Twinklebel schreef:Ik heb, als zadelpasser zijnde, de enquête ingevuld.
Jouw plan lijkt mij praktisch niet uitvoerbaar. Heb jij enig idee hoe een zadel in elkaar zit, wat het doel is van een boom, wat het doel is van de kussens, wanneer de wol vervangen dient te worden, enz enz.?
En wat voor schade onkunde, doordat een leek zelf gaat aanpassen, een zadel kan brengen aan een paardenrug?
Weet je hoe vaak een zadelpasser te horen krijgt, dat een zadel te krap is geworden van voor, terwijl die in werkelijkheid te breed is en op de schoft/schouder kieper, waardoor die inderdaad knelt op de schouder? Wat zou er gebeuren als zo iemand het dan zelf aanpast en nog breder maakt?
Je idee is leuk, maar denk dat je eerst eens een paar dagen met een zadelpasser en in een zadel fabriek mee zou moeten lopen om te zien wat de mogelijkheden en onmogelijkheden met zich meebrengen....
Dan onderschat jij de mogelijkheden van elektronica en informatica schromelijk!
Zo nieuw is het niet. Ainsley had deze techniek handmatig 20 jaar geleden al in z'n zadels zitten.
Technisch gezien is het geen enkel probleem om dit te maken. Of er een werkbaar produkt over blijft is een ander punt. Zie met name mijn opmerking over levensduur.