Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 19:48

Hoi allemaal :D

Ik heb helaas al een tijdje last van pijnlijke knieën tijdens en na het rijden. Ik hoop dat bepaalde stijgbeugels hier wat verlichting in kunnen geven.

Welke raden jullie aan en waarom? De Sprenger bow balance heb ik al vaker van gehoord en ben benieuwd welke er nog meer zijn.
Ik rijd op dit moment met Jin stirrups.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:50

Bow Balance helpt mij enorm, na fractuur enkel en gescheurde kruisband knie

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:55

Desi_2409 schreef:
Bow Balance helpt mij enorm, na fractuur enkel en gescheurde kruisband knie


Ik sluit mij erbij aan! Knieschijf gebroken gehad en sindsdien pijn met paardrijden! Met deze beugels gaat het onwijs goed... heb goedkopere merken niet geprobeerd dus geen idee of die ook werken..

Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:08

https://www.agradi.nl/br-stijgbeugels-a ... m-12cm.htm

De reviews van deze beugels zijn goed, en schijnen ook fijn te zijn mede door de gedraaide ophanging. Ik heb ze zelf (nog) niet, maar heb er wel interesse in. Ze zijn nu ook nog in de sale.
Hoor zelf inderdaad ook enorm veel goede verhalen over de Bow Balance, maar zelf vind ik die vrij prijzig.

Succes met je zoektocht

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:14

Ik zweer ook bij de sprenger bow balance, eens gekocht met een kortingsactie bij de epplejeck en nooit meer iets anders genomen.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:18

beweegbare stijgbeugels zijn echt een aanrader! Ik leen ze nu al best een tijd van een vriendin van mij die een kapotte enkel heeft. Zij kan er pijn vrij mee rijden. Met normale beugels had ze wel een week last.

Zelf heb ik nooit meer last van mijn knieën of heupen nu ik deze stijgbeugels gebruik. Ook deed mijn schouder nog wel eens zeer. Door de beugels had ik het idee dat je ook wat dieper in het zadel komt te zitten waardoor je hele lijf ook beter gaat zitten.

CharlotteST
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-16

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:21

Heb je je knieën zelf al wel eens na laten kijken door een arts? Voordat je schade oploopt

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:22

Ik zie dat je uit Limburg komt, dus hierbij een budget tip om de geweldige Sprenger Bow Balance beugels te scoren :D

Lagerverkauf Eschweiler heeft ze namelijk nieuw voor €125,-

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 20:25

Bedankt voor de snelle reacties! De sprengers zijn dus wel echt een aanrader.

Op Facebook zie ik ook steeds reclame van Winderen pads en stijgbeugels voorbij komen. Ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. (Al zijn die wel enorm aan de prijs..)
Deze bedoel ik: https://www.la-equistyle.nl/webshop/rui ... ution.html

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 20:31

CharlotteST schreef:
Heb je je knieën zelf al wel eens na laten kijken door een arts? Voordat je schade oploopt


Ja, nagekeken door een orthopedisch chirurg :j
Maar geen problemen of de oorzaak van pijn in de knieën kunnen vinden.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:48

Ik dacht dat de bow balance de fijnste beugels waren tot ik de freejump air beugels had. Wat een fijne beugels, licht, veel grip en enorm schokabsorberend. Nog veel fijner dan de bow balance!

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:23

Flex-on misschien? Die kan je precies naar je eigen wensen ook samenstellen. Lijken me ook erg fijn. Geen ervaring mee verder.

Had wel iemand gelezen hier op bokt die ervaring had met Winderen stijgbeugels, xCynthiaVos heet ze.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:26

Ik had geen verbetering van mijn klachten met de bow balance. Had dezelfde klachten als met standard stijgbeugels. Inmiddels heb ik de acavallo alu pro arena's. Die verminderen mijn klachten aan knieen en bal van de voet bijna tot nihil.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:36

Ik zweer echt bij de Sprenger Bow Balance die je zelf al vernoemd in je topic, geweldig fijne beugels! Ik klapte eerder door mijn enkels en had last van mn knieën na het rijden, nu nergens meer last van! :)

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:09

Ik heb gpg's. Die worden niet meer gemaakt. Dus de volgende zullen elastosteps worden, dat is het zelfde systeem. Die winderen zie ik ook steeds voorbij komen, lijkt super interessant. Maar kan niet zo goed uitvinden hoe ze nou eigenlijk veren.

Bow balance waren voor mij niet geschikt, had rechte veren nodig.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:24

Hier ook snel pijnlijke knieen (wel geopereerd geweest) en ik kon niet overweg met de Sprenger bow balance... Ze deden mij super veel pijn en ook nu met gescheurde enkelbanden zijn beugels met beweging/vering erg vervelend. Ik heb het meest baat bij een beugel met breed voetbed en zonder vering oid. Rijdt nu met simpele stijgbeugels van EJ de aluminium/delux en sinds kort rijdt ik erg graag/fijn met de Etrical stijgbeugels.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:11

Pijn in je knieën kan ook komen door het model/twist van het zadel waar je op rijdt. Ik had vroeger een Kieffer, waarbij ik altijd last had van mijn knieën, daarna nooit meer gehad, bij geen enkel zadel.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:14

Freejump beugels. Kost wat, maar zou ze voor geen goud kwijt willen. Sprenger bow balance heb ik ook. Die hangen niks te doen in mijn kast. :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:17

Last van mijn knieën krijg ik zelf vooral bij zadels die mij niet goed passen. Vooral veel wrong is een dooddoener! Na jaren dressuur ben ik western gaan rijden en toen kwam ik erachter dat je geen pijn HOEFT te hebben in je knieën na het rijden... Inmiddels weer terug bij een dressuurzadel, wrongen zijn er inmiddels af (lange leve wrongen die je er zelf kunt afhalen met klittenband...) en ik heb de 'Amidale Sports 2-Flex Beugels'. Geen last meer van mijn knieën met rijden!
(in mijn geval reactieve artritis en hypermobiliteit overigens, dus er is wel 'iets' met mijn knieën)

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:21

Hier ook de sprenger Bow Balance en bevallen mij zeker wel goed.

Niet dat ik helemaal pijnvrij ben, maar al zoveel beter dan met "gewone" beugels.

Ook meerdere operatie's aan mijn knie gehad en met "gewone" beugels is het niet te doen.


Vraagje aan de mensen met Freejump beugels: welke hebben jullie en veren die ook?
Ze zien er namelijk wel fijn uit, maar zie het meeveren er niet aan af zeg maar :o
Maar wellicht kunnen die nog verbetering brengen t.o.v. de Bow Balance :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:17


Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:20

Heb zelf flex-on en die zijn echt top. Hebben een soort vering onderin de beugel. Wil nooit meer anders. Ze zijn een keer een investering maar zijn het dubbel en dwars waard!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:24

Ik weet niet of ze nog bestaan maar ik had vroeger GPG-beugels. Die hadden vering in de beugel om de klappen van het springen op te vangen. Ook met dressuren waren die heel fijn

Hagel
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-20

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:37

Ik ben heel blij met mijn compositi reflex beugels met een extra breed voetbed. Volgens mij veert hij ook iets mee. :) Dezer zijn niet zo ellendig duur als die Sprenger beugels. :)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Pijnlijke knieën, welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:41

Ik had eerst de GPG beugels en nu al jaren de Sprenger Bow Balance. De GPG beugels vond ik nogal zwaar, maar hielpen heel goed om de pijn in mijn knieen te verlichten. De Bow balance zijn stukken lichter en helpen ook top.