Twijfels over uitrij vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Twijfels over uitrij vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 14:39

Hallo bokkers,

Ik wil graag meer buiten gaan rijden alleen mijn paard heeft zo een erge last van de vliegen/muggen dat hij er echt vervelend door word. Nu zat ik te denken aan een uitrij vliegen deken in combinatie met vliegen spray voor de benen en de buik maar werkt het ook echt? Is een zebra vliegen deken nog beter?

Groetjes Yenni

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:53

Mijn merrie heeft ook enorm last van alles wat vliegt in het zomerseizoen. Vooral dazen zijn een drama! Deze super hete week blijven we dan ook uit het bos, maar op de normale warmere dagen rijd ik haar met vliegendeken en spray op de benen en buik, dat helpt echt bij haar. Ik rij met de flyrider vamoose van Rambo. Deze zit wel in het duurdere segment maar ik zou niet anders meer willen. Sluit mooi aan, vast te maken aan je kopstuk en door de vamoose coating extra vliegen wering.

https://www.horseware.com/product/rambo ... r-vamoose/

Nog een extra tip voor het hoofd, vliegenspray op een borstel sprayen en dat op het hoofd borstelen. Sprayen op het hoofd lukt bij mijn paard in elk geval niet en zo kun je het hoofd toch goed behandelen.

Bij mijn vorige paard reed ik ook nog met vliegenmasker op, de space achtig variant zeg maar, die past mooi over het hoofdstel.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:56

Je bedoelt zo'n deken?


Afbeelding


In combinatie met vliegenspray is het prima om te rijden.

Behalve als er een vlieg onder de buik komt,die is lastig weg te krijgen (of daar juist iets meer insprayen)
Dan heb je er minder last van.

Tipje; bestel een maatje groter,geeft net wat meer ruimte

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Twijfels over uitrij vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 15:01

Dank jullie wel dan ga ik hem toch bestellen. Vind het zo vervelend voor hem. Normaal heeft hij maat 175,nu zou ik dus 185 moeten bestellen?

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Twijfels over uitrij vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:06

Die van mij is ook aan de ruime kant, vind het wel fijn dat hij mooi lang over de billen valt.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:07


Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Twijfels over uitrij vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:34

Ik rij ook altijd buiten met zebra vliegendeken. Heb er zelf een buikflap aan gemaakt... Ik kan echt niet zonder, merrie reageert best heftig op alles wat op haar landt hahaha. En met de deken is dat opgelost. :-)