan worden. Die grote lummel waar ik mee werk maakt zich sterk en trekt gewoon de bitringen zn mond in

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:03

Mijn bitfitter raad ze af. Ze kunnen brandwonden veroorzaken als er teveel wrijving is en bij paarden die weinig schuimen. Dan blijft de gel te droog

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 19:42

Top dankjulliewel! Dan is dit voor mijn paard helaas niet de juiste oplossing zo te lezen.

keshia schreef:
Vraagje.. heb je altijd met een d trens/kneveltrens etc gereden?

Onlangs ben ik met mijn paard begonnen met stang en trens te rijden. En hoepla ineens plekjes in de mond. Terwijl ik niet raar had gedaan. Wat bleek, de bovenste ogen van het bit stonden recht, ipv lichtjes naar buiten gebogen. Waardoor er bij zijwaartse druk de wang tegen de kiezen werd geduwd. Nu het bit wat verbogen, en nu is het over. Dit kan dus ook het geval zijn bij een d trens, of kneveltrens, en zelfs bij sommigen bustrensen met een grotere ring. Wellicht de moeite waard. Ik heb ook de acavalo bitringen gebruikt ooit. En bevielen in principe prima. Maar mijn inziens verkleinen ze het bit gewoon met 0.5 cm, verder is er geen verschil met gewone bitringen.


Nee, ik heb o.a. bustrensen, D-trensen, kneveltrensen en een watertrens geprobeerd. Met de watertrens krijgt ze grotere plekken dan met de kneveltrens, waar het bij de kneveltrens maar aan een kant ligt.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:30

Frost schreef:
Hallo!

Heeft er iemand ervaring met deze bitringen?
Mijn paard heeft snel kapotte mondhoeken (in de mond, waar het bit tegenaan ligt) en we zijn nu na genezing iedere keer iets nieuws aan het proberen. Nu leek dit mij misschien een geschikt iets ivm het naar binnen staan van de bitringen?

Het probleem lijkt vooral te ontstaan wanneer het bit wat heen en weer kan bewegen. Hiervoor gebruiken we nu Maul butter en een kneveltrens, maar dit is het nog nét niet.


Bedoel je echt aan de binnenkant van de mond in de mondhoeken, dat je het alleen ziet als je echt de mondhoeken naar buiten draait zeg maar?
Mijn paard had dat ook en dat bleek van een voor hem te breed tussenstukje te zijn van de dubbelgebroken trens.
Misschien is het bij jou ook zoiets?
Als je op Google zoekt zie je wel op foto’s en met uitleg wat ik bedoel en kun je kijken of dat hetzelfde is als bij jou.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 11:19

Nouvel schreef:
Frost schreef:
Hallo!

Heeft er iemand ervaring met deze bitringen?
Mijn paard heeft snel kapotte mondhoeken (in de mond, waar het bit tegenaan ligt) en we zijn nu na genezing iedere keer iets nieuws aan het proberen. Nu leek dit mij misschien een geschikt iets ivm het naar binnen staan van de bitringen?

Het probleem lijkt vooral te ontstaan wanneer het bit wat heen en weer kan bewegen. Hiervoor gebruiken we nu Maul butter en een kneveltrens, maar dit is het nog nét niet.


Bedoel je echt aan de binnenkant van de mond in de mondhoeken, dat je het alleen ziet als je echt de mondhoeken naar buiten draait zeg maar?
Mijn paard had dat ook en dat bleek van een voor hem te breed tussenstukje te zijn van de dubbelgebroken trens.
Misschien is het bij jou ook zoiets?
Als je op Google zoekt zie je wel op foto’s en met uitleg wat ik bedoel en kun je kijken of dat hetzelfde is als bij jou.


Ja op die manier inderdaad. Het is waarchijnlijk gekomen door een ongelukje in de vrachtwagen en een niet passend bit in combinatie daarmee. Nu blijft het echter een zwakke plek. Ik heb ook een Trust Flexi soft hangen (bustrens flexibele stang) maar hiermee gebeurd het ook, dus dat lijkt me uitgesloten.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen Acavallo Soft Gel bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:22

Ik heb onlangs een paar gekocht. 1x mee gereden. Mijn paard kreeg er behoorlijke wonden van aan haar wangen. Leken brandplekken. Heb ze nog nieuw hier liggen. Voor mij, zeker bij dit paard, nooit meer.

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 07:24

Heel erg fijn. Zonder heeft mijn paard altijd wondjes in de mondhoeken, nu niet meer. Ik heb 3 paar thuis liggen, wisselen mocht dat nodig zijn gaat ook fijn. Omdat het rubber ook wat in de mond gaat zitten is de mond beter beschermd. En ik hou de normale bitmaat aan dan.